INTERVJU Vladimir Lučić: Za izgovorene laži Junajted grupa će morati da plati desetine miliona evra

Dušan Stojaković

06. 09. 2020. u 09:00

STRAH od značajnog rasta, ali i od snage "Telekoma Srbija", jedini je razlog zašto se ova državna kompanija nalazi na tapetu kritika medija u vlasništvu "Junajted grupe". Ovo u intervjuu za "Novosti" tvrdi koordinator za internet i multimediju "Telekoma Srbija" Vladimir Lučić.

ИНТЕРВЈУ Владимир Лучић: За изговорене лажи Јунајтед група ће морати да плати десетине милиона евра

Foto D.Milovanović

- Napadi se intenziviraju jer će "Telekom" do kraja godine biti lider i u televizijskom biznisu u Srbiji. A, samo pre dve godine naša konkurencija, SBB, imala je razliku od 30 odsto više tržišnog učešća, što je tada izgledalo nedostižno. Oni su imali 55 odsto, mi 25 odsto udela. Sada postaje evidentno da se ta razlika smanjila na samo tri procenta i da ćemo ih prestići i u televizijskom biznisu. Jer, mi nastavljamo da rastemo. Oni idu ka velikom padu tržišnog učešća u Srbiji. Ti loši rezultati povezani su sa njihovom visokom zaduženošću i sa intenziviranjem napada na nas - ističe Lučić.


o Ne prestaje ponavljanje priče da ste preplatili "Radijus vektor" i "Kopernikus". Zašto?

- Zanimljivo je da činjenice, koje sam više puta izneo, niko nikad nije analizirao. Kod akvizicije kablovskog operatora najlakše je uporediti naše kupovine sa akvizicijom "Junajted grupe" od strane "BC Partnersa". To je urađeno iste godine, na istom tržištu. Međutim, niko od tih koji nas napadaju nije pomenuo tu akviziciju. Ako je kompanija koja je 2018. poslovala sa gubitkom, "Junajted grupa", prodata za 2,6 milijardi evra, a radila zahvaljujući tržištu, korisničkoj bazi i potencijalu rasta, zašto onda naših preko 500.000 televizijskih i internet korisnika ne vrede ništa? Kablovski operatori koje smo akvizirali takođe rade duže od 15 godina na tržištu Srbije. Firme koje smo kupili radile su sa profitom i u vreme akvizicije, a čim smo ih preuzeli ostvaruju još bolje rezultate. One rastu kontinuirano sa brojem korisnika interneta i televizije.


o U čemu je još razlika između ove dve akvizicije?

- Naš plus prilikom kupovine, za razliku od kupovine "BC Partners", jeste da su oni ušli na novo tržište, a mi smo preuzeli konkurenciju. Imali smo dodatne koristi, sinergije, mogućnost da racionalizujemo troškove, povećamo prihode i da smanjimo broj direktnih konkurenata. To je mnogo lakše i jednostavnije nego kada ste, kao "BC Partners", novi igrač na tržištu. To je nešto što svi oni koji nas napadaju na tržištu nikada nisu hteli da uporede. Ako pogledate akvizicije koje je "Dojče telekom" uradio u Austriji kupovinom kablovskog operatora UPC, ili "Vodafon" kupovinom Liberty Group u četiri zemlje, videćete da su dosta potencirali efekte sinergije, jer su već prisutni kao mobilni operator u tim zemljama. Mi smo jedini istovremeno i mobilni i fiksni operator. Kupovinom kablovskih operatora ušli smo u više domaćinstava sa internetom i TV. Imamo veliku šansu da preko ponude jedinstvenih paketa preuzmemo i mobilnu telefoniju u tim domaćinstvima.


o "Junajted grupa" vam je najveći konkurent i u regionu.

- Od 2008, osnovna strategija naše konkurencije, a mislim na "Junajted grupu" u BiH, Crnoj Gori i na svim tržištima gde imamo TV kanale Arene, jeste pravljenje sadržaja koje ekskluzivno emituju na svojoj kablovskoj mreži i daju ga operatorima koji ih ne napadaju, ali ne i onima koji su im konkurenti. Ako je to njihova osnovna strategija, koja je logika da nas napadaju da ne treba mi da ulazimo u pravljenje sadržaja. Prelomna godina za nas je svakako bila 2018. Tada je "Junajted grupa" bila najjača i na pragu potpune medijske i kablovske dominacije u regionu. Osim 1,6 miliona kablovskih i DTH korisnika u regionu, kao i niza kablovskih kanala (Sport klub, N1 , Grand...), preuzimanjem kompanije "Dajrekt medija" koja je glavni trgovac reklamnog prostora, kao i kupovinom nacionalnih kanala u Hrvatskoj, BiH i Crnoj Gori, bili su u situaciji da naprave kablovski i medijski sistem toliko velik, da bi teško iko mogao da mu se suprotstavi. Mi smo imali samo oko 600.000 TV korisnika i sportski kanal Arenu koji je u to vreme realno bio slabiji u odnosu na Sport klub. Sa gotovo tri puta manje korisnika i mnogo slabijim sadržajem, budućnost nam nije bila sjajna. Sa druge strane, imali smo jedan povoljan period, a to je prodaja "Junajted grupe" od KKR "BC Partnersu", koja se desila u drugoj polovini 2018. To nam je dalo nekoliko meseci prostora da na tržištu preduzmemo korake ka stabilizaciji i mislim da smo to iskoristili.

