VAŽNO ZA VLASNIKE DIZELAŠA: Država plaća 2100 evra za zamenu - ovo će biti uslovi
31. 01. 2023. u 10:30
VOZAČI koji imaju starog dizelaša od sledeće godine će moći od države da dobiju subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog ili polovnog putničkog automobila evro 6 standarda.

Stižu i za polovnjake, Foto A. Stanković
Planirano je da se deregistruju, odnosno otpreme vozila evro 1,2 i 3. Od ove godine polovnjaci sa tom normom ne mogu više da se uvoze. Od 2024. korišćena vozila koja se budu uvozila moraće da imaju najmanje evro 5 standard, a od 2026. normu evro 6.
Ove mere su predviđene "Programom za zaštitu vazduha od 2022. do 2030." koji je donela Vlada Srbije. Finansijski podsticaji za zamenu najstarijih dizel-vozila novijim, koji manje zagađuju životnu sredinu, uključuju i laka teretna vozila za čiju kupovinu je propisan iznos od 2.500, a za autobuse 2.900 evra. U dokumentu se ističe da subvencija pokriva samo 35 odsto troškova nabavke polovnih evro 6 vozila. Za realizaciju ove mere predviđeno je 102 miliona evra.
Kako objašnjava direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović, svi koji poseduju automobile evro 1,2,3 i budu ih reciklirali, ostvariće uslov za dobijanje subvencije za kupovinu vozila koji su evro 6 norme i izduvnih gasova. Agencija trenutno radi na detaljima procedure i načinu da je elektronski ubrza za građane, kako bi sve bilo spremno kada počne realizacija ovih mera.
- Cilj je da se smanji zagađenje sklanjanjem sa ulica upravo onih automobila koji najviše zagađuju - navodi Stamatović.
- Zbog toga je ideja da se oni recikliraju, a subvencija iskoristi za kupovinu drugog polovnog automobila. Znači, mera nije samo za nova vozila, već je glavni uslov da se kupi automobil evro 6 norme.
Realizacija ovog programa se, kako dodaje, očekuje početkom 2024. godine i predviđeno je da se realizuje u više godina. Usvojenim "Programom zaštite vazduha", rok za sprovođenje mere dodele subvencija je 2026. i cilj je da na ovaj način država otpremi oko 122.000 starih, zagađujućih vozila na dizel. To se odnosi na stare putničke automobile, teretna vozila, izuzev N3 i autobuse standarda evro 1,2 i 3, kao i evro I, II i III.
Kako se navodi u dokumentu, za sprovođenje mehanizama podrške iz javnih sredstava za deregistraciju ili otpremanje vozila u reciklažne centre nadležno je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok su partneri u realizaciji Ministarstvo zaštite životne sredine i Agencija za bezbednost saobraćaja. Agencija će dati predlog ovog mehanizma.
- Cilj je poboljšanje efikasnosti vozila, a dodatni efekti mere su smanjenje ukupnih emisija Srbije u cilju usaglašavanja sa Direktivom EU iz 2016, kao i poboljšanje kvaliteta vazduha, kako bi se izbegla prekoračenja graničnih vrednosti za kvalitet vazduha - navodi se u "Programu zaštite vazduha".
PROSEČNA STAROST 17,4 GODINE
OD polovnjaka najviše se uvoze dizelaši u našu zemlju. Tako je i 2020. i 2021. godine uvezeno više od 100.000 dizel-vozila, a lane preko 80.000.
- Tokom prošle godine uvezeno je ukupno 165.000 automobila u Srbiju, a prosečna starost automobila koji se voze je oko 17,4 godine, i to je ono što treba da rešavamo - ističe Branko Stamatović. - Želimo da na ulicama budu mlađi i tehnički ispravni automobili.
Na prvom mestu je bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Preporučujemo

NAKON VUČIĆEVIH PITANjA MUK: Predsednik o lažnim patriotama (VIDEO)
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić govorio je na konferenciji i o lažnim patriotama.
19. 03. 2023. u 12:36

ZAŠTO NISAM NIŠTA POTPISAO? Predsednik objasnio: Radićemo na implementaciji do naših crvenih linija
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić objasnio je zbog čega nije potpisao ništa, ali da je Srbija spremna da radi na implementaciji do svojih crvenih linija.
19. 03. 2023. u 11:19

ČKALjINA MRAČNA STRANA: Imao "crnu listu" - zbog njega su glumci ostajali bez uloga
MIODRAG Petrović Čkalja bio je jedan od najuspešnijih komičara na prostorima bivše Jugoslavije, glumac čiji je humor bio lek za dušu.
18. 03. 2023. u 20:03
Komentari (1)