PREISIPITIVANJA POSLE TRAGIČNOG SUDARA VOZOVA: Kako je privatizovana grčka železnica

OSE-nacionalna železnica Grčke, odlukom tadašnje vlade, a saglasno preporukama iz Brisela, kao jedan od najvećih gubitaša, transformisana je u tri poslovne celine - TrainOSE, GeOSE i ErgOSE.

ПРЕИСИПИТИВАЊА ПОСЛЕ ТРАГИЧНОГ СУДАРА ВОЗОВА:  Како је приватизована грчка железница

FOTO: AP/Tanjug

Prvo preduzeće se bavilo isključivo nabavkom i održavanjem vozova, kao i komunikacijom i marketingom. GeOSE je bio nadležan za održavanje zemljišta i parcela na kojima je predviđena gradnja novih pruga i za sve aproprijacije, koje poslovično jako teško idu u Grčkoj. ErgOSE je imala nadležnost kontrole putne mreže, funkcionisanje operativnog sistema, signalizacije, održavanje semafora širom Grčke.

Za vreme vlade Sirize, premijer Aleksis Cipras je 2017. godine odlučio da proda italijanskoj firmi Ferovie Trainose za 30 miliona evra. To je izazvalo pravi mali rat u parlamentu, jer je tadašnja opozicija tvrdila da je cena smanjena makar 10 puta. Prodaja se ipak dogodila. Na kraju mandata Ciprasove vlade stigla je ponuda za istu tu firmu u visini od 300 miliona evra, tvrde grčki novinari, upućeni u ovu osetljivu temu.

Inače, firma "Helenik trejn", kako se sada zove firma kojom rukovode italijanski partneri, nema nikakvog dodira sa načinom na koji se obavlja železnički saobraćaj u Grčkoj. Time su potpuno abolirani od bilo kakve odgovornosti za nesreću kod Larise.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

DOBRA VEST ZA PENZINERE: Popusti u prodavnicama do 6.500 dinara - evo kako da ih dobijete