MOĆNI PAGAN KRENUO PUT UKRAJINSKOG FRONTA! Modifikacija BVP o kojoj se ponovo priča! (VIDEO)

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

22. 02. 2024. u 21:00

RUBTSOVSK Machine-Building Plant Rubcovski mašinski kombinat nedavno je ruskoj vojsci predao novu seriju modernizovanih borbenih vozila pešadije BMP-1 (Bojevaja mašinka pehote) pod imenom ‘Basurmanin’.

МОЋНИ ПАГАН КРЕНУО ПУТ УКРАЈИНСКОГ ФРОНТА! Модификација БВП о којој се поново прича! (ВИДЕО)

Foto Tanjug/AP

Ova borbena platforma BMP-1 AM ‘Basurmanin’ je kao borbena platforma javnosti prikazana na manifestaciji „Armija 2018“, borbeno je ispitan na harkovskom pravcu u proleće 2022 godine, a u 2024. godini Rusija je krenula masovno da modifikuje borbena vozila pešadije sa topom kalibra 73 mm na novu borbenu kupolu.

Tokom izvedenih radova, sve glavne jedinice i sklopovi borbenih vozila pešadije su kompletno remontovani ili su zamenjeni novim.

BMP-1AM BASURMANIN

Ruska, ali i svetska javnost za ovu modifikaciju borbenog vozila pešadije BMP-1 čula je avgusta 2018. godine na manifestaciji „Armija 2018“. Za razliku od stare verzije BMP i gomile protipova sa različim naoružanjem, ova verzija se pojavila sa oružanom stanicom koja koristi top kalibra 30 mm montiran na oklopni transporter BTR-82A za razliku od kupole onog starog koja je imala top kalibra 73 m. Nosilac projekta modernizacije je Uralmašinvagon zavod iz Nižnjeg Tagila.

NAORUŽANjE

Ova modifikacija borbenog vozila pešadije predstavljeno je pod oznakom BMP-1 Basurmanin (U prevodu Paganin). Ono po čemu je ova modifikacija upečatljiva jeste borbeni modul koji čini top 2A72 modifikacija čuvenog 2A42 kalibra 30 mm. Ova kupola inače je montirana na oklopne transportere BTR-82A. Top ima kadencu 350 do 400 granata u minuti. Dužina cevi topa je 2.416 mm težine 36 kg, dok je ukupna težina oružane stanice 84 kg. Top je namenjen za borbu protiv lako utvrđenih ciljeva, pešadije, lako -oklopnih vozila i neoklopljenih ciljeva. Iz topa ispaljuju se tri vrste granata: klasična 3UBR6, 3UBR8 namenjena za uništavanje oklopnih ciljeva sa zrnom od legure volframa. Brzina zrna je 1.120 m/s, koja probija debljinu oklopa od 35 mm pod uglom od 60 stepeni na daljini od 1.000 m i 25 mm na daljini od 1.500 m. Za uništavanje lakih utvrđenja, oklopnih transportera i drugih neoklopljenih ciljeva koristi 3UOF 8 visokozapaljive granate ukupne mase 390 g. Brzina zrna je 890 m/s.

Kupola sa topom je smeštena na sredni vozila. Elevacija topa je minimalna -5 stepeni, a maksimalna 70 stepeni, što mu omogućava upotreba protiv niskoletećih ciljeva poput helikoptera i dronova kamikaza u završnoj putanji pre napada. Na kupoli pored topa nalazi se koaksijalni mitraljez kalibra 7,62 mm spregnut sa glavnim topom kalibra 7,62 mm sa kadencom ispaljivanja 700-800 metaka u minuti. U pitanju je klasični PKT mitraljez. Topom i mitraljezom upravlja se preko nišanske sprave TKN-4GA, ali i opciono može biti ugrađen i TKN-4GA-01 za ciljeve u vazduhu. Inače na kupoli sa obe strane po tri komada se nalaze i bacači dimnih kutija „Tuča 902B“ kalibra 81 mm. Top je kao i kod BTR-82 potpuno stabilisan u obe ravne. Pretpostavka je i da ova modifikacija BVP-1AM ima i protivoklonu raketu 9K115 Metis, međutim ovu protivoklopnu raketu niko nije video da predstavlja deo borbenog kompleta. Inače kupola nije automatizovana i sa njom upravlja jedan član posade iz unutrašnjosti i nalazi se identično je pravoj kupoli samo što je urađena digitalizacija i olakšan rad, ali i stvoren manji prostor posle uklanjanja stare kupole.

Konstrukcija verzije AM-1 u odnosu na staru nije menjan skoro ništa, sve je identično, kao i na starijim verzijama. Posada i dalje osam vojnika u zadnjem delu, puškarnice, četiri otvora na vrhu i dvoje vrata koja se otvaraju kao spolja.

POGON

Osim zamenjene kupole, konstruktori su odlučili da je potrebno zameniti i motor. Originalni UTD-20 zamnenjen je onom sa BMP-2 UTS-20S1. Radi se o šestocilindričnom četvorotaktnom dizel motoru sa vodenim hlađenjem mkasimalne jačine 300 KS. Posadi je takođe olakšano i održavanje, a omogućeno je i hladno pokretanje motora bez dodatne pripreme na temperaturama od -20 stepeni celzijusovih. Takođe transmisija je poboljšana, a ugrađene su i nove energetski efikasne torzione šipke, sa čime je poboljšan sistem oslanjanja.

OPREMA

Posada ovog BVP dobila je novu radio stanicu R-128-25U dometa 40 km, koji omogućava zaštićenu komunikaciju od praćenja radio saobraćaja umesto stare R-123. Takođe ugrađen je i komunikacioni sistem AVSK-2U.

POSADA

Broj članova posade ostao je identičan kao i kod starijih verzija, odnosno troje: vozač, komandir i upravljač topom. U vozilo je moguće ukrcati pešadijsko odeljenje od osam vojnika naoružanih automatskim naoružanjem.

Iako se čini da je vozilo olakšano, nova oružana stanica je povećala, a ne smanjila težinu BVP, pa ukupna težina iznosi 14,2 tone, dok je pre modernizacije težina bila 13,2 tone. Takođe povećana je i visina za 1,5 m zbog ugradnje nove borbene stanice. Maksimalna brzina od 65 kilometara na čas je ostala ista, kao i kod stare verzije kao i maksimalni radijus kretanja od 550 km.

Vozilo je u operativnu upotrebu ušlo 2019. i sa njim su navodno bile opremljene jednice ruske vojske u Sibiru, odnosno Istočni vojni okrug i to 20 komada. Međutim od serije od 400 za sad nije bilo ništa jer broj koji je namenjne za rusku vojsku bio je 37, pa se pretpostavlja da je u pitanju izvozni produkt za zemlje koje imaju u svom naoružanju ovo borbeno vozilo. Otuda se vozilo kao eksponat pojavljivao na manifestacijama Armija 2019. i 2020.

TAKTIČKO TEHNIČKI PODACI

Dimenzije: dužina 6,7 m, širina 3,1 m i visina 2,2 m

Težina: 14,2 t

Debljina oklopa 19 mm

Pogon: dizel motor UTD-20S1 jačine 300 KS

Maksimalna brzina 65 km/h, po vodi 7 km/h, maksimalni radijus kretanja 550 km

Posada 3+8

(TV Front)

BONUS VIDEO - ŠOJGU IZNEO PODATKE O KONTRAOFANZIVI Ukrajina izgubila 125.000 vojnika i 16.000 komada vojne tehnike

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

PEVAČICA OTKRILA DA SU JOJ DIJAGNOSTIKOVANA DVA NEUROLOŠKA POREMEĆAJA: Znam da ima toliko ljudi koji prolaze kroz isto