Мост на Ади: Пругу поставља „Енергопројект”?
23. 01. 2018. у 22:15
Отворене тендерске понуде за постављање трамвајске пруге преко новог Моста на Ади. Најповољнија понуда српске и француске фирме. Две обале шине ће повезати 2019. године
Пруга ће пролазити средином моста на Ади / Фото М: Лабудовић
ПРИСТИГЛЕ понуде за извођење трамвајске пруге преко Моста на Ади јуче су отворене, а која ће фирма добити посао знаће се за двадесетак дана. На тендер су се јавили аустријски "Штрабаг", наш "Енергопројект нискоградња" у сарадњи са француском компанијом "Колас рејл", и шпанско-српска група коју чине "Кописа", "Алтуна", "Баувесен" и "Геоас".
Компанија "Штрабаг", која је прошлог пута одбијена због папирологије, доставила је понуду у износу од 1.649.651.914 динара, односно нешто мање од 14 милиона евра, што је за 6,5 одсто мање него лане. "Енергопројект Нискоградња" и француски "Колас рејл", дали су понуду од 1.648.997.524 динара, а група понуђача, предвођена шпанском фирмом, 1.721.120.891. Пошто је критеријум остао исти - најнижа понуђена цена, француски "Колас рејл" и "Енергопројект" имају највећу шансу да победе на тендеру, под условом да је конкурсна документација уредна.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Отворене понуде за постављање шина на Мосту на Ади
- Дирекција за грађевинско земљиште извршиће процену понуда, утврдити да ли су све засноване на закону и онда ће изабрати најповољнијег понуђача са којим ће бити потписан уговор за извођење радова. Ми очекујемо да они почну у наредних неколико месеци. Ради се о 2,7 километара шина односно повезивању Бановог брда и Раковице са Новим Београдом трамвајским шинама, то ће омогућити људима да за пет минута дођу на другу страну, што до сада није било могуће - рекао је градски менаџер Горан Весић гостујући на ТВ Пинк.
Последњи тендер за постављање шина преко Моста на Ади Дирекција је објавила новембра 2016. године. Ипак, све три понуде које су тада пристигле на тендер, оцењене су као неприхватљиве, а поступак је обустављен.
Извођењем трамвајске пруге преко моста, изградиће се 2,7 километара шина са обе стране моста. Овим ће се повезати Баново брдо и Нови Београд, а пут трамвајем између та два дела града требало би да се скрати на од 10 до 15 минута. Пројектом је предвиђена и израда прилаза из Радничке улице, како би се тај део спојио са постојећим шинама на Бановом брду. С друге стране, градиће се приступница на Новом Београду, према шинама које сада пролазе поред моста Улицом Јурија Гагарина, односно Ђорђа Станојевића.
Рок за завршетак радова је 420 дана од тренутка увођења изабране фирме на градилиште, што значи да ће чукаричку и новобеоградску обалу шине повезати 2019. године.
.jpg)
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: У централним општинама Београда хитне мере за 141 насилника
ОБНОВА КОНТАКТНЕ МРЕЖЕ
ПОСТАВЉАЊЕ шина преко моста подразумева и пројекат реконструкције трамвајског моста преко Топчидерске реке. На месту постојећег, пројектован је нови горњи строј моста, као и скретница за нови мост преко Саве. Реконструисаће се и трамвајски надвожњак преко железничке пруге и Булевара војводе Мишића. На страни према Раковици додаће се нови део вијадукта са скретницом за везу према Раковици. Предвиђена је и реконструкција контактне мреже у прикључним тачкама, ка Улици Ђорђа Станојевића и на прузи за Раковицу.
Žižak
23.01.2018. 22:39
Za 2,7 km im je potrebno 420 dana da urade!?Ovim tempom rada znaci da bi smesnih 27 km radili preko 10 godina.Ova distanca se u Kini i Japanu zavrsava u roku od mesec dana.
Po najjeftinijoj ponudi ispada duzni metar tramvajske pruge 5.185 evra!
@Dragoslavic - 10 puta skuplje... alal vera. A primeti li ko razliku u ponudama, na 15 miliona, 5 hiljada.
Коментари (3)