POZORIŠNA KRITIKA: Plesom do zvezde

29. 11. 2021. u 15:46

"FLEŠDENS" reditelja Vladana Ćurkovića u Pozorištu na Terazijama.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: Плесом  до звезде

POZNATI filmski mjuzikl, iz osamdesetih prošlog veka, o mladoj radnici iz čeličane, koja uspeva da se upiše na prestižnu dens akademiju, pa i da, uprkos preprekama, stekne pravu ljubav sina vlasnika preduzeća, Pozorište na Terazijama je poverilo mladim snagama, od kojih su poneki još studenti dramskih škola.

Pozorišnu verziju priče, zapamćene najpre po muzičkim hitovima, reditelj, Vladan Đurković je (u verziji kada Aleks Oven igra Mina Nenadović) usmerio ka vrhunskom densu, u veoma efektnoj, holivudskoj koreografiji Milice Cerović. Aleksandar Sedlar je, modernijim, jačim tonom u svojim aranžmanima, obezbedio da melodrama, znana i na momente banalna, zadobije utisak celine, u kojoj su brzina i virtuoznost igre primarni, frenetični, a sve ostalo sekundarno. Tekst Toma Hedlija i Roberta Kerija, kao i stihove za songove Kerija i Roberta Rota (koji je pisao i originalnu muziku), Slobodan Obradović je preveo i prepevao uobičajeno uspešno, ipak, bez mnogo osvrtanja na gramatiku našeg jezika, u kojoj je pravilno reći "u vezi SA"...Scenografija Marije Kalabić, na više nivoa, odlično je koristila ogromne mogućnosti scene našeg jedinog muzičkog teatra, a mnogobrojni (preko sto), prelepi kostimi Jelene Stokuće maštovito su davali "holivudski san" čak i radnicima u čeličani, a lepotu ženskog dela ansambla dovodili do savršenstva (poneka rupa na mrežastij čarapi je bila čak i simpatična)...

Divna Mina Nenadović, školovana baletska igračica, ali i (gotovo) školovana glumica, svojom krhkom, ali energičnom pojavom, uraganskim, vrhunskim plesom, kako u solo, tako i u grupnim numerama izvrsne koreografije, prosto je sijala kroz čitav mjuzikl, ostavljajući povremeno publiku bez daha autentičnim vratolomijama, osmehom, spontanošću, dobrim pevanjem, lepotom i radošću, glavnim elementima uspešnog mjuzikla. Bend, umesto orkestra, kojim je diirigovala Vesna Šouc, savremenim zvukom i izvedbom je pratio pevače, a igračima davao uraganski ritam. Nik Harli, u tumačenju Arsenija Tubića, imao je žar i psihološku slojevitost, neophodne za melodramu. Mitra Mladenović je bila Glorija, "devojka iz komšiluka", sa dobrim pokrićem za svoju pozitivnost, što nije lako odigrati na sceni, spretna i drugačija od Aleks, što je i zasluga reditelja Đurkovića, koji je "Flešdens" pametno vodio, logično i skrupulozno, sasvim uspešno. Miroljub Turajlija je, kao uvek, neodoljivi šarmer i majstor scenskog pokreta, a Tanja Bošković, diva ovog i drugih žanrova, ostala je sama sobom događaj na sceni, koji se ne zaboravlja. Bojana Račić, Teodora Tomašev, Danijel Korša, Valentina Pavličić, Aleksandar Dunić, Milan Antonić, Ana Simić, Jelena Arsić pokazali su umeće, zbog kog se u Pozorište na Terazijama ide po dobro raspoloženje i uživanje u muzičko-scenskim hitovima i koreografiji, ali i zbog uživanja u glumi, koja ne zaostaje za pomenutim veštinama. Posebno prepoznatljiv po tim kvalitetima, u ulozi problematičnog biznismena, bio je Slobodan Stefanović, još jedan "zaštitni znak" našeg uvek rado posećivanog mjuzikhola. Uzbudljivo veče u teatru.

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00