U UVODI VEĆU KONTROLU INTERNETA: Maloletnicima zabranjene reklame

V.C.

27. 04. 2022. u 15:55

EVROPSKA unija će primorati velike tehnološke kompanije da agresivnije kontrolišu sadržaj na internetu pošto odobri krovni zakon, koji prvi put postavlja pravila o tome kako bi kompanije trebalo da zaštite korisnike na internetu, piše "Fajnenšl tajms". Ovaj zakon regulisaće brojna osetljiva pitanja, poput reklama namenjenih maloletnicima ili reklamiranje na osnovu vere ili rase.

У УВОДИ ВЕЋУ КОНТРