Do migova preko Šojgua
30. 06. 2016. u 20:14
Postojeći lovački avioni Vojske Srbije mogu da se koriste najduže još tri godine. Cena novog ruskog lovca sa naoružanjem i delovima 65 miliona evra
Provereno: “Mig 29”
ZASTAVICA na vek upotrebe “migova” Vojske Srbije pašće najkasnije za tri godine. Ukoliko država hitno ne nabavi nove letelice ili ne pronađe način za remont postojećih, već 2018. odbrana državnog neba ostaće bez aviona. Pored manjka rezervnih delova, to je najveći problem Ratnog vazduhoplovstva, čije će rešavanje, prema najavama, početi već sledeće godine.
Dugoročni lek za sistem borbenog dežurstva lovačke avijacije je samo nabavka novih letelica. Državni vrh je, zato, oživeo stari plan nabavke nekoliko ruskih aviona “mig 29 M2”. Pregovori o tom poslu počeli su još 2012, da bi dve godine kasnije zbog nedostatka novca bili prekinuti.
- Napravljen je kontakt sa Rusijom i postoje određeni pozitivni signali. Ministar odbrane uputio je pismo ministru odbrane Sergeju Šojguu. Odgovor se očekuje do kraja meseca, kada će situacije biti jasnija - rekao je prekjuče predsednik Vlade Aleksandar Vučić.
Prema premijerovoj računici cena jednog “klot” aviona je oko 45 miliona evra. Samo jedna savremena raketa R-77, koja je najpogodnija zbog aktivnog radarskog navođenja, košta oko milion evra po komadu. Neophodni rezervni delovi, obuka i naoružanje cenu letelice podižu na približno 65 miliona evra.
- U budžetu već za sledeću godinu imaćemo značajnija sredstva za lovačku avijaciju. Uglavnom je reč o “migovima 29 M2”. Verujem da je će to, uz pomoć ruskih prijatelja biti moguće. Sada prvi put možemo realno da razmišljamo o nabavci lovačkih aviona - rekao je Vučić.
Bivši i sadašnji vazduhoplovci su saglasni u oceni da je poslednji čas da se preduzmu konkretni koraci za spas lovačke avijacije.
- Srbiji su potrebni avioni. Piloti moraju da lete, kako bi bili sposobni za borbene zadatke - kaže pukovnik u penziji Zoran Avramović. - Iz ove situacije postoje dva izlaza. Prvi je kupovina aviona, ali za to je potrebno najmanje 250 miliona evra. Postoji mogućnost i za remontovanje i modernizaciju malobrojnih postojećih letelica, ali je dug i, takođe, skup proces. Treba razmišljati i o mogućnosti nabavke polovnih ruskih “migova 29”, kojima bi se premostilo vreme do kupovine savremenijih letelica.
Predsednik udruženja pilota nadzvučne avijacije Boriša Mandić kaže da je dugogodišnjim nemarom lovačkoj avijaciji stavljena omča oko vrata koja je sada gotovo u potpunosti pritegnuta. Spas vidi u što bržem remontu naših aviona “mig 21”, koji sasvim odgovaraju snazi i zadacima Vojske Srbije, ali i veličini države.
- Ako nema para za novo, ne treba se opterećivati polovnom robom. “Mig 21”, uprkos generacijskom jazu, i dalje je koristan avion. Veoma brzo startuje i efikasno obavlja zadatke borbenog dežurstva. Remontom i modernizacijom ovih letelica “kupili” bismo još jednu deceniju - objašnjava Mandić.
gagymad
30.06.2016. 21:28
ako cete imati MIG21 onda bolje nemoj nista...to je zastareo avion koji nemoze parirati ozbiljnim zemljama
@gagymad - Nemamo mi tih para da se naoružamo tako da "pariramo ozbiljnim zemljama" (kao ono 1999.). A da bi parirali okruženju i zadovoljili potrebe lovačke zaštite neba dovoljno je remont 21-ca i nabavka 3-4 29-ke. Prema guberu i opružanje!
@gagymad - Треба онда то рећи Америчким генералима, који су изгледа необавештени па мисле да модернизовани МиГ-21 може и те како парирати савременим ловцима.
Šta košta da košta, dve eskadrile najmanje pa nek crnu dušmani! Ali da srpska rondela brani srpsko nebo!
Подхитно набавка једне ескадриле најмање плус ремонт једне ескадриле миг-21 и орлова.Имамо ми новац само је погрешно распоређен.300 милиона евра је одвојено да се да странцима по запошљеном раднику.Опорезујте стране банке и ето нам још 100 милиона евра .Плус тајкуни мало да помогну.
Komentari (30)