Podgorica: Voze taksi i bez licence
12. 03. 2015. u 18:23
Ulicama glavnog grada Crne Gore, umesto optimalnih 760, krstari 1.100 taksi vozila. Mnogi se i bez licence dovijaju na razne načine kako bi mogli nesmetano da voze bar neko vreme
U Podgorici je milina voziti se taksijem
Ako je nešto povoljno u glavnog gradu Crne Gore, onda je to sigurno - vožnja taksijem. Za minimalnu cenu od jednog evra Podgoričani prelaze s kraja na kraj grada. S obzirom na to da je ona po kilometru 40 centi i da se start ne naplaćuje, za evro se mogu preći dva i po kilometra.
Taksi, umesto autobusa, mnogo koriste i đaci, jer im je jeftinije. Ako ih je samo dvoje u vozilu, cena je niža od autobuske.
- Dođe nam ispred kuće, ostavi nas ispred škole. Šta ćeš više, druže - rekli su nam srednjoškolci Gimnazije "Slobodan Škerović", ispred koje je bar desetak taksista.
Po procenama, u Podgorici ima više od 1.100 taksi vozila, a zvanično je u ovom poslu registrovano 783. To znači da ih je više od 300 u sivoj zoni, odnosno rade bez licenci, podaci su Sekretarijata za komunalne poslove i saobraćaj.
U ovom sekretarijatu planiraju da taksistima uvedu iks tablice, kako bi rešili problem sive ekonomije. Ove tablice, kako je naveo Marko Rakočević, sekretar za komunalne poslove i saobraćaj, biće vezane za svako taksi vozilo u gradu.
Podgorica trenutno ima 783 registrovana taksi vozila, 23 više od optimalnih 760. Rakočević navodi da to nije stvarna slika ove vrste prevoza.
- Gledaćemo da u legalne tokove uvedemo sve taksiste koji ispunjavaju sve uslove, kako bi i država i grad imali koristi od toga - istakao je Rakočević.
Sekretar objašnjava i zašto je povećan broj taksista na ulicama.
- Da bi obavljali prevoz, moraju da poseduju licence. One se izdaju na ime preduzetnika ili na firmu, a u okviru njih imamo izvode koji glase na vozilo i registarske oznake. Na ulicama imamo mnogo više vozila nego što je prikazano, pošto su se dovijali na razne načine da dođu do licence.
Odgovara i zbog čega se ne može izdati neograničen broj licenci:
- Hiljadu je razloga. U gradu imamo velike saobraćajne gužve, procentualno u najvećem broju saobraćajnih nezgoda u njemu sudeluju taksisti, sve je manja mogućnost kontrole u smislu adekvatne obučenosti i opremljenosti vozača koji to treba da rade... Taksisti rade na procenat i jure da stignu s vožnje na vožnju. Ne smemo davati nove licence, jer ako imamo 200 novih zahteva i izdamo jednu, nemamo argumenata da ostale ne izdamo - zaključio je Rakočević.