Tobogan od Kališa do Beton hale

M. T. Kovačević

19. 03. 2016. u 23:59

Тобоган од Калиша до Бетон хале
Obelodanjen projekat pešačke pasarele koja bi do kraja 2016. trebalo da spoji Kalemegdan i pristanište. Vijugava staza ponajviše podseća na neku od ludih zanimacija iz akva-parkova

VIJUGAVA pešačka pasarela koja će spojiti Kalemegdan i Savsko pristanište počeće da se gradi u junu 2016. godine, a njena izgradnja koštaće oko milion evra. Direkcija za građevinsko zemljište raspisaće tender za izvođača radova u maju, a prema planu, završetak se očekuje do kraja ove godine.

- Pre tri dana Grad Beograd sklopio je ugovor sa CIP-om koji nam je donirao projekat pešačke pasarele. Sa usvajanjem Plana generalne regulacije, stekli su se uslovi da u narednih mesec dana dobijemo i lokacijske uslove kako bi se raspisao tender za izvođače radova - za "Novosti" priča Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.

Pasarela, koja pomalo liči na tobogan u akva-parku, sastoji se iz tri dela - mosta koji povezuje Kalemegdan i parking na "Beton hali", vijugave rampe za silazak na Savsko šetalište i skulpture u kojoj se nalazi lift.

- Radi se o objektu koji je umetničko delo, a ujedno i izuzetno koristan most koji povezuje važne pešačke koridore - naglašava glavni gradski urbanista, koji je uveren da će pasarela već od sledeće godine postati jedna od atrakcija prestonice i nezaobilazno mesto za turiste.

Projekat britanskog vajara Ričarda Dikona i Mrđana Bajića, obogatio je tim inženjera CIP i arhitekta Branislav Mitrović. U odnosu na prvobitnu zamisao, drugačija je veza pasarele i parkinga kod "Beton hale".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (30)

Неко из масе

20.03.2016. 00:41

Балкан и изгледа овако како изгледа када се комбинује све и свашта, поред грађевине из 19.века никне зградетина од стакла и бетона. Зато никад нећемо имати лепе градове. Ово решење је катастрофално. Зар није могао да се изгради мали светионик у пристаништу (који би послужио и као степениште за пењање на већи ниво)...и да се исто од цигле направи мостић према Калемегдану. На мостићу би могле да се направе стражарнице са копијама витешких оклопа...и тако се добије више туристичких атракција.

Mare

20.03.2016. 02:30

@Неко из масе - U Becu,Londonu pored starih zgrada se grade nove staklene zgrade, tako da to nije samo nasa specijalnost. Ova pasarela koja se u planu je malih dimenzija i ne zaklanja tvrdjavu.

анти-култура

20.03.2016. 01:03

Бацање пара, наруживање тврђаве. Веза постоји кроз тунел испод улице код Мрачне капије, с преласком преко пруге. Овај пројекат је ружан и бесмислен. Степенице до паркинга већ постоје, требало је евентуално направити пасарелу са носачима од обрађеног камена да се уклопи у окружење.

Milan Babic-Bac

20.03.2016. 03:27

opet zaboravili stazu za invalide.a da...za to se posebno ugradjuju lopovi

Гага

20.03.2016. 22:48

@Milan Babic-Bac - @Миланче Бабићу из Ба"ц"а !, ајде и ти исто прочитај чланак још једном полако и натанане, као основци.

Šta znači i ako piše

21.03.2016. 07:20

@Milan Babic-Bac - pogledaj onu spiralu pa zamisli invalida da projuri tuda u kolicima...

Гага

21.03.2016. 20:09

@Milan Babic-Bac - @Шта значи ако и пише,Вијугаву рампу (спиралу) не треба да гледам, а и ти прочитај чланак, лепо пише да ће бити лифт. Значи инвалиди ће ићи лифтом, а не вијугавом рампом. Уосталом ово је само цртеж (рендер) .

Bože me sačuvaj

22.03.2016. 08:07

@Milan Babic-Bac - Očigledno je neki političar uvoznik liftova... ima ih samo na Mostu na Adi osam. Čim treba lift, znači da je katastrofalno rešenje. A i vi ste za makete eksperti...

Zoran

20.03.2016. 06:23

Grozno izgleda ! Dalje ruke oko lepote i istorije Kalimegdana !!! Ako ste prave patriote - raspishite arhitektonski konkurs za dogradjivanje te sredine. I sram vas bilo !

