Kadeti šutirali granatu na poligonu?

R. D.

20. 06. 2012. u 20:58

Nesreću na Pasuljanskim livadama izazvao projektil za koji su pitomci mislili da je školski. Kadet koji je pronašao u travi, nogom je izbacio pored šatora

GRANATA koja je usmrtila kadete Filipa Milojevića i Milinu Miletić pronađena je na svega nekoliko metara od šatora ispred kojih su studenti pravili makete terena. Kadet koji je pronašao u travi, nogom je izbacio pored šatora. Misleći da je reč o školskom projektilu, studenti su se okrenuli ka granati. Nekoliko sekundi kasnije - eksplodirala je raznevši tela kadeta.

Tragedija koja je na vojnom poligonu Pasuljanske livade u ponedeljak odnela dva mlada života studenata četvrte godine Vojne akademije, izazvana je grubim rukovanjem eksplozivnim sredstvom - jedan je od prvih zaključaka vojnih organa koji utvrđuju uzroke nesreće, do kojih su došli saslušanjem očevidaca događaja.

Smatrajući da nije ubojita, jer je nađena na delu poligona koji se ne koristi za gađanja, kadeti su granatu ležerno razgledali i pomerali nogama, bez bojazni da bi mogla da eksplodira.

Šta je prethodilo tragediji na vojnom poligonu već utvrđuje posebna komisija Ministarstva odbrane za utvrđivanje uzroka nesreće u kojoj je dvoje kadeta poginulo, a čak sedmoro ranjeno. Istragu vode i organi Generalštaba, Vojne policije, istražni sudija, tužilaštvo.

Načelnik Vojne akademije general-major Mladen Vuruna kaže za "Novosti" da istraga o okolnostima nesreće napreduje, ali da i dalje traje rad na rasvetljavanju ključnih detalja nesreće.

- Traga se za odgovorima na dva osnovna pitanja: kako se projektil našao na tom mestu i kako je došlo do aktiviranja - kaže general Vuruna. - Očekujem da će i oni vrlo brzo biti poznati, od čega zavisi i krug osoba odgovornih za nesreću.

MALI UDAR AKTIVIRA UPALjAČ KOD neeksplodiranih granata, kakva je aktivirana na poligonu Pasuljanske livade, koje su relativno male mase, potrebna je mala sila za aktiviranje upaljača, koji zatim aktivira eksploziv u projektilu - tvrde vojni stručnjaci. U ovom slučaju bio je dovoljan samo manji udarac u upaljač, koji je kod ovih granata veoma osteljiv. To znači da je eventualno ispadanje iz ruku, ili eventualno šutiranje ove granate moglo da izazove eksploziju i kobne posledice.

Kako se nezvanično čuje u Vojsci Srbije, tragediji na Pasuljanskim livadama kumovali su ozbiljni propusti u proceduri. Prvi podjednako ide na dušu jedinici koja je za sobom ostavila neaktiviranu granatu na mestu gde nema gađanja, ali i osobama zaduženima za brigu o poligonu. Do krivaca za nesreću istražni organi stići će pretragom knjiga gađanja, u kojima su pobrojani svi projektili koji su stigli na poligon, ispaljeni i neispaljeni.

Pod lupom istrage naći će se i činjenica da granata nije aktivirana uprkos činjenici da u sebi sadrži tzv. samolikvidator. Zadatak ovog dela granate je da aktivira minu dvadesetak sekundi posle ispaljivanja.

Nalaz komisije biće presudan i za podelu odgovornosti za nesreću koja je nastupila. Svega pet osoba iz lanca komandovanja trenutno je suspendovano, a sa svojih dužnosti biće udaljeni do okončanja istrage.

SISTEM JE ODGOVORAN

GENERAL u penziji Ninoslav Krstić smatra da odgovornost za nesreću na Pasuljanskim livadama snosi sistem u celini.

