OBA VOZAČA DELE ODGOVORNOST: Ponovljeno suđenje za udes na Ibarskoj magistrali kada je 2019. poginulo četvoro

S. J. M.

13. 05. 2022. u 07:52

OSNOVNI uzrok nastanka saobraćajne nezgode je započinjanje uključivanja "dačije" na put kojim se kretao BMV, ali je i vožnja BMV-a od najmanje 117,3 kilometra na čas, umesto 50 koliko je dozvoljeno, uticala na stvaranje opasne situacije, mogućnost izbegavanja nezgode i njenih teških posledica.

ОБА ВОЗАЧА ДЕЛЕ ОДГОВОРНОСТ: Поновљено суђење за удес на Ибарској магистрали када је 2019. погинуло четворо

Ostaci auta BMV posle sudara, Foto Privatna arhiva

Ovo je juče u Višem sudu u Beogradu zaključio veštak Boris Antić na ponovljenom suđenju Nikoli Mihailoviću, optuženom za teško delo protiv bezbednosti saobraćaja na Ibarskoj magistrali i naselju Županjac pre tri godine. Tada su u sudaru BMV-a, kojim je upravljao Mihailović, i "dačije" poginuli Katarina Ivanković, Aleksandar Savatić, Đorđe Belušević i Đorđe Subotić. Još troje putnika je povređeno.

Mihailović je pre godinu i po bio prvostepeno osuđen na četiri godine zatvora, ali je Apelacioni sud ukinuo tu presudu i naložio novo suđenje kako bi se bolje razjasnilo kako se udes desio. Veštak Antić je kazao da je nesporno, što se vidi na snimku, da se "dačija", kojom je upravljao Savatić, uključila na put koji je imao prvenstvo, bez zaustavljanja, mada sa usporavanjem, čim je N. N. automobil prošao. U nju se tada sa leđa zakucao BMV.

Nikola Mihailović, Foto Privatna arhiva

- Vozač BMV-a nije mogao da uoči "dačiju" sve dok se nije mimoišao sa N. N. vozilom, jer mu je pre toga leva strana puta bila zaklonjena, a i svetla N. N. vozila su mogla da imaju uticaja na pogoršanje njegove vidljivosti - kazao je Antić. - Vozač "dačije" je mogao da uoči svetla automobila BMV ako osmatra put na koji se uključuje, osim u momentu kada N. N. vozilo zakloni BMV.

Na pitanje da li je po svetlima vozač "dačije" mogao da proceni udaljenost BMV-a i njegovu brzinu, veštak je kazao da nije, ali da je mogao da uoči prisustvo vozila na putu koje ima prioritet. Takođe je naveo i procenu veštačenja, da je od trenutka mimoilaženja N. N. vozila i BMV-a, pa do sudara prošlo 1,7 sekundi.

NEPOTREBNA REKONSTRUKCIJA

BORIS Antić je rekao i da je komisija veštaka Saobraćajnog fakulteta analizirala sve elemente iz odluke Apelacionog suda i da su utvrdili da rekonstrukcija saobraćajne nezgode koju navode ne bi bila bezbedna:

- Takođe, njome ne bismo došli do novih elemenata koji bi uticali na promenu nalaza i mišljenja.

Nakon toga sud je odbio predlog da se uradi delimična rekonstrukcije tog udesa na Ibarskoj.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna