Реком до посла
04. 08. 2008. у 20:29
Мтрежа јавног речног саобраћаја у Београду прошириће се већ до краја године. Иако "аутобуси на води" још нису заживели међу путницима, Дирекција за јавни превоз не одустаје од њих, највише због бројних предности које пружају. Већ сада се зна да ће бродићи
МРЕЖА јавног речног саобраћаја у Београду прошириће се већ до краја године. Иако "аутобуси на води" још нису заживели међу путницима, Дирекција за јавни превоз не одустаје од њих, највише због бројних предности које пружају. Већ сада се зна да ће бродићима до краја године путници, али и возила, стизати од Борче до Земуна, а у Граду праве планове за нове трасе.
- Било би добро да у исто време крене и линија од Борче до "25. маја" - каже Жељко Ђукановић, први човек Дирекције. - Када ова врста превоза заживи, а надамо се да хоће, моћи ћемо да причамо и о повезивању Панчева, Блока 45, Ада Хује, па чак и о линији која ће возити од Обреновца, преко Умке и Остружнице, до Београда. Тако би се у центар стизало много брже него аутомобилом.
Стручњаци Дирекције ових дана обилазе приобаље, тражећи погодна места за нове пристане. Осим да близу обале нема наноса, потребно је и да буду добро повезани са линијама ГСП. За сада је "виђено" још пет нових локација, мада се на некима налазе сплавови-ресторани, па ће бити посла и за инспекцију.
Места ће бити ослобођена када заживи давно усвојени план постављања пловних објеката. Требало је да се спроведе још пропшле године, али је конкурс одлаган. Нова градска управа завршиће формирање и Јавног предузећа "Београд воде" које ће бити задужено за завођење реда на рекама.
Највећи проблем је што Београђани једва да знају за ову врсту превоза, иако бродови на две линије - од Бранковог моста до Блока 70 и од Блока 70 до Аде Циганлије - возе већ више од четири месеца. Многи се жале и да су бродови - преспори.
- То је истина - признаје Жељко Ђукановић. - Али, у понуди једноставно нема много бродова, па морамо да се сналазимо с оним што имамо. Радимо на томе да набавимо још два, која би садашње путовање од Бранковог моста до Новог Београда, са 25-35 минута скратили на пола. Тада ће то бити прави линијски саобраћај, на који се неће дуго чекати.
Дирекција за јавни превоз порадиће и на "маркетингу" аутобуса "на води", у чијој непосредној близини живи бар 10.000 грађана. Требало би да буду постављени табле и панои, који ће, на пример, поред "Шећеране" обавештавати грађане да у близини могу да "ухвате" брод за Нови Београд. Тако се више не би дешавало да путници путују од Аде у Блок 61 аутобусом "89", и тако изгубе пет пута више времена у превозу.
МАРКИЦЕ
ОД почетка месеца, маркицу за август купило је 17 путника. И док ова бројка некима изгледа мала, према речима Жељка Ђукановића, то је ипак значајан скок у односу на претходни период, и доказ да се нешто ипак мења на боље. Месечна карта за оне који имају маркицу ГСП кошта 400 динара, док остали плаћају 1.500 динара.
БРОДОВИ
У ПРЕДУЗЕЋУ "Метро на води", које засада покрива постојеће линије "Р1" (Блок 70-Ада "Купалиште") и "Р2" (Блок 70-Бранков мост), кажу да су спремни да преузму и трасу између Земуна и Борче. Неке би бродове могла да уступи и Туристичка организација Сурчина, мада би њихова пловила на располагању била само током недеље, али не и викендом.
Bojana
04.08.2008. 21:59
Zivim u Hamburgu, gde vec duze postoji linijski brodski prevoz,mnogo se brze stigne na drugu stranu grada a i reke Elbe, a i izbegne se preduga voznja okolo autobusom.Podrzavam uvodjenje linijskog saobracaja vodom, ali mislim da bi markice za GSP trebalo da vaze i za brodove, tako je bar ovde a i za vozove u gradu, pa bi se izbegle guzve a i guranje po autobusima.Verujte da GSP vise potrosi para na popravke pretrpanih autobusa, nego sto bi platili ucesce u recnom saobracaju.Nadam se da bi odgovorni mogli da to regulisu, naravno ako hoce, a time da pridobiju veci broj putnika u brodovima, gde je bar leti mnogo prijatnije putovati.Pozdrav svima u mom lepom gradu,podrzite da bude jos lepsi i sprecite svakoga ko ga rusi i krnji mu ugled i izgled.
pozdravljam mozda bi trebalo malo agresivnije obaestavati narod koje su to pogodnosti nema guzve lep pogled reka
Zaista je sjajna stvar da zazivi recni prevoz,Beograd je to zasluzio.
Mogu da kažem da je mnogo lepše putovati trajektom nego kolima ili autobusom preko Mostara. Zadovoljni kupac markice
Ima li ikakvo istrazivanje o recnom prevozu u Beogradu? Nisam do sada citao nista o tome, posebno ne iz Direkcije za javni prevoz. Ne moze se u milionskom gradu kao sto je Beograd napamet uvoditi novi vidovi prevoiza, a da to nije do detalja osmisljeno ... Kome god se zuri, pre ce sesti i u pretrpan sutobus javnog prevoza, nego ici na obale Save i Dunava i cekati nekakve brodice, pa onda opet cekati bus itd ... Ocigledno je da grad ima para, ali nisam siguran da ga na adekvatan, osmisljen i racionalan nacin trosi da unapredi javni prevoz u Beogradu.
Коментари (5)