- Krivicu dele svi koji su u lancu komandovanja - kaže Krstić. - Treba preispitati odgovornost ne samo suspendovanih, već i njihovih nadređenih, sve do ministra odbrane.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (92)

Bane

20.06.2012. 21:09

Stvarno neznam zasto bi tamo neki oficir koji nije ni bio tu bio kriv za bilo sta,ako vojni akademci sutiraju granatu pa sta onda ocekivati od dece koji nemaju pojma o cemu se radi

dejan

20.06.2012. 21:51

@Bane - zato sto je tamo neki oficir komandant ovoim oficirima koji su caskali umesto da nadgledaju sta se desava kako su oni mogli da sutiraju a da od tih kapetana majora podpukovnika niko to ne primeti ejjjj da niko to ne primeti

Kritičar

20.06.2012. 21:57

@Bane - Pohapsiti sve njihove predavače, koji ih nisu za 4 godine naučili šta je bojeva, šta manevarska, a šta školska mina, granata ili projektil. One se različito obeležavaju i vidi se već na prvi pogled..Vojsku sam služio davne 1979 i na običnom 5-o mesečnom kursu za desetare milion puta nam je zastavnik ponovio šta je i kako se razlikuju manevarski, školskei i bojevi projektili.Dešavale se nesreće i tad, "deca" se zaigraju, ali ne svršeni akademci, već polupismeni regruti ;)

naranca

20.06.2012. 22:22

@Bane - A kad je jedan iz moje cete na gadjanju izgubio 1(jedan) metak puske m-48 79mm.Pokosili smo oko 1 hektara da bi nacli ubojito sredstvo.

ARSA

20.06.2012. 23:18

@Bane - nemojte da lupate molim vas!!! Mladi životi su ugašeni i to je tragedija?! Starešine su njih već smatrali svojim kolegama i zato im niko nije "sedeo" na glavi dok su imali pauzu?! Ja sam vojnu školu završio u Sarajevu u najvećoj disciplini pa je ovako nešto moglo da se desi hiljadu puta!!! Ovo je JEDNOSTAVNO nesrećan slučaj i ništa više,nikakve misterije i zavere?! Neka im je večna slava i laka zemlja!!

Realista

21.06.2012. 08:28

@Bane - Nista nije jednostavno , a ti definitivno "nisi slusao na casu" . Mojim pajtosima u vojsci nije bas moglo da se desi da ne znaju sta je vezbovna sta je skolska a sta je bojeva municija .posebno se nije sutirala ni jedna . A ovi pitomci su "PRAVILI MAKETU TERENA" . igrali se plastelinom , vesela im obuka...Pa normalno dok ministar pravi "makete u realnoj velicini"

Joakim

21.06.2012. 08:29

@Bane - Za ljude koji rukuju ubojnim sredstvima ima sveto pravilo, oruzje tretirati kao da je napunjeno. Profesionalac ni pistolj na vodu ne smatra za igracku. Jedan oficir bi trebalo da zna koliko je lako skolsku minu pretvoriti u bojevu i postaviti je kao minu iznenadjenja na poligon koji nema ni ogradu ni stalnu strazarsku sluzbu. Koliko jos smrti treba da vidimo da bi shvatili da nositi uniformu nije sala vec privilegija i ogromna odgovornost. Da Bog podari oprost stradalima i utehu najblizima.

za naranca

21.06.2012. 09:54

@Bane - Naranca, mnogo si nepismen. "Ne daj" se pise odvojeno, i sve do 4 se kaze metra, a ne metara. Metara krece od 5.Obrazuj se covece. Sramota da te bude.

naranca

21.06.2012. 12:54

@Bane - Ja da se obrazujem??Ne pada mi na pamet.Uskoro nameravam da konkurisem za ministra i ne zelim da upropastim moj Imidz.

dejan

20.06.2012. 21:15

tacno do ministra odbrane ali ja se pitam gde su bili oficiri dok su ta deca (navodno deca to su vec oficiri) sutirala granatu ejjj ljudi pa sta su oni radili kako su smeli da ne vide sta oni rade pa oni su tu da nadziru njihov rad alo bre da li ce neko da ide u zatvor zbog ovoga ima puno pitanja na koje treba da se odgovara narocito ministar jer je on prvi na celu ove nase jadne vojske

Oficir

21.06.2012. 09:58

@dejan - Gde su bili oficiri, pa učili su engleski jezik, treba da idu u mirovne misije da pomognu Amerikancima u "disciplinovanju" zemalja bogatih naftom. Drugi deo oficira koji ne znaju engleski otišao je u "administrativnu penziju".

