NAMERNICI ZAMENILI PREVOZNIKE: Do pojedinih gradova putnici mahom izbegavju autobuse i vozače nalaze na aplikaciji

S. B.

03. 05. 2023. u 12:00

KREĆEM za Vranje danas u 13 časova. Dolazak je u 16.50, a cena 1.800 dinara. Nije oglas ni za kombi, niti autobuski prevoz, već aplikacija preko koje već nekoliko godina građani nude automobilski prevoz do mesta u koje putuju nekim svojim poslom. Cene su povoljnije od autobuske karte, pa je i sve više putnika koji biraju ovaj malo intimniji, doduše ne sasvim legalni prevoz. Prevoznici s druge strane, upozoravaju da su moderne tehnologije, uz koronu i komercijalne uslove poslovanja dovele u pitanje opstanak pojedinih međumesnih linija. Nadležnima predlažu da, poput većine zemalja u okruženju, razmisle o podršci linija i u ovom vidu saobraćaja.

НАМЕРНИЦИ ЗАМЕНИЛИ ПРЕВОЗНИКЕ: До појединих градова путници махом избегавју аутобусе и возаче налазе на апликацији

Foto N. Fifić

Studenti i mladi na pojedinim trasama uveliko biraju slučajnog putnika. Glavni motiv im je cena.

- Već neko vreme ne idem uopšte autobusom - kaže nam Marija L. koja makar jednom mesečno iz Beograda ide za rodno Vranje. - Više niko od mog društva ne koristi autobuski prevoz. Ovako plaćam najčešće 1.500 dinara, nekad i 1.800, ali autobuska karta u jednom pravcu mi je viša od 2.000 dinara. Ne žele svi ovako da putuju.

Prevoznici odgovaraju da je legalno poslovanje uvek skuplje od nelegalnog, a "građanski prevoz" im nekad uzme i čitav autobus putnika. S druge strane, padu prometa i profitabilnosti, doprinela je i korona. Sličnu muku muče njihove kolege i u drugim državama.

- Ne samo u Srbiji, već i u ostalim delovima Evrope, pada broj putnika u autobuskom saobraćaju - kaže Mirko Vučinić iz Udrženja "Panona". - Izuzetak je gradski i prigradski prevoz. Linijski prevoz u Srbiji se odvija po komercijalnim uslovima. Zbog novih tehnologija, aplikacija, korone, profitabilnost je na minimumu. Prevoznici sada iz linijskog beže u kompanijski prevoz, voze radnike. Tako je i Sloveniji i Hrvatskoj. U Sloveniji su rešili problem tako što su zemlju proglasili za jednu komunalnu jedinicu, propisali su potreban broj linija i dotiraju ih. Da se ne bi desilo da neko iz Murske Sobote dođe u Ljubljanu da živi, jer ne može da putuje na posao. U Hrvatskoj to rade na nivou županija. Mi to predlažamo za Srbiju. Realno u 100 kilometara ulaze dnevni migranti. Oni koji putuju na posao, u školu i kod lekara. Moraju da imaju prevoz da ne bi napustli ta mesta i iselili se. U Titelu, koji je 40 kilometara od Novog Sada jeftinije su nekretnine nego u Bačkoj Palanci, jer je loše povezan. Komercijalne cene prevoza ne mogu svi da izdrže. Može da se desi da je porodici povoljnije da se preseli u neki grad, nego svi da putuju.

Nedostajaće i vozila

PREVOZNICI upozoravaju da bi uskoro mogli da se suočimo sa nedostatkom autobusa.

Dugo mi znamo i upozoravamo na nedostatak vozača - kaže Mirko Vučinić. - Sada se dešava, međutim, da neće biti ni autobusa. Licencirano ih je oko 9.000 u Srbiji. Polovina se koristi za gradski, prigradski i kompanijski prevoz. Znači da za linijski ostaje svega oko 4.000 do 4.500 autobusa.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00

Komentari (0)

RUSIJA JE ZGROŽENA: Ovo je najnoviji uslov za Ruse da bi učestvovali na Igrama Pariz 2024