Зелени талас против гужви у престоници!

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

24. 12. 2018. у 22:15

Од 1. јануара активираће се јединствено зонско управљање саобраћајем. Из једног центра ће се надгледати и управљати са више од 300 раскрсница. У пројекат контроле биће уложено 25 милиона евра

Зелени талас против гужви у престоници!

Фото Ж. Кнежевић

ОД 1. јануара улице у престоници требало би да буду растерећеније, а проток возила бржи. Светлосном сигнализацијом на раскрсницама управљаће се из једног центра, па ће дуж саобраћајница где се стварају колоне возила, бити чешћи "зелени таласи".

Од Нове године, Град ће започети пројекат "Aдаптибилно зонско управљање саобраћајем", у оквиру кога ће се надгледати и управљати са више од 300 раскрсница. То значи да ће се паметни сензори и камере постављати на семафоре, а светлосна сигнализација биће умрежена.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
КВИЗ: Не гледам ти ја то

- Пројекат адаптибилног зонског управљања саобраћајем је нови систем путем којег ће се на једном месту скупљати подаци са 300 раскрсница у граду и на основу њих ће се управљати саобраћајем на прави начин - потврдио је градоначелник проф. др Зоран Радојичић. - Ако камере покажу велику гужву на Новом Београду, моћи ћемо да убрзамо саобраћај на Бранковом мосту и тиме растеретимо овај део града. Очекујемо да ће се на овај начин саобраћај растеретити за 20 одсто, а добићемо и на уштеди времена. Овакав систем препородио је Москву, и то је модел који ћемо у наредне три године да имплементирамо у Београду. Вредност целокупног пројекта је око 25 милиона евра.

Београд има више од 650 семафоризованих раскрсница, а само на петини сигнализација ради у зависности од тренутних услова на терену. Тренутно се само на 15 локација мери обим саобраћаја, док је на 67 путних праваца могуће успоставити "зелени талас". Адаптибилни систем пак, омогућиће кориговање система рада на 15 минута, чиме ће се смањити непотребно чекање.

Први човек престонице казао је и да се гужве у граду стварају и због градилишта која често нису синхронизована, и најавио да ће се увести такозване "личне карте" градилишта.

- Од јануара ће сва градилишта морати да шаљу информације Секретаријату за послове одбране, ванредних ситуација, комуникације и кординацију односа са грађанима, када почињу и докле трају радови, као и шта се ради, како се не би дешавало да се једна иста улица ради и по неколико пута - најавио је Радојичић.


ПОДРШКА ЕУ

ГРАД тренутно ради и на развоју Ситуационог центра, у којем ће се прикупљати информације о потрошњи воде и енергије, затим о осветљењу, паметном управљању саобраћајем, паркинг-местима и јавним гаражама.

- Овим ћемо омогућити да комунални проблеми буду уочени истог часа. Центар ће бити готов 2020, а развијамо га уз подршку ЕУ - казао је градоначелник.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Шине пукле због мраза

СИНХРОНИЗОВАН РАД СЕМАФОРА

ЦЕНТАР за управљање саобраћајем отворен је 2008. године, а смештен је у згради Градске управе у Улици 27. марта. Он омогућава непрекидно снимање саобраћаја, протока возила, брзину и категорије аутомобила. Подаци добијени на тај начин користе се за прављење програма за управљање саобраћајем, као и за уређење рада семафора.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (3)