AcaL

20.06.2012. 21:17

Ministar nikako ne bi smio da ostane u svojoj fotelji-fingirana ostavka i reimenovanje u "novu" vladu bi bila farsa.Najveći gubitak su ti mladi životi i potencijal koji neće biti ostvaren...Nije dobro niti što afera srozava ugled VS,i možda je trenutak (a bojim se da je kasno)za de-reformisanje.Još jedan momenat koji ide na ruku neprijateljima Srbije(teških li riječi!) je srozavanje ugleda pomenutom oruđu koje je inače konstruktorski ponos njene vojne industrije..Od lošeg ka gorem

zoran

20.06.2012. 21:27

Nije jednostavno utvrditi činjenice kada su ovakva dešavanja u pitanju iz prostog razloga što nije moguće utvrditi u kakvom je stanju bio upaljač granate pre eksplozije. Zato se neeksplodirani projektili pažljivo i uništavaju. To dobro znaju pirotehničari. Pozdrav svim "stručnjacima".

olga

20.06.2012. 21:31

U kojoj ozbiljnoj državi ministar odbrane može da bude osoba stručnih i moralnih kvaliteta kao inžinjer Šutanovac?On se ozbiljno bavi jedino izvozom i gradnjom,a vojska ga zanima kao lanjski sneg.Takvi su svi kadrovo DS uključujući i .nejakog Borisa

nele011

20.06.2012. 21:59

@olga - Olgice duso...pa zavrsio je visooooke trodnevne kurseve, sto znaci da je izuzetno kopetentan za obavljanje ove duznosti, cak moze i gradnjom i imvesticijama-od crkavice koju napabirci-da se bavi....

zoran

21.06.2012. 06:49

@olga - Pa kakvu skolu ima Vrhovni komandant vojske, ministri mu jos i imaju kvalifikacije.

duxoni

20.06.2012. 21:46

Strasno je to sto se dogodilo ali Sutanovac bi trebao da snosi moralnu a ne profesionalnu odgovornost,ne moze ministar da skuplja neeksplodirane granate po poligonu,zna se ko je u kom delu odgovoran i to moze lako da se utvrdi jer u vojsci postoji lanac odgovornosti.Ovde je odgovoran onaj koji je zaduzen za poligon i lica podredjena njemu.

panter

20.06.2012. 21:59

Da li su krivi kadeti ili ne, da li je kriv ministar vojni ili ne, da li su krive staresine koje su tamo bili ili ne, ostavite strucnjacima da ispitaju slucaj. A ne, svasta se moze procitati u komentarima, a i u raznim clancima, slobodno mogu reci nestrucnih novinara po pitanju vojske. Ostavite ovih dvoje mladih ugasenih zivota da mirno odu u raj, vase zivote niko ne moze da vrati, vasi roditelji nikada vas nece prezaliti..... Neka vam je vecna slava.....

Z.P. srpski antiglobalista

21.06.2012. 00:14

@panter - Samo kad bi još to ispitivali stvarni, a ne nabeđeni stručnjaci. Pravih stručnjaka na mestima gde se nešto važno odlučuje i utvrđuje više nema.

urguzuz

20.06.2012. 22:18

Krivi su oni sto su poginuli i niko drugi.u cetvrtoj godini(zavrsnoj)moraju da znaju da skolska granata,mina ili bomba ima ZUTU boju koja se prilicno dobro vidi.Sve ono sto nema ZUTU boju NE DIRATI!!!

As

21.06.2012. 09:13

@urguzuz - @ugursuz: Ovo je strašno, kakav komentar! Ti nisi ugursuz, nego nešto mnogo gore! Kakvi žuti, kakva more politika, kakve šale, čoveče, pa deca su nastradala! Sram te bilo!

BlackeyeVuk

20.06.2012. 22:21

Eto sad se zna istina.A sta je bilo tesko da se prvo herojski sahrane? -Tje.. " Hocu da znam istinu" , vojska kriva, truc , truc , pluc. Migrena od nase javnosti.

Laza

21.06.2012. 07:58

@BlackeyeVuk - Dali se zna istina ,tesko jer postoje vise verzija ,oni pokusavaju da operu sebe njih nije briga o poginulim i povredjenih prva verzija je bila da je kadet nasao minu doneo je u krug u kome su se nalazili poginuli i povredjeni, po drugoj verziji kadet je sutirao granatu i ona ekslodirala, neznam kada ce osvanuti verzija da je rec o teroristickom aktu, oni su spremni na sve da sebe operu od odgovornosti, pod hitno da ministar polozi racune za sve sto je radio, i podnese ostavku

naranca

20.06.2012. 22:37

Sad sam video na internetu da takve granate imaju od 20 do 30 komada(pominju uglavnom broj 24) sacme i da su ubistvene samo na blizini 3-4 metara.Sto znaci da su svi pogodjeni bili u blizini i u pravilnom krugu oko eksplozije Znaci nisu se nacickali pored nekog satora

snake

20.06.2012. 23:10

1992 godina. Mi se zezali manevarskom municijom, pa su nas kasnije starešine "naučile" pameti. Sad kada vidim pušku na televiziji, malo pišnem u gaće....setim se "saveta" mojih starešina

naranca

20.06.2012. 23:14

Opet ja ali moram.Ljudi ovakvi , nedaj Boze ce da vode nasu decu ,nedaj Boze u nekom buducem ratu nedaj Boze.mogu samo da zakljucim.Nedaj Boze.Saucesce porodicama poginulih i brzo ozdravljenje ranjenima.

