Podgorica: Voze taksi i bez licence

V. RADOJEVIĆ

12. 03. 2015. u 18:23

Ulicama glavnog grada Crne Gore, umesto optimalnih 760, krstari 1.100 taksi vozila. Mnogi se i bez licence dovijaju na razne načine kako bi mogli nesmetano da voze bar neko vreme

Подгорица: Возе такси и без лиценце

U Podgorici je milina voziti se taksijem

Ako je nešto povoljno u glavnog gradu Crne Gore, onda je to sigurno - vožnja taksijem. Za minimalnu cenu od jednog evra Podgoričani prelaze s kraja na kraj grada. S obzirom na to da je ona po kilometru 40 centi i da se start ne naplaćuje, za evro se mogu preći dva i po kilometra.

Taksi, umesto autobusa, mnogo koriste i đaci, jer im je jeftinije. Ako ih je samo dvoje u vozilu, cena je niža od autobuske.

- Dođe nam ispred kuće, ostavi nas ispred škole. Šta ćeš više, druže - rekli su nam srednjoškolci Gimnazije "Slobodan Škerović", ispred koje je bar desetak taksista.

Po procenama, u Podgorici ima više od 1.100 taksi vozila, a zvanično je u ovom poslu registrovano 783. To znači da ih je više od 300 u sivoj zoni, odnosno rade bez licenci, podaci su Sekretarijata za komunalne poslove i saobraćaj.

U ovom sekretarijatu planiraju da taksistima uvedu iks tablice, kako bi rešili problem sive ekonomije. Ove tablice, kako je naveo Marko Rakočević, sekretar za komunalne poslove i saobraćaj, biće vezane za svako taksi vozilo u gradu.

KAKO DOSKOČITI SEKRETARIjATU - Licenca je obrazac žute boje, koji su uz pomoć moderne tehnologije oni znali da falsifikuju. Ima još načina na koje su se dovijali da do nje dođu. Obično kažu kako su za vozilo izgubili taksi licencu i pođu u Službeni list Crne Gore, gde to i zavedu. Onda s zahtevom dođu kod nas i traže licencu za drugo, a stara je kod njih. Kad pregledamo dokumentaciju, ona je ispravna i nema razloga da mu ne izdamo novu. Dužimo za jednu licencu, dok on sa dve tako vozi tri-četiri meseca - objašnjava Rakočević.

Podgorica trenutno ima 783 registrovana taksi vozila, 23 više od optimalnih 760. Rakočević navodi da to nije stvarna slika ove vrste prevoza.

- Gledaćemo da u legalne tokove uvedemo sve taksiste koji ispunjavaju sve uslove, kako bi i država i grad imali koristi od toga - istakao je Rakočević.

Sekretar objašnjava i zašto je povećan broj taksista na ulicama.

- Da bi obavljali prevoz, moraju da poseduju licence. One se izdaju na ime preduzetnika ili na firmu, a u okviru njih imamo izvode koji glase na vozilo i registarske oznake. Na ulicama imamo mnogo više vozila nego što je prikazano, pošto su se dovijali na razne načine da dođu do licence.

Odgovara i zbog čega se ne može izdati neograničen broj licenci:

- Hiljadu je razloga. U gradu imamo velike saobraćajne gužve, procentualno u najvećem broju saobraćajnih nezgoda u njemu sudeluju taksisti, sve je manja mogućnost kontrole u smislu adekvatne obučenosti i opremljenosti vozača koji to treba da rade... Taksisti rade na procenat i jure da stignu s vožnje na vožnju. Ne smemo davati nove licence, jer ako imamo 200 novih zahteva i izdamo jednu, nemamo argumenata da ostale ne izdamo - zaključio je Rakočević.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije