Возачи преморени, путници угрожени

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

23. 07. 2018. у 11:24

Осмочасовно радно време утиче на учесталост инцидената у градском превозу због умора шофера. ГСП: Од почетка месеца било 13 повреда путника због наглог кочења

Возачи преморени, путници угрожени

Фото Н. Фифић

ОСМОЧАСОВНО радно време, вожња у градским условима без клима-уређаја и лимитирано време да стигну од почетне до крајње станице, само су неки од проблема који подстичу умор возача у јавном градском превозу. И секунд неопрезности може да буде кобан, поготово по путнике који се тискају у возилу.

Тако је недавно због наглог кочења шофера на линији 31 повређено неколико особа. Једна жена је задобила повреде главе јер је ударила у предње стакло аутобуса.

- Осам сати за воланом по престоничким улицама, то је баш тешко - каже један од возача ГСП. - Крени, стани, кочи, пази на пешаке који прелазе куда и како стигну, на бахате суграђане за воланом који би на све начине да се пробију кроз гужву... И тако осам сати. Још ако возило нема климу, концентрација пада, а угрејана вода не може ни да ме расхлади. На појединим окретницама немамо ни тоалет, а камоли место где могу да се умијем, налијем флашу хладне воде. Зато и не чуди што је све више и више удеса...

Градском превознику недостаје 200 возача, а када почне сезона одмора, упркос летњем реду вожње и смањеном броју возила на улицама, возачи раде и више него што је законом прописано, кажу представници синдиката.

Фото И. Маринковић

- Откако је радно време повећано са седам на осам часова, често без законом прописаних пауза, удеси су све учесталији због премора возача - каже Никола Антић, из СОС синдиката ГСП. - Повећали су се и смртност и број професионалних обољења код колега, који најчешће раде и дуже од уговорених 40 сати недељно. Распореди се праве без поштовања недељног и дневног одмора, који законски износи 11 сати, колико мора да прође између две смене. Возачи раде шест дана у недељи, чиме се директно угрожавају туђи животи. И све је, каже, добро док неко не настрада.

Из ГСП кажу да је од почетка месеца било 13 повреда путника, због наглог заустављања возила.

- Разлози због којих долази до ових саобраћајних незгода је непажња других учесника у саобраћају, а не умор возача. Они су приморани да у оваквим ситуацијама возила нагло заустављају како би првенствено избегли веће и теже повреде осталих учесника у саобраћају, као и веће материјалне штете. Возачи аутобуса, тролејбуса и трамваја раде по месечном фонду сати, који се одређује у односу на број радних дана у току месеца, уз поштовање свих предвиђених законских одредаба - кажу из овог градског превозника.

Фото П. Милошевић

НИКО НЕЋЕ "ВОЛАН У РУКЕ"

У 2017. години ГСП напустило је 218 возача, а у прва четири месеца 2018. већ 101 шофер! Раније, из ГСП у просеку је одлазило око 100 возача годишње.

Због слабог одзива кандидата на огласе за запошљавање, који се непрестано објављују, ово предузеће покренуло је јавну набавку за услугу тражења, селекције и доквалификације возача Д категорије. Идеја је да на овај начин у радни однос приме 200 шофера аутобуса и тролејбуса, који возе за 45.000 динара месечно.

БИБЕР-СПРЕЈ

ЈОШ један напад на возаче ГСП догодио се јуче око 18 сати када је један од путника возача на линији 58 испрскао бибер-спрејом. Инцидент се догодио у аутобусу, а шофер је потом превезен у Очну клинику у Пастеровој улици. Према информацијама из МУП, непознати путник пришао је возачевој кабини, испрскао га спрејом, а потом побегао. За њим се трага.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (11)

BGD

23.07.2018. 12:09

Pa mora da su preumorni kada rade pored svojg posla i dodatne poslove kada zavrse radno vreme tj voze privatno kamione... a da ne pricamo o gomili radnika GSP na fake bolovanjima a u to vreme idu da ugovaraju poslove u inostrstvu ili na crno voze kamione, autobuse po zemlji i inostranstvu. Neka grad prekotrolise radnike na bolovanju i njihove pasose, mnogi za vreme bolovanja imaju pecate u pasosima.

Hoce i jare i pare

23.07.2018. 13:29

@BGD - Doveze ujutro turisticki autobus iz Grcke ili Crne Gore za jednog poslodavca i nakon dva sata vozi autobus GSP ili privatnog prevoznika po Beogradu. Mora biti umoran.

Пантелија Јр.

23.07.2018. 13:41

@BGD - Еееее.... да ми је само знати шта ли ти једеш кад си тако паметан. Јеси ли икад седео и возио свој ауто непрекидно 8 сати где те нико не малтретира, вређа, понижава, где је температура ко у рерни а возило полу исправно. Јеси ли икада возио 8 сати по граду а да немаш времена ни за пишање а камоли за хладан бурек. Како те бре није срамота да лупаш а да појма немаш како је тим људима. Срам те бре били.

подршка, али

23.07.2018. 14:15

Верујем да им је тешко, али сваки дан виђам шофере који или причају преко мобилног, или придржавају волан и гледају све време у мобилни. То је веома напорно за очи, оптерећује пажњу и повећава умор.

vozac2

23.07.2018. 14:30

Ko i sta sve izlece pred autobuse dobro je da nema vise nesreca. Svaka cast vozacima.

boro

23.07.2018. 23:13

Tačno je da dosta vozača radi i dopunski, ali niko ne radi iz hira, već zbog toga što sa malom platom nemože izaći na kraj.

nenad

24.07.2018. 01:59

Ja lično smatram vozače gsp herojima . Često koristim prevoz ... Oni su najbolji vozači od svih ! A vi lepo dajte tim ljudima 100000 dinara plate pa ćete da vidite kako će da ostaju u firmi ,a potom sve uništene autobuse zamenite novim i klime osposobite. Sve se to može vrlo brzo regulisati. Nemate para ? Ok ,ništa lakše ,oduzmite ljudima koji sede u skupštini grada i parlamentu koji primaju 1000 eura osnovne plate za jedno veliko ništa i dajte ljudima koji su jako vredni i časno zarađuju platu

straksi11080

24.07.2018. 09:51

"Razlozi zbog kojih dolazi do ovih saobraćajnih nezgoda je nepažnja drugih učesnika u saobraćaju, a ne umor vozača," kažu iz GSPa. A vožači GSPa pažljivi pažljivi, ne koče naglo, ne ponašaju se kao šerifi u saobraćaju, po principu veći sam a i nije moj, kao krompire da voze a ne ljude,ne pričaju mobilnim telefonima u toku vožnje, to nikako ne rade, pa to je zakonom o saobraćaju zabranjeno.

Replika za "11080"

25.07.2018. 15:27

Vozači GSP-a ti opraštaju jer ne znaš šta pričaš.