У плану тунел испод Аде
08. 03. 2018. у 13:14
За завршетак средњег магистралног прстена потребан подземни коридор. Неопходно је, према пројекту, повезати општине Нови Београд и Чукарица
ПРЕМА нацрту Генералног урбанистичког плана (ГУП), због растерећења саобраћаја, за четири године требало би да почне изградња саобраћајног тунела испод Аде Циганлије! Према речима главног градског архитекте Милутина Фолића, пројекат би требало да се уради до 2022. године. У истом року планиран је завршетак уређења приступних саобраћајница средњег магистралног прстена.
- Магистрала Т6 протезала би се од Северне тангенте, односно Пупиновог моста, преко Земуна и Новог Београда, до Чукарице - објашњава Фолић. - Код трамвајске окретнице у Улици др Ивана Рибара био би улаз у подземни тунел, који би излазио код петље у Трговачкој улици у насељу Чукаричка падина.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Барајево: Воз усмртио мушкарца на пружном прелазу
Саобраћајница би се надовезала на Улицу маршала Толбухина, код надвожњака којим се "прескаче" Савска магистрала, где је планирана и нова саобраћајна петља.
Према Фолићевим речима, да би овај пројекат имао ефекта, у наредним годинама морају да се заврше најављени стратешки пројекти - два моста и два тунела у граду.
- Конкретно, мора да се заврши нови Савски мост, тунел који ће повезати Економски факултет и Булевар деспота Стефана. Почеће да се зида капитални пројекат, саобраћајница која ће спојити обале Дунава код Аде хује. А да би се завршио Унутрашњи магистрални прстен (УМП), мораће и да се пробије тунел испод Топчидерског брда, како би се повезао Мост на Ади са Аутокомандом - објашњава Фолић.
Тунел који би се градио да повеже Нови Београд и Чукарицу био би дугачак око 2,3 километра.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Маратон на Ади
МОСТ БИ НАРУШИО АМБИЈЕНТ
Градски урбаниста објашњава да је подземна саобраћајница испод Савског језера најбоље решење да се повежу Чукарица и Нови Београд.
- Одустали смо од градње моста. Главни разлог је заштита животне средине, очување амбијенталног изгледа Аде Циганлије. А ни разлика у цени не би била велика - објашњава Фолић.
Pedja
08.03.2018. 13:22
Idi beži...ko će to sve da plati? Život u Beogradu će postati preskup, živi blli pa videli. Grad plaća 185 miliona evra godišnje B.na vodi, 85 milona će plaćati deponiju na Vinči (godišnje). Metroi, tuneli, mostovi...ugradnja svih u sve te projekte....
Da li sam razumeo dobro? Vi bi da gradite tunel koji bi povezivao N. Bgd i Banovo brdo? Gospodo,cemu onda sluzi Most na Adi koji je kilometar udaljen odatle i slabo je ionako iskoristen? Ako imate pare za bacanje bolje dajte sirotinji da dobije hranu ili krov nad glavom.
@Miki - taj most je prema ranijim planovima trebao biti tu gde tantuzi planiraju tunel...
@Miki - Ma bitno je da se mangupi ugrade i stave debeli procenat u svoj džep! To odlično umeju, ali se u urbanizam uopšte ne razumeju.
@Miki - Kilometar ili jedno 4 kilometra?
Коментари (19)