Гавра

20.03.2016. 06:44

Надам се да ће ово решење остати сам као макета, не дирајте стари град са "модерним" глупостима

Рајко

20.03.2016. 07:30

Пројектанти могу да оду, са овим радом, где су учили, да траже повраћај своје школарине.

velko

20.03.2016. 07:41

Desetak zgrada kraj pristaništa od Brankovog mosta do ugla raskrsnice prema Švedskoj i Austrijskoj ambasadi su RUGLO BEOGRADA. Prvi utisak kada se prolazi tuda ili kada se turisti iskrcavaju sa brodova je GROZAN. (Molim Novosti da uslikaju ruine) Od tih 1000 000 evra neka Grad izdvoji 50 000 za uređenje fasada različitih boja baš kao što su Novosađani to uradili. Da procveta pristnište.

Branko

20.03.2016. 07:45

Za ovakve projekte nužno je raspisati konkurs pa da Beograđani glasaju. Pobedniku nagrada i izgradnja pasarele. Ovo je besmisleno i neambjentalno! Sačuvaj nas od ovakvih neodgovornih esteta u upravi grada!

MatijaBG

20.03.2016. 08:11

Ahahahahah...od onolikog projekta sve se svelo na obični nadvožnjak i to pored šupa prepunih pacova....i uz to milionče nekom u džep:)

Maja

20.03.2016. 08:15

E ako je ovo umetnicko delo.. Toliko rogobatno izgleda na slici, kako li ce tek u prirodi?! Ovaj Folic je arhitekta koliko i ja.. Ovo se uopste ne uklapa u celokupan ambijent..

Ivan

20.03.2016. 09:34

Ova ruzna skalamerija mi se od samog pocetka nije dopadala. Sad je nesto pojednostavljen pocetni krajnje ruzan projekat. Bolje je sacekati dok se ne pojavi predlog nekog inventivnijeg arhitekte/umetnika nego po svaku cenu praviti nesto sto ce naruziti ovaj deo grada na dugi rok. Skupo a nista posebno. Stavise veoma ruzno. Zar gradjani ne mogu ni na koji nacin da sprece njenu izgradnju?

Peca

20.03.2016. 12:21

Ja bih dao mnogo bolje i jeftinije rešenje ali nisam Englez a ni nebih dao ni kintu onima koji glasaju o izboru arhitektonskog rešenja.Prvo -treba da se projekat uklapa u dizajn starog grada sa strazarskim kulama , možda i neki svetionik u stilu iz srednjeg veka i neke figure kao stražari u tim stražarima da to bude interesantno za turiste a ne kao neka cigan-mala bez ikakvog stila lepote.bas glupost ?????

MILAN MIODRAGOVIĆ

20.03.2016. 18:58

Poseban kvalitet ovoga rešenja je totalna neprilagođenost hendikepuranim jer ko danas poštuje zakonske obaveze prema njima. A i što oni moraju baš tu da se šetaju. Posebno se ističu detalji kojima je objekat obogatio tim inženjera CIP i AKADEMIK arhitekta Branislav Mitrović. De li zna da ste ga potpisali ?Šta o projektu misli gradski arhitekta poznati poznavalac dela Dragiše Brašovana. Ne mogu da zamislim da neko ovoliko mrzi Beograd !!!

Гага

20.03.2016. 22:44

@MILAN MIODRAGOVIĆ - Милан Миодраговић каже: "Poseban kvalitet ovoga rešenja je totalna neprilagođenost hendikepuranim ", @Миланче јабуко са гране, ајде још једанпут прочитај чланак, али полако као кад основци читају наглас.

goran,s

20.03.2016. 20:43

Milion evra je petina sredstava potrebnih da se otkupi ugovor o bus-plus karticama,za koji je gradonacelnik koliko juce rekao da nije dobar ali da nema para.Vec danas nadje prvo milionce za "ovo".

zeljko

21.03.2016. 12:03

Ideja je po meni dobra,ali mislim da deo koji koji ulazi u jezgro tvrđave trebalo izmestiti na prostor pored puta.Tu je mogla da se kreira spirala kojom bi se omogucilo penjanje na pasarelu.

lj.s

21.03.2016. 13:04

Skupa i komplikovana skalamerija.Da li su projektanti /dipl.arh/ nekada prošli tim delom kalemegdana-Da jesu videli bi tunel koji vodi ispod ulice donjiogradski bulevar.A ODATLE do ispod pobednika postoji prazna padina, na kojoj se može isprojektovati prevoz , sličan onom u ZG, i bolji savremeniji.REšenje mnogo jeftinije ,praktičnije/rešava problem narušavanja vizure,pogodan za sve kategorije posetilaca.Nedostatak ovog rešenja je "MORALNE" prirode /,od srpske reči moranje/.ako pare mraju da s ,

LOGOS

22.03.2016. 22:15

Све ће они у 2016 ! И Славију и пасарелу и улицу Кнеза Милоша,и прокоп,и тунел код каменичке улице и жичаре,подземне гараже,премештање терминала,нова аутобуска станица,да не причам о адаптацији школа,болница,обданишта итд итд итд,па браааате....