Ukrali 500 metara kablova
17. 03. 2017. u 19:01
Na železničkoj deonici Ostružnica - Surčin odneta cela kontaktna mreža. Prošle godine zabeleženo čak 336 krađa u vrednosti 60 miliona dinara
NI to što je pre samo četiri dana na deonici Resnik - Valjevo poginula jedna osoba prilikom pokušaja krađe kabla koji je bio pod naponom, nije sprečilo lopove da danas ponovo krenu u akciju i time ugroze i svoj život i bezbednost putnika na železnici. Rano ujutru, na delu pruge između Ostružnice i Surčina, kradljivci su odneli kompletnu kontaktnu mrežu dužu od pola kilometra. Pričinjena je šteta od oko 10.000 evra.
Tokom prošle godine gotovo da nije prošao nijedan dan bez incidenata koji direktno ugrožavaju bezbednost na prugama. Zabeleženo je čak 336 takvih situacija, a ukupna materijalna šteta bila je oko 60 miliona dinara, odnosno skoro pola miliona evra! Svaki drugi incident registrovan je u železničkom čvoru "Beograd", a osim na teritoriji prestonice kradljivci su harali i u rejonu železničkog čvora "Niš".
Nemilosrdni su i na delu barske pruge, gde se trenutno odvijaju radovi na remontu i upravo tamo su radnici preduzeća "Geosonda Beograd", između Resnika i Bele Reke, pronašli beživotno telo mladića, stradalog od strujnog udara. Pored njega su pronađene makaze za sečenje koje su bile zakačene na kontaktnoj mreži, što je dokaz njegove jasne namere za pokušaj krađe. Na tom delu pruge, čiju rekonstrukciju obavlja "RŽD internešenel", u poslednja dva meseca zabeleženo je šest krađa u kojima je odneto 1.130 metara obilaznog voda. Procenjena šteta prelazi 60.000 evra, a deonicama u izgradnji sada patroliraju policijske patrole.
U "Infrastrukturi železnica Srbije" su nebrojeno puta upozorili da je najstrože zabranjeno i po život opasno prilaziti vodovima, čiji je napon jačine 25.000 volti, ali lopovi se ne obaziru na apele.
Stručnjaci ističu da je blaga kaznena politika doprinela učestalim krađama na putevima i prugama. Po aktuelnom Krivičnom zakoniku, na tri godine osuđuju se samo prestupnici čija je krađa imala teške posledice, poput povređivanja i smrti učesnika u saobraćaju ili ogromnu materijalnu štetu.
Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da u Krivičnom zakoniku koji je nedavno izmenjen postoji problem sa definicijom u članu koji reguliše tešku krađu uređaja sistema javnog saobraćaja i veza. Na primer soabraćajni znak nije uređaj, a njegovo namerno uklanjanje može biti pogubno za učesnike u saobraćaju.
- Možda je malo lakše za dokazivanje kada su u pitanju krađe na pruzi u odnosu na slične situacije na putevima - kaže Okanović. - Očekujemo od nadležnih sudova da uspostave praksu izricanja bezuslovnih zatvorskih kazni počiniocima. Kada ih policija uhvati, njihov postupak se tretira kao obična krađa, a pošto vrednost obično nije velika, sudija im odredi samo opomenu.
UZIMAJU SVE
U PREDUZEĆU "Infrastruktura železnice Srbije" navode da se najčešće kradu bakarne žice, užad, kablovi, stubovi, šine, pragovi, kolosečni pribor, oprema na postrojenjima kontaktne mreže, motori, argegati na otvorenoj pruzi i neposednutim stanicama. Nestaju i gorivo, ulje, maziva u magacinskim i stovarišnim prostorima na celoj mreži.

Jelenka
17.03.2017. 21:21
Pre 3 godine unutrasnja kontrola zeleznice je organizovala kontrolu otpada sirom Srbije sa nadleznim organima gde je zaplenjeno oko 500 tona sina i drugog gvozdja ukradenog sa zeleznice. Zasto se stalo sa tim?
@Jelenka - Secam se... Posle toga dugo nije nista zafalilo na zeleznici.
Kako je ovde navedeno, jos fali da se pocne sa kradjom nerodjene dece.
Da li se jos negde ovoliko krade ko kod nas ?
Ovo jednostavno moze da se resi. Preinacite ovakve kradje kao teroristicki cin i pokusaj visestrukog ubistva i otkupljivace sekundarnih sirovina optuzite kao saucesnike, pa cete videti kako ce se problem resiti cim prvi po tom zakonu zavrsi na 20 godina u zatvoru.
Komentari (6)