POLOVNJACI DODALI GAS: Država nije pooštrila kriterijume za ulazak automobila
02. 07. 2018. u 13:02
U Srbiju je za prvih pet meseci ove godine uvezeno 55.764 polovna vozila - kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, Boban Nikolić
Foto B. Subašić
IAKO je najavljeno početkom marta da će Srbija pooštriti uvoz polovnih vozila iz zemalja EU, koje sa svojih drumova ubrzano proteruju krševe, sa ciljem da se spreči da naša država postane otpad četvorotočkaša, poslednji podaci pokazuju da su uvoznici korišćenih vozila dodali gas.
- U Srbiju je za prvih pet meseci ove godine uvezeno 55.764 polovna vozila - kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila, Boban Nikolić. - Iako, naravno, nemamo ništa protiv uvoza polovnih vozila, jer nemaju svi da kupe novo, podaci su frapantni.
Naime, od ukupnog broja uvezenih vozila čak 30.098 je sa "evro 3" standardom motora što znači da je njihova starost od 13 do 19 godina! Sa "evro 4" normom su uvezena vozila stara između 10 i 13 godina i takvih je 15.921.
Sa "evro 5" eko-normom agregata (vozila napravljena između 2010. i 2015) uvezeno je 8.325 automobila. Sa "evro 6" normom, koju imaju vozila proizvedena od 2015. do danas, uvezeno je svega 1.330 automobila.
U istom periodu (pet meseci) u Srbiji je prodato svega 13.160 novih vozila (11.006 automobila), što je odnos kojim se, sem Bugarske, niko u Evropi ne može "pohvaliti".
Pri tome, uvoz starijih dizelaša u Srbiju, koji su sve češće na "meti" mnogobrojnih evropskih gradova, jer su proglašeni najvećim zagađivačima i uzročnicima mnogih respiratornih bolesti, ne jenjava.
I sada je u strukturi uvoza polovnjaka odnos 60:40 u korist vozila koja koriste "naftu". Kada se pogledaju vozila po brendovima, i dalje su najomiljeniji "polovnjaci" oni sa znakom "Folksvagena". Njih je uvezeno 9.825, dakle, gotovo svaki peti.
Na drugom mestu je "Opel" sa 6.749 vozila, "Pežo" na trećem sa 5.851, sledi "reno" sa 4.832, "Fijat" sa 3.918 vozila...
BEZ SUBVENCIJA
- ZABRANAMA se ništa ne postiže - kaže Dragan Škrnjić iz "Eko-kluba Srbija". - Subvencije i poreske pogodnosti za kupovinu hibridnih, električnih vozila, jedina su ispravna politika.
Nažalost, Srbija je među retkim zemljama Evrope u kojima nema podsticaja za kupovinu "zelenih" automobila.
sale
02.07.2018. 15:00
Za dve do tri godine...
Obzirom da ljudi nemaju novca da kupe nov automobil, zamena automobila koji je stra 15-20 godina sa polovnim automobilom iz inostranstva koji je star 8-10 godina i koji ima euro4 ili euro5 emisionu klasu motora opet ispada da je bolje. Ovako nema za nov, vozi nekog krsa i kao bolje je tako?!
Нејасна је поента ових текстова.Као да нисмо окупирана колонија Србија већ скоро 2 деценије, у коме окупатор плаћа мизерне и бедне назови плате у својим шарафцигер концлогорима, које су и до 10 пута ниже, од оних у матичним земаљама за исте послове и продуктивност, сигурно би грађани "из чисте обести" возили и куповали њихове израубоване кршеве. То је један једини разлог свих оваквих "високоумних анализа".
Da je država davala povoljne kredite nebi bili odpad Evrope. Imali bi svi koristi.
Komentari (4)