Francuzi najbliži metrou
03. 12. 2010. u 21:38
Odluka da plate izradu projekta podzemne železnice mogla bi da odredi izvođača radova
Još za septembar ove godine najavljeno da će vlada Francuske uputiti donaciju, a na taj korak čekalo se više od dva meseca, pošto su Francizi ipak odlučili da izdovoje tri miliona evra za izradu glavnog projekta.
Iz Direkcije za građevinsko zemljište tada je saopšteno da je "Ineku" istekao ugovor i da je Direkcija izmirila sve obaveze.
Oglasio se posle toga i gradonačelnik Dragan Đilas, koji je preko stranica našeg lista rekao da će nakon izrade projekta biti raspisan tender a potom započeti gradnja prve linije, od Tvorničke do Ustaničke ulice. On je naveo da će se uporedo raditi i na projektu za drugu liniju, prema Banovom brdu i Vidikovcu.
Ova donacija mogla bi da stavi i tačku na graditelja podzemne železnice. Za radove su bili zainteresovani Autrijanci, Španci i Rusi, koje su mediji često licitirali kao potencijalne izvođače radova.
Francuzi su već 2002. godine dali novac za izradu studije za izgradnju metroa i tada je posao poveren firmi "Sistra". Njihova ideja je, međutim, ubrzo nakon izrade plana odbačena. Posla su se zatim latili Španci. Firma "Ineko" je uradila i pretplan prve linije, a sve do aprila ove godine bili su konsultanti Direkciji za građevinsko zemljište. Tada je objavljena i poslednja studija koja je predvidela izgradnju tri linije podzemne železnice.
Odbornici Skupštine grada su jula ove godine usvojili dokument "Beogradski metro - osnova za izbor rešenja", koji je predvideo da metro u prestonici mora da bude nezavisni šinski sistem koji će ići iznad zemlje gde god je to moguće, s obzirom na to da je tri puta jeftiniji od podzemnog.
Srbija - vecna depresija
04.12.2010. 00:16
Kakvi nesposobnjakaovici vode ovu zemlju a i "rade" u njoj! Namesto da metro izgradi Srpska privreda, pa makar joj trebalo malo vise vremena da se ponovo osposobi, ovakva sansa vaskrnuca domace privrede se procerdava, uzima ogroman kredit u inostranstvu (da ga otpalucejom zanavek zajedno mi, nasa deca i unuci) a profit predaje u ruke strane privrede!?!? Tako je to u poluzemlji Srbiji, tu napretka nema niti ce biti ikada.
@Srbija - vecna depresija - Kad bi Srbi znali metro da naprave, to bi se vec znalo !Takav projekat se ne radi iz jednog dela, nego iz vise njih. Srbi bi mogli da rade gradjevinske radove to se slazem i niko ne kaze da nece. Ovde se samo spominje ko ce prodati opremu a sto se toga tice, poznato je da su Francuzi prvi na svetu jer su isporucili metro u New-yorku, singapuru, kairo, i gde jos nisu !!! Svakako Srbija hoce sve kako ona zeli a pare da da nikako :))) To je cinjenica ja bih voleo da ne bude tako !!
Nezavisni sinski sistem koji ide iznad zemlje? 1. Kako taj sistem da bude nezavistan u Bulevaru Kralja Aleksandra kada iznad zemlje prilazi kroz raskrsnicu za Ruzveltovom, Beogradskom, Takovskom, Barutovom, itd.? 2 Postoji li neka druga definicija za tramvaj osim da se radi o sinskom sistemu koji ide iznad zemlje a tamo gde je moguce on je nezavistan? To je u stvari tramvajska linija prema Banovom Brdu. Ide iznad zemlje a na jednom mestu nezavisno prelazi zeleznicku prugu nedaleko od hipodroma
@Mirko - Gard je porucio tramvaj-tobogan koji nista nece resiti u saobracaju grada (uprkos ;laznim podatcima o komercijalnoj brzini i kapacitetu!?!) ali ce zato da kosta 25.000.000E po km (Tvornicka - Ustanicka, 15 km za 375.000.000Eur!!!???) za trasu pretezno po terenu!!!??? Ako do sada niste, beogradjani, uskoro cete svi biti osisani "na celavo"!!!
Dakle, nastavlja se tramvajsko ludilo. Francuzi radili studiju opravdanosti, pa onda Spanci radli projekat tramvaja (koji je kostao nekoliko milona evra), sada stedimo tako sto ce Francuzi da rade projekat tramvaja, ali ce u projektu da predvide ono sto imaju njihovi proizvodi, pa cemo zavisiti od njihove (u)cene opreme...
Komentari (6)