Возачи преморени, путници угрожени
23. 07. 2018. у 11:24
Осмочасовно радно време утиче на учесталост инцидената у градском превозу због умора шофера. ГСП: Од почетка месеца било 13 повреда путника због наглог кочења
Фото Н. Фифић
ОСМОЧАСОВНО радно време, вожња у градским условима без клима-уређаја и лимитирано време да стигну од почетне до крајње станице, само су неки од проблема који подстичу умор возача у јавном градском превозу. И секунд неопрезности може да буде кобан, поготово по путнике који се тискају у возилу.
Тако је недавно због наглог кочења шофера на линији 31 повређено неколико особа. Једна жена је задобила повреде главе јер је ударила у предње стакло аутобуса.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: РАДОВИ У ЖАРКОВУ: Ускоро асфалтирање Улице Аце Јоксимовића
- Осам сати за воланом по престоничким улицама, то је баш тешко - каже један од возача ГСП. - Крени, стани, кочи, пази на пешаке који прелазе куда и како стигну, на бахате суграђане за воланом који би на све начине да се пробију кроз гужву... И тако осам сати. Још ако возило нема климу, концентрација пада, а угрејана вода не може ни да ме расхлади. На појединим окретницама немамо ни тоалет, а камоли место где могу да се умијем, налијем флашу хладне воде. Зато и не чуди што је све више и више удеса...
Градском превознику недостаје 200 возача, а када почне сезона одмора, упркос летњем реду вожње и смањеном броју возила на улицама, возачи раде и више него што је законом прописано, кажу представници синдиката.
Фото И. Маринковић

- Откако је радно време повећано са седам на осам часова, често без законом прописаних пауза, удеси су све учесталији због премора возача - каже Никола Антић, из СОС синдиката ГСП. - Повећали су се и смртност и број професионалних обољења код колега, који најчешће раде и дуже од уговорених 40 сати недељно. Распореди се праве без поштовања недељног и дневног одмора, који законски износи 11 сати, колико мора да прође између две смене. Возачи раде шест дана у недељи, чиме се директно угрожавају туђи животи. И све је, каже, добро док неко не настрада.
Из ГСП кажу да је од почетка месеца било 13 повреда путника, због наглог заустављања возила.
- Разлози због којих долази до ових саобраћајних незгода је непажња других учесника у саобраћају, а не умор возача. Они су приморани да у оваквим ситуацијама возила нагло заустављају како би првенствено избегли веће и теже повреде осталих учесника у саобраћају, као и веће материјалне штете. Возачи аутобуса, тролејбуса и трамваја раде по месечном фонду сати, који се одређује у односу на број радних дана у току месеца, уз поштовање свих предвиђених законских одредаба - кажу из овог градског превозника.
Фото П. Милошевић

НИКО НЕЋЕ "ВОЛАН У РУКЕ"
У 2017. години ГСП напустило је 218 возача, а у прва четири месеца 2018. већ 101 шофер! Раније, из ГСП у просеку је одлазило око 100 возача годишње.
Због слабог одзива кандидата на огласе за запошљавање, који се непрестано објављују, ово предузеће покренуло је јавну набавку за услугу тражења, селекције и доквалификације возача Д категорије. Идеја је да на овај начин у радни однос приме 200 шофера аутобуса и тролејбуса, који возе за 45.000 динара месечно.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: НЕСРЕЋА НА ТОПЧИДЕРУ: Има повређених, међу њима и дете!
БИБЕР-СПРЕЈ
ЈОШ један напад на возаче ГСП догодио се јуче око 18 сати када је један од путника возача на линији 58 испрскао бибер-спрејом. Инцидент се догодио у аутобусу, а шофер је потом превезен у Очну клинику у Пастеровој улици. Према информацијама из МУП, непознати путник пришао је возачевој кабини, испрскао га спрејом, а потом побегао. За њим се трага.
istina
23.07.2018. 11:35
Inapekcijo ucini nesto.
Pa mora da su preumorni kada rade pored svojg posla i dodatne poslove kada zavrse radno vreme tj voze privatno kamione... a da ne pricamo o gomili radnika GSP na fake bolovanjima a u to vreme idu da ugovaraju poslove u inostrstvu ili na crno voze kamione, autobuse po zemlji i inostranstvu. Neka grad prekotrolise radnike na bolovanju i njihove pasose, mnogi za vreme bolovanja imaju pecate u pasosima.
@BGD - Doveze ujutro turisticki autobus iz Grcke ili Crne Gore za jednog poslodavca i nakon dva sata vozi autobus GSP ili privatnog prevoznika po Beogradu. Mora biti umoran.
@BGD - Еееее.... да ми је само знати шта ли ти једеш кад си тако паметан. Јеси ли икад седео и возио свој ауто непрекидно 8 сати где те нико не малтретира, вређа, понижава, где је температура ко у рерни а возило полу исправно. Јеси ли икада возио 8 сати по граду а да немаш времена ни за пишање а камоли за хладан бурек. Како те бре није срамота да лупаш а да појма немаш како је тим људима. Срам те бре били.
@BGD - Pantelija!!! Bravo za komentar!!! I bas da ga sram bude!!!
Коментари (11)