Изабрани победници конкурса Имам решење за паметнији град

Танјуг

уторак, 11. 12. 2018. у 21:39

Изабрани победници конкурса Имам решење за паметнији град

Фото Танјуг

Градоначелник Београда Зоран Радојичић присуствовао је вечерас проглашењу победника наградног конкурса "Имам решење за паметнији град"

Градоначелник Београда Зоран Радојичић присуствовао је вечерас проглашењу победника наградног конкурса "Имам решење за паметнији град", компаније "Београд на води", где су награђиване најинвентивније идеје у области "паметних градова".

Победник наградног конкурса и награде од 5.000 евра је Energum group са својом идејом Енергyм паметном теретаном на отвореном или затвореном простору, где ће посебно модификоване справе производити енергију која се може дистрибуирати по жељи.

Друго место је освојио тим "Smart light", који је награду од 3.000 евра освојио за своју идеју Ecolight - паметан систем уличног осветљења који уз помоћ посебних сензора регулише светлост и штеди енергију на нивоу целог града.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: "Beograd" ukrasio Slaviju

Треће место у оквиру конкурса и награду од 2.000 евра освојио је тим Смарт солутионс са идејом "Smart waste monitoring system" - паметни контејнери који прате ниво смећа и других података релеватних за комуналне службе.

Победници су бирани по критеријумима иновативности, изводљивости и колико доприносе лакшем животу у градским срединама.

Радојичић је поздрављајући наградни конкурс навео да је његова визија Београда да се развија у правцу паметног града и додао да званични подаци показују да у овом тренутку у великим градовима у свету живи 50 одсто од укупног становништва, те да ће се наредних година тај број значајно повећати, на око 75 одсто.

"Велики градови се морају позиционирати у правцу паметних градова и зато је и тема смарт цитy толико популарна и модерна и сви велики градови причају о томе", казао је Радојичић.

Према његовим речима, радује то што у Београду постоји толико људи који се баве овом темом на иновативан начин.

"Веома је важно да се појаве нове идеје, да се скрене пажња на њих, али исто толико је важно да се оне и имплементирају и са те стране је моја дужност да ове сјајне идеје имплементирамо", казао је Радојичић.

Честитао је компанији Београд на води хиљадити стан који су продали и додао да је пројекат Београд на води, који се развија у правцу smart city-а, пример како се размишља у Београду и какав челници града желе да буде главни град Србије.

Генерални директор Компаније Београд на води Никола Недељковић навео је да се на наградни конкурс пријавило 172 тима, што је био знатно већи број него што су очекивали приликом расписивања конкурса.

"Поред три најбоља решења имаћемо и наградни фонд од 25.000 евра који је намењен за будуће пројекте и за даљи развој ових пројеката. То је врло битно, јер када се заврши конкурс желимо да ови пројекти даље заживе, да доживе имплементацију", казао је Недељковић и додао да су нове технологије будућност, те да се та компанија труди да их имплементира свакодневно у изградњи њихових објеката и инфраструктуре.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације