Ovo nije viđeno godinama: Jedan podatak iz Crne Gore oslikava kako pandemija POTAPA pomorsku privredu
30. 04. 2020. u 22:28
U kompaniji Barska plovidba iz Bara otkrivaju sa kakvim se poteškoćama suočavaju
- Po prvi put od 2014. godine, kada su brodovi Barske plovidbe “Bar” i “Budva” stavljeni u komercijalnu eksploataciju, dešava se da po više od 20 dana nisu uposleni. To jasno govori da unajmitelj sve teže pronalazi teret za njih, kazao je novinarima izvršni director Barske plovidbe Tihomir Mirković dodajući da brodovi trenutno jesu uposleni, ali nisu angažovani u zadovoljavajućoj meri, što se već odražava na redovnost izmirivnja obaveza od strane unajmitelja- kompanije iz Turske, koji ima dug prema Barskoj plovidbi.
- Nada se da će on, sa ponovnim uspostavljanjem prometa tereta u svetu, uskoro taj dug biti regulisan, navodi Mirković.
On, pak, očekuje da će se liberalizacijom mera i poboljšanjem privrednih aktivnosti u svetu, situacija poboljšati. Unajmitelj dva teretna broda Barske plovidbe je kompanija iz Turske.
Prema rečima Mirkovića brod ‘Bar’ se trenutno nalazi na putovanju od Brazila za Kubu, a “Budva” plovi za Nemačku.
Mirković ističe i problematiku, nemogućnosti urednog snabdevanja brodova rezervnim delovima, posebno s obzirom na činjenicu da najveći broj njih pristiže iz Kine- zemlje u kojoj su “Bar” i “Budva” izgrađeni.
PALE CENE VOZARINA
Nepovoljne okolnosti se reflektuju i na visinu cene vozarina.
-Naš je brod kapaciteta 36.000 tona, a imamo ugovorenu cenu od 6.200 dolara dnevno po brodu. Trenutno, vozarine su na svetskom tržištu ispod 4.000 dolara. Čak i veći od ovih koji su u vlasništvu ‘Barske plovidbe’, naplaćuju vozarinu ispod tog iznosa. To je izuzetno niska cena i prilično otežavajući faktor u ostvarivanju prihoda, ukazuje Mirković.