Саво

21.06.2012. 07:37

@Sasa - U pravu si, ali si zaboravio da mi živimo u Banana Republici gde ne važi logika i zakon.

Vizionar

20.06.2012. 23:58

Boze dragi, da li neko misli da su nam Svrake "popile mozak" ? Sada ispada da su krivi oni koji su izginuli , jer su granatu "doneli od kuce" i igrali se krpenjace na poligonu. Neverovatno koliko smo nisko pali u moralu i odgovornosti. A da bude najgore , niko nije video da oni sutiraju granatu , jer su "mislili " da je to kamen ili neko "staro gvozdje". Zna se ko je kriv: Sutanovac, koji mora ODMAH da podnese ostavku , bez reci, kao moralni cin a onda i svi iza njega po komandnoj odgovornosti.

Andrej77

21.06.2012. 07:50

@Vizionar - Ne interesuje me da branim Sutanovca ili neke oficire ali ko izabere vojsku kao zivotni poziv mora da racuna na rizike. Nesrece se dogadjaju u svakoj drzavi, i u mirnodopsko vreme, tamo gde je oruzije. Naravno da postoje propusti i naravno da neko treba snositi odgovornost ali velika je i na kadetima, tj studentima 4. godine(nisu deca, nisu regruti) koji su se igrali sa granatom?! Takvoj nepromisljenosti ne pomaze ni ministar koji bi ih nadgledao 24casa. Moje saucesce porodicama..

muamua

21.06.2012. 08:28

@Vizionar - ne secam se da instruktor voznje uci polagace da voze kroz crveno da gaze pesake itd...za ovo krivicu snose oni koji teren nisu pocistili i oni koji su bili oko te granate...ej bre oni su sutra trebali da uce druge vojnike pravilia vojske i ovo im se desilo..uzas...

naranca

21.06.2012. 14:33

@Vizionar - Vizionar.A ko bi drugi bio kriv?Svi ostali?Jel bi ti isao u lovna vrane sa takvima?

O6PA3

21.06.2012. 00:39

Крив је систем, тај кадет зна колико и ја, можда чак и више знам не бих шутао гранату, али да би је узео би.

Aleksa

21.06.2012. 00:57

Ovo sto se dogodilo je dovoljno da Vojna akademija bude ukinuta i iskljucena iz obrazovnog sistema.

cc

21.06.2012. 10:14

@Aleksa - Pa najbolje i vojsku kompletnu da ukinu.Treba naći odgovorne a ovakve stvari se dešavaju iz nepažnje i sami kadeti su trebali da prijave nađenu granatu a ne da igraju fudbala sa njom pa da je i školska.

expadobranac

21.06.2012. 01:00

Oficiri i vojnici koji su za vreme svog sluzenja isli na bojeva gadjanja dobro znaju da na svakom gadjanju prilikom neaktiviranja projektila (minobacacki,tromblonski ili ABG) uvek prilikom potrage za projektilom iskoce barem jos par njih sa nekog od prethodnih gadjanja neke druge grupe.Samo nalazenje projektila nije nista cudno ako se uzme u obzir koja kolicina municije je ispaljena na Pasuljanama.Nejasno je kako to da pitomci zavrsne godine VA ne prijave nadjeni projektil nego se igraju sa njim

Srbin sa Kosova i Metohije

21.06.2012. 03:59

Pri svakom izvodjenju vojnih vezbi,prvo sto mora da se uradi je priprema terena.Gde su oni koji rade taj posao?Nemojte da krivite nikog,a pogotovo ne kadete.I nemoj vise mediji da prepricavaju i uvelicavaju:sutirali granatu na poligonu..znam kako je kada nekog izgubis.Neka im je večna slava i laka zemlja!!

Vlada

21.06.2012. 06:40

U vreme "one stare vojske" za koju sada tvrde da je bila nikakva, daklepre 30-tak godina pa i vise, takvo nesto bilo je prosto nemoguce. Jer, u to vrema za samo jedan eventualno izgubljeni metak od puske M-48cela bi kasarna dobila uzbunu i svi bi bili angazovani u trazenju metkasve dok ga nebi nasli. A sada, vidite sta se dogadja. Tko bi trebao dapodnese ostavku?

Munja

21.06.2012. 07:16

A koji je to kadet sutnuo nogom granatu? Hocemo ime. Samo se provlaci kroz medije da je "kadet" sutnuo granatu, a niko da napise ko je. A svi znamo ko je i jos ga slavimo. Srbi su lud narod...

Znatizeljko

21.06.2012. 08:09

Ova nesreca se dogodila prvenstveno iz razloga sto ucenici definitivno nisu savladali lekcije o tome kako na terenu prepoznati o kojoj vrsti municije je rec i kako se postupa u pojedinacnim slucajevima ... Ali, razlog sto ove lekcije, kao i mnoge druge, nisu savladane je u tome sto se u celokupnom skolstvu paznja prvenstveno poklanja perfidnom politickom usmeravanju, a ne osvajanju objektivnog znanja ... Cena toga je previsoka, ali je cilj ocigledno neprikosnovena stvar !!! Slava zrtvama !

dragan

21.06.2012. 09:17

kad su je vec nasli trebali su da obaveste nadredjene a minsko eksplozivno sredstvo nisu trebali da pomeraju dok se ne utvrdi sta je po sredi.znacajno je prekrsena bezbednosna procedura u ovakvim slucajevima.saucesce porodicama poginulih...

SasaKuleas

21.06.2012. 09:23

Hoće li vise,pojedini vajni komentatori,da prestanete da mesate 'babe i zabe' ? Komandna odgovornost svakako postoji,ali je besmisleno ici do nivoa ministra..postoji sasvim jasna odgovornost onih koji su ucestvovali u organizaciji i te i prethodnih vezbi..i ono što je sasvim jasno,a mnogi to ne zele da priznaju...najodgovorniji je sam kadet,jer je svojom lakomislenoscu oduzeo sebi i drugome zivot..nije on nagazio minu slucajno,već je DONEO,protivno svim pravilima i uprkos svom znanju obuke..

Martin

21.06.2012. 11:28

@SasaKuleas - 1979 godine na velikoj vojnoj vežbi desila sa katastrofalna greška. Prilikom podele manevarske municije slučajno se, medju stotinama sanduka, našao i jedan sanduk bojevih metaka. Naravno raspodelu su radili stariji vojnici, koji su prošli obuku i više bojevih gadjanja. Odmah je uočena greška, po načinu pakovanja, da nasto nije u redu.Inače posledice bi bile stravične. Nije mi jasno kako obučeni oficiri (do čina ih je delilo nekoliko nedelja) ne poznaju oružje sa kojim rade.

Milanno,France

21.06.2012. 09:28

Ko je ovde odgovoran,saznace se isto kao i za ona dva nesrecno poginula vojnika,gardiste na Topcideru! U svakom slucaju nista ih vise ne moze povratiti ali da ima obraza i stida,ministar odbrane bi podneo ostavku! Toliko mu je zao da ga bas zabole da da ostavku...

Oficir

21.06.2012. 09:50

Zašto bi bio kriv ministar Šutanovac, pa on je u vreme nesreće bio angažovan na zidanju stambenih objekata na Vračaru.

ozren

21.06.2012. 10:52

@Oficir - Reci mi ali iskreno,na nekom primeru(bilo koji)Sta treba da se desi da bi tvoj Šutanovac podneo ostavku.Mene bi bilo sramota da sam oficir kao ti bez časti,i obraza

TANJA

21.06.2012. 11:43

@Oficir - Ministar treba da da ostavku, kratko i jasno. U Japanu ministri daju ostavke za beznacajne stvari, samo nasi bi do klinicke smrti bili u foteljama.

xxx

21.06.2012. 10:14

tako kako su obuceni ti "kadeti",na ratistu ne bi izdrzali vise od jednog sata u borbi.

SMOKI

21.06.2012. 11:09

@xxx - Tako je xxx-u. Da li mi ucimo omladinu da budu sposobni vojnici ili samo zelimo da skinemo generacije sa hrane. Da li bi jedan siptarski omladinac njihovog uzrasta napravio propust kakav je napravljen? Ne bi sigurno. Na zalost propust nije samo u toj oblasti. Pogledajmo saobracaj. Svakog dana jedan mladi zivot manje jer ih ne ucimo kako treba. Svi su zinuli za parama i popisanom EU. Ne cuvamo svoje narastaje. Glup narod da gluplji ne postoji na kugli zemaljskoj.

Srdjan-penzionisano vojno lice

21.06.2012. 10:27

Skolska municija je obelezena zutom bojom,tako da se jasno razlikuje od bojeve.Zao mi je ako to studenti vojne akademije nisu znali,krivica je na onim ljudima koji su ih obucavali.Neka im je laka zemlja.Tesko drzavi ako buduci branioci imaju tako skromno znanje,Srpski vojnik je uvek bio cenjen i vazio je za jednog od najboljih na svetu.Ako su nam sada pitomci ovako obuceni,mozemo samo misliti kako oni obucavaju vojnike.Nemogu da opisem koliko mi je zao dva prebrzo ugasena zivota.

bruka

21.06.2012. 10:40

Bolje su obuceni i pripremljeni lovci u Srbiji nego ova nasa jadna vojska, sad se u grobu prevrcu svi od Zivojina Misica, Putnika,Stepe...... E drzavo Topcider Pasuljanske livade 4aviona se srusilo samo od sebe... Jadna drzava jos jadnija vojska....

Mare

21.06.2012. 13:10

@bruka - To stoji, ali su krive i ove glupe serije i onaj ko dozvoli da dva kadeta pobede u takmičenju za najduži poljubac za dan zaljubljenih u Delta sitiju. Bruka, to da rade kolege oficiri! I onda se desi ovako nešto!

ja

21.06.2012. 10:46

ti xxx a i mnogi drugi znate kako su OBUCENI TI KADETI!!! bio si prosao si , ziveo si sa njima!!! vojsku si video verovatno na razglednici , A U KAFANI si cuo od nekog vojnog strucnjaka koji video BGA na slici cuo sta je bilo i sta su trebali da udare, manite se takvih komentara , pustite ih nek pocivaju u miru, kad vi budete bili u takvoj sitvaciji reagujte bolje, a necete te biti nikada, ONI SU ZA RAZLIKU OD MNOGIH VAS BILI SPREMNI DA SE ZRTVUJU ZA OVU ZEMLJU!!! mozete samo da im zavidite svi!

Марко

21.06.2012. 13:04

@ja - Добро онда је целокупна јавност погрешно схватила! Они су се у ствари жртвовали за своју земљу играјући се гранатом. Ми лаици кукавице то никада не бисмо урадили!

zoka

21.06.2012. 10:50

????na kraju skolovanja ne prepoznaju skolsku i bojevnu municiju!!!!!sta su ih uvcili onda???i ko ih je ucio?

SMOKI

21.06.2012. 11:03

Uz duzno postovanje i iskreno saucesce roditeljima nastradalih momaka i devojaka, moram reci surovu istinu. Oni koji obucavaju nasu decu ili su nesposobni ili neodgovorni. Ne mogu da shvatim da jedan skolovan vojnik ne razlikuje minu skolsku od eksplozivne. Ne mogu da zamislim da nije naucen da se sa eksplozivom jednom gresi. Je li to jos jedan od hiljade propusta u obuci nase omladine. Hoce li tome doci kraj? Zivot nije igra. Zivot nisu pare. Zivot je smisao opstanka jedne nacije.

Ivan

21.06.2012. 12:10

@SMOKI - Manje to ima veze sa obukom a mnogo više sa osnovama logike i zdravim razumom.Šutirati projektil na vojnom poligonu je čin ravan samoubistvu,a činjenica da su to bili kadeti vojne akademije samo povećava idiotizam cele situacije.Da su to bila deca u osnovnoj školi pa da razumem...ali ovo je za rubriku verovali ili ne.

badza

21.06.2012. 11:11

U polotici nema odgovornosti, a najmanje morala, da ih ima, Sutanovac bi leteo sa funkcije.

sve majke nase dece

21.06.2012. 11:16

Pitam se samo, da li ste svesni bola koji prozivljavaju roditelji tih kadeta? Da li ste svesni traume kroz koju prolaze svi kadeti i oficiri koji su bili tog dana na Pasuljanskim livadama? Da li ste svesni da su dva mlada zivota zauvek ugasena? Nemojmo voditi polemiku o tome da li su kadeti sami krivi za tragediju koja se svima nama dogodila, jer u ovom trenutku sve je nistavno i besmisleno. Dva deteta su velikom tragedijom prestala da zive i to je jedino u ovom trenutku bitno.

Baki

21.06.2012. 14:19

@sve majke nase dece - Niko ne umanjuje bol roditelja koji su izgubili svoju decu. Samo oni znaju koliko im je tesko. Ovde ljudi komentarisu strucnost buducih oficira uopste, koji zavrsavaju studije po novom "unapredjenom" sistemu. I na sta ce tek liciti vojska koju takvi budu vodili, nekada su na vojnoj akademiji bili pitomci, sada su kadeti. nekada se po zavrsenoj vojnoj akademiji dobijalo zvanje profesionalnog oficira a sada mozete misli diplomirani menadzer za pitaj Boga sta...

Staratelj

21.06.2012. 15:01

@sve majke nase dece - Moramo, jer ako se ovo ne raščisti, može biti još žrtava! Obuka je potpuno zakazala i da imam dete u akademiji odmah bi ga doveo kući! Ostavka za Vurunu! Sramota.

Neznalica

21.06.2012. 11:33

Kadeti sutirali granatu po poligonu.....hehheheh I posle kad se desila nesreca kriv je đavo....??? Nisu klinci,nego vojnici...ni deca nece da se igraju sa granatom....Da nije zalosno,bilo bi smesno.....PRVO TREBA DA NAUCE SVE BUDUCE VOJNIKE....DA SE NEIGRA SA GRANATAMA I BOMBAMA...pa sve ostalo...

lolzinjo

21.06.2012. 12:06

@Neznalica - Ja sam se igrao americki sa pravom granatom a imao sam 12 godina ! A u vojsci sam jedini bacao bombu na 2 poteza [prvo pustis da kasika odleti pa posle bacis sto rade samo profesionalci] , nisam profesionalac bdw. , al sam dobio cusku i nedelju dana zatvora zbog toga plus kaznjen [nagradno od 20 dana oduzeto :( ] ! No slazem se sa tobom , treba prvo nauciti sve o explozivu pa se onda zezati sa njim ... ali sam !!!

naranca

21.06.2012. 15:55

@Neznalica - Lozinjo;"prvo nauciti sve o explozivu pa se onda zezati sa njim ... ali sam !!!"Konacno jedan pametan covek.

sale 1971

21.06.2012. 11:37

Napokon da je neko spomenuo i odgovornost ministra. Da ima i malo obraza, iz moralnih razloga bi trebao da podnese ostavku.

"raznosač pizza"

21.06.2012. 13:06

@sale 1971 - A da ne digne ruku na sebe, ja se toga najviše plašim !!!

lolzinjo

21.06.2012. 12:00

Ovde mnogo smrdi ! Prvo granata za vezbanje se razlikuje od prave , nebo i zemlja !!! Drugo ako okidac nije skinut nepostoji sila koja moze da je natera da explodira , jedino ako je ona iz drugog sv. rata sto se otvara ! I trece ovde se vec prica treca prica ... smrdi mnogo !

Pavle

21.06.2012. 13:20

@lolzinjo - Nema šta da smrdi. Pitomac je MORAO da zna kako se postupa sa neeksplodiranim ubojnim sredstvom. Tu priču je čuo najmanje 1000. puta. Znači u pitanju je nemar ili bahato ponašanje. E u tom slučaju je zatajio psiholog koji mu je da prolaz za upis na akademiju. Ko je odgovoran? Ministar vojni i svi ispod u lancu komadovanja. Kada je 1987. Keljmendi u Paraćinu ubio 4 vojnika tadašnji ministar vojni admiral Mamula je smenjen. Šukija nema ko da smeni. Njegov kum Tadić sigurno neće.

Baki

21.06.2012. 14:15

@lolzinjo - AJde sad iz pocetka sve, procitaj koje eksplozivno zrno je bilo u pitanju pa se onda vrati na pricu da li se razlikuje manevarska od bojeve, a o tome kako moze da se aktivira da ne pricam, mogla je i jaca kisa aktivirati....

old timer

22.06.2012. 15:32

@lolzinjo - Hajde sada od kraja, šta će eksplozivno zrno u "laboratoriji" za vežbe. Saučešće neutešnim porodicama

SMOKI

21.06.2012. 12:02

Verovatno sam malo dosadan, ali kao invalidno lice posle ovog glupavog rata mislim da mogu nesto reci. Politicari nase zemlje su izadajnici nacije i tako se trebaju tretirati. Vojnik jedne suverene zemlje bez obzira na cin, nikada se ne predaje bilo kojoj svetskoj sili. Njegova drzava stoji iza njega.Ovi momci i devojke sto izgibose bez veze su cist propust u obuci ne samo vojnoj nego zivotnoj. Zivotna igra prestaje sa 18 godina. Dete si samo mai i tati, za drzavu si zreo vojnik. To je cinjenica

Zoran

22.06.2012. 07:12

@SMOKI - Srećne ti rane junače!Dobro zboriš!Čovek ne može biti dete doveka.Zato su muškarci išli u vojsku i odrastali i postajali sposobnij iza život.Ponovo uvesti služenje vojnog roka i imaćemo jaku Srbiju.

idi begaj

21.06.2012. 12:36

Vratiti redovnu vojsku na godinu dana,jer ovo se nikada ne bi desilo!Koja je ovo vojska,knjiga,mobilni,internet...gde je tu praksa,kopanje rovova,prakticna obuka i dr.

prijatelju

21.06.2012. 15:11

@idi begaj - Ja sam za 6 meseci video i doziveo ono sto niko nije za godinu dana.Po rodu sam topograf,bio sam i cata kod kapetana,radio u kuhinji 3 nedelje,pored osnovne imao i obuku hemijske zastite kako se vec to strucno zove,pokazna vezba pred komandantom kasarne,dalje,bio u obezbedjenju pukovnika par puta kad je isao na granicu sa Kosovom,na kraju sam zavrsio na ovim pasuljanskim livadama kao punioc na haubici.Nezalim ni zbog cega jedino mozda sto nisam prosao i padobranski kurs to je jedino ostalo :D

idi begaj

22.06.2012. 09:52

@idi begaj - Prijatelju,ja sam sluzio 1994 god,Vojska se tada sluzila godinu dana,u vreme kada se vodio rat u Bosni i Hrvatskoj,bili smo na granici,pre toga obuka,prezivljavanje,uzbune usred noci,puna ratna oprema...Sta sam ja doziveo za godinu dana,ti neces za celi zivot!

caki69

21.06.2012. 14:41

ovo je bruka za profesore a ponajvise za same kadete da se ovako ponasaju na vojnom poligonu.stice se utisak da ni elementarne svari nisu naucili.i mala deca ovako nebi reagovala dasu nasli nesta slicno.svaka cast ostalim pitomcima

Nebojsa

21.06.2012. 14:54

Pre svega saucesce rodbini poginulih kadeta.Velika tragedija i za sve nas Srbe ,jer izgubljena su dva mlada zivota koja su tek trebala da daju mnogo svojoj zemlji.A sto se tice odgovornosti,mi smo takav narod, neradan, nestrucan i kod nas se vec odavno postuju vrednosti, ko je kome sta,a ne ko zna sta,ili bolje receno nije bitno sta znas bitno je koga znas.Znanje i odgovornost ne smeju dovesti do ovakve tragedije.

naranca

21.06.2012. 15:51

Zar doktor nije rekao da su rane bile pretezno u predelu grudnog kosa?Kako to ako je granata eksplodirala na zemlji?

Zoran

22.06.2012. 07:06

@naranca - Grudni koš nastrada kada granata eksplodira na zemlji.Zato postoji komanda:"Lezi";kada krene pucnjava i bombardovanje na bojnom polju.Ko je služio vojni rok dobro zna da zaleganje glavu spasava,i način ophođenja sa ubojnim ili sumnjivim ubojnim sredstvima.Ne treba profesor da te obučava,već desetar.

naranca

22.06.2012. 12:08

@naranca - Zoki Zoki.Problem mi je "PRETEZNO"!!!!Ko je ucio fiziku zna da ako granata eksplodira na zemlji sacma se relativno ravnomerno siri svuda okolo.

Vlada

21.06.2012. 16:01

Strasan naslov. Zaista citajuci ovo covek ima utisak da su deca nizih razreda bili na kampovanju u prirodi. Degradiranje profesionalne vojske. Kakvi su nam to kadeti ili buduci vojnici koje cemo slati u misije sirom sveta ako se ovako neki medju njima ponasaju, neprofesionalno. To je kao kad bi kod nas u medicini stazista koriscenim spricevima i nesterilnim priborom radio na sebi. Svi znaju da se to ne radi. Ipak ne treba pametovati vec izvuci pouke, da se ne ponovi. Saucesce porodicama.

stazista

21.06.2012. 23:13

@Vlada - doktore, paralela ti i nije bas neka . . bolje bi bilo reci : to bi bilo isto kao i kad bi doktor stazisti PODVALIO taj isti nesterilni spric a onda ga stazista upotrebio na sebi! doco, drzi se ti svoje struke a kadete pusti da pocivaju u miru! nek im je laka zemlja i vecna slava

krsma

21.06.2012. 23:23

porazavajuce je da oni nisu razlikovali bojevu od skolske,urnisase nam vojsku bas kao zdravstvo-sve sami paceri na funkcijama