ПРВА ЗГРАДА ДО ЈАНУАРА: Ускоро почиње изградња нове београдске аутобуска станице
13. 09. 2017. у 22:15
Чека се грађевинска дозвола да почну радови на изградњи аутобуске станице у Блоку 42; Објекат од 1.400 квадрата испод Железничке станице Нови Београд
Фото Војислав Данилов
УКОЛИКО не буде још неких одлагања, први објекат у склопу нове аутобуске станице у Блоку 42 могао би да "никне" до краја године. Уговорени рок за израду техничке документације такозваног анекса аутобуске станице истекао је крајем августа, а почетак радова зависи од издавања грађевинске дозволе!
Иако је првобитно било у плану да део на који би се преселила "Ласта" буде готов 1. јула, у марту је постављен нови рок - 7. новембар. Затим је уследило ново одлагање, па је извођачу радова кога предводи фирма "Баувасен" дат рок до 17. новембра. Сада је завршетак изградње померен за децембар, кажу из Дирекције за градско грађевинско земљиште и изградњу. Уговорени рок за израду техничке документације анекса аутобуске станице истекао је крајем августа, а сада се чека издавање грађевинске дозволе како би радови започели.
Анекс аутобуске станице налазиће се испод конструкције Унутрашњег магистралног прстена и простираће се на 1.400 квадрата. Овај објекат функционисаће као привремена аутобуска станица, док се не сагради нова велелепна станична зграда планирана пројектом. У њој ће се обављати продаја карата, ту ће бити смештене службене просторије, канцеларије, санитарни чворови и путнички претинци, али и пратећи садржаји трговине, забаве и угоститељства. У коначном решењу, када буде саграђена главна станична зграда, овај објекат ће повезивати комплекс аутобуске и железничке станице.
- Тренутно је са извођачем радова уговорено пројектовање и изградња анекса аутобуске станице, као и пројектовање паркинга - кажу из Дирекције за градско грађевинско земљиште и изградњу. - Оба објекта налазиће се испод Унутрашњег магистралног прстена, односно испод Железничке станице Нови Београд. Истим уговором, обухваћена је и изградња саобраћајнице Нова 3 из Улице Јурија Гагарина, а за то ће бити расписан засебни тендер. Вредност пројектовања и радова на изградњи анекса аутобуске станице је 140,4 милиона динара.
Када ће главна станична зграда бити готова, зависи од количине новца којим буде располагао град. Пре тачно годину дана уговорена је израда пројеката неопходних за добијање грађевинске дозволе за изградњу станице и станичног платоа.
- Пројекти за станичне пероне су завршени и урађена је техничка контрола, а у току је прибављање пратеће документације за подношење захтева за грађевинску дозволу. За објекат аутобуске станице и станичног трга урађено је идејно решење. Град ће према расположивим финансијским средствима и завршеним пројектима планирати фазе изградње јавних садржаја - истичу из Дирекције.
До тада, паркинг прекопута Отвореног тржног центра биће и даље ругло града. Месецима уназад ту је дивљи бувљак, смеће је разбацано наоколо, а аутобуси појединих туристичких агенција и овог лета су кретали одатле. Како би спречила стварање комуналног нереда, Дирекција је закључила уговоре о успостављању физичког обезбеђења и поставила ограду око Блока 42. То није било довољно.

ЧЕТИРИ ФАЗЕ ИЗГРАДЊЕ
У првој фази, предвиђена је изградња аутобуске станице у обиму који задовољава тренутне потребе ради измештања савског амфитеатра. Тек у другој фази требало би да се допуне садржаји и реализује железнички комплекс, и то у два корака - фаза 2а: приступни трг и "вестбил" са изласком на пероне који у фази 2б могу добити и проширења, до регулационих линија железнице.
У трећој фази, могли би да се изграде хотели, пословно-трговачки центар. У последњој фази, у плану је реализација преосталих пословних садржаја, али и наткривање железничких перона.
MatijaBG
14.09.2017. 11:16
Jezivo zvuči podatak da niste u stanju sprečiti to ruglo od prodaje i horor kojem svakog dana prisustvujemo....ako vam je to nemoguće sprečiti,šta je moguće?
Potpuno je idiotski da nema direktan izlaz na most na Adi. Kad krenu svi autobusi kroz J. Gagarina, stace sve. I ovako je u spicu kolaps. Ista prica je i za izlazak na auto - put.
Коментари (2)