Трамвајска мрежа: Уграђују шине у дужини од 2.700 метара
20. 08. 2018. у 22:15
Мостом преко Аде ће, према задатим роковима, први трамваји проћи у јуну следеће године. Нови Београд ће бити комплетно повезан са Бановим брдом и Раковицом
Мајстори и на новобеоградској и на раковичкој страни / Фото П. Милошевић
РАДОВИ на постављању трамвајских шина преко Моста на Ади почели су још у априлу, а биће завршени у јуну следеће године. Мајстори раде и на новобеоградској и на раковичкој страни моста, а фокус је тренутно на изградњи преосталих делова трамвајског коридора, недостајућих кракова у оквиру петље Радничка. Шине ће бити постављене у дужини 2.700 метара.
Од почетка радова уклоњен је стари и постављен нови туцаник дуж мостовске конструкције, а започета је уградња веза између бетонског и челичног дела моста.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Весић: Реконструкција Топличиног венца почиње 15. септембра
- Мајстори на новобеоградској страни сада уграђују темеље стубова контактне мреже, раде на припреми бетонске плоче, а онда следи постављање хидроизолације. На чукаричкој страни ради се на потпорним зидовима, уклањају се пешачке стазе, демонтирају се шине на мосту преко Топчидерске реке - наводе из Дирекције за градско грађевинско земљиште и изградњу.
Линије 12 и 13 не саобраћају од почека августа, пошто је трамвајски саобраћај од Пожешке обустављен због реконструкције моста преко Топчидерке и надвожњака изнад железничке пруге. Радиће се и на обнови исправљачке станице на чукаричкој страни, поставиће се нови колосеци и контактна мрежа.
- Током радова на трамвајском мосту преко Топчидерске реке део моста ће се уклонити и направиће се армиранобетонска конструкција, са новим конструктивним елементима и другачијим распоредом колосека - кажу из Дирекције. - Реконструисаћемо и надвожњак преко железничке пруге. Постојећи вијадукт преко Булевара војводе Мишића ћемо задржати, а на страни надвожњака према Раковици додаће се нови део вијадукта са скретницом за везу према Раковици. Тиме ће се створити услови за повезивање Бановог брда са Раковицом.

Шине ће бити постављене дуж изграђеног коридора по средини моста, који се налази између два смера друмске саобраћајнице, али и преко северних и јужних петљи. Оне ће се уклопити у постојећу пругу са обе стране реке. Почетак деонице је у Улици Ђорђа Станојевића, а завршава се у зони раздвајања пруга за Баново брдо и Раковицу. Ту ће се направити нове везе, како би трамваји са Новог Београда и Бановог брда могли да иду директно ка Раковици и центру града.
СТАЈАЛИШТА
НА деоници преко моста предвиђена су два стајалишта јавног превоза: Блок 42 на новобеоградској страни и петља Радничка одмах после главног распона Моста на Ади, на десној обали Саве.
Оба стајалишта су изграђена, њихова дужина је око 75 метара, а пројектом је предвиђено њихово опремање надстрешницама и осталим мобилијаром.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Праве ново језеро на Ади!
ТОПЧИДЕРКУ ИЗМЕШТАЈУ, ШИРЕ БУЛЕВАР
НЕДАЛЕКО од Хиподрома, ради се на измештању Топчидерске реке у близини раскрснице са Улицом Пере Велимировића. Завршетком овог подухвата, ослободиће се простор за проширење Булевара патријарха Павла и изградњу нове трасе од Хиподрома до Кошутњака. Управо ће ова саобраћајница, која ће повезати Нови Београд и Раковицу, бити и транзитна веза између Спољне магистралне тангенте (спаја Нови Београд, Земун, Борчу, Зрењанински пут, Панчевачки пут, Звездару, источни и јужни део Београда) и Унутрашњег магистралног полупрстена (спаја Нови Београд и Палилулу).
karakorum
21.08.2018. 01:45
Tramvajem u 22. vek!
"НЕДАЛЕКО од Хиподрома, ради се на измештању Топчидерске реке у близини раскрснице са Улицом Пере Велимировића."То "недалеко" је бар два километра!Иначе, седам година од завршетка моста нису успели да поставе 2 км трамвајске пруге на готовој траси, а и сада су им рокови најдужи на свету.Који је рок за завршетак тог дела Булевара до ул. Пере В.?
Molim vas ispravite slike na kojoj je prikazano trenutno stanje sina, kao i buduce. Nista nije tacno!
Коментари (3)