Foto D.Milovanović


o Iako je utisak da će se "rat" nastaviti, možete li, ipak, da sednete za sto i pokušate da zakopate ratne sekire?

- Potpuno sam siguran u uspeh naše tužbe na domaćem međunarodnom sudu. Tužićemo ih za sve laži i presuda će biti naša pobeda. Samo tako ćemo zaustaviti olako iznošenje neistina i napada na našu kompaniju. Sve što je izneto preko kanala "Junajted grupe", u poslednje dve godine, moraće da dokažu pred domaćim i stranim sudovima, ako nije istina "Junajted grupa" će se naći pred oštrim odštetnim zahtevom od više desetina miliona evra. Samo tako se može rešiti ova situacija i jedino na taj način će neko ko drži dominantno tržišno učešće naučiti da se ne može koristiti takva pozicija za medijsku kampanju protiv konkurencije.


o Je li tužba spremna i kada ćete je i zvanično podići?

- U sledeće dve do tri nedelje podnosimo tužbu. Što se tiče međunarodne, izabrali smo Švajcarsku kao zemlju gde ćemo tužiti "Junajted grupu". Naneta nam je ogromna šteta. Urušavan nam je brend dve godine. "Telekom" je imao svaki drugi dan negativnu objavu u njihovim medijima. A, zanimljiv je podatak da smo, tokom cele 2017. godine, u istim kućama imali ukupno četiri objave u "Telekomu". Kad smo krenuli ozbiljno da radimo, svaki drugi dan je bila negativna objava. U poslednja dva meseca broj negativnih objava je bio preko 100.


o Marinika Tepić, potpredsednica Đilasove stranke SSP, obelodanila je ugovor "Telekoma" i "Vajerles medije" vredan 30 miliona evra. Predstavnici vlasti tvrdili su da je razlog prekid poslovnih odnosa Đilasa i "Telekoma".

- Napadi su očigledno sinhronizovani i to mislim da je svima jasno. Od svih investicija "Telekoma", uglavnom se napadaju one u multimedijalni sadržaj, a od svih akvizicija isključivo kupovina kablovskih operatora, tj. projekti koji najviše i smetaju našem konkurentu. Što se tiče saradnje sa "Vajerles medijom", ona traje od 2004. Sa ovom kompanijom uradili smo veliki broj digitalnih i multimedijalnih projekata i postigli velike uspehe. Mislim da je prirodno da tu saradnju dodatno proširimo u oblasti proizvodnje, plasmana i promocije multimedijalnog i digitalnog sadržaja i servisa. Naš koncept partnerstva i saradnje sa gotovo svim značajnim medijskim i produkcijskim kućama dao je odlične rezultate. Zato mi imamo Superstar (srpski HBO) koji je ubedljivo prvi kanal po gledanosti u svojoj kategoriji. U našoj ponudi u osnovnom paketu su i svi kablovski kanali Pinka, Prve, Hepija, RTS, zatim niz bitnih kanala iz BiH (RTRS, BN, OBN, ALT, Federalna televizija)... To našoj ponudi daje izuzetan kvalitet i to korisnici prepoznaju, kako na domaćem tržištu, tako i u dijaspori.

Foto D.Milovanović

EMISIJA OBVEZNICA DOKAZ SNAGE

- EMITOVANjE korporativnih obveznica je karakteristika svih velikih međunarodnih kompanija. Ono što moram da istaknem jeste da su to dinarske, a ne devizne obveznice, sa izuzetno povoljnom kamatom i ponuđene brendiranim, najboljim banakama u Srbiji. To samo pokazuje koliko je poverenje banaka u "Telekom" veliko, jer za tih pet godina plaća se samo kamata, a posle glavnica. Izdavanje korporativnih obveznica u vrednosti od 23,5 milijardi dinara će takođe omogućiti ovoj firmi nastavak investicionog ciklusa, kao i otplatu nekih bankarskih kredita. I "Junajted grupa" se uglavnom finansira izdavanjem korporativnih obveznica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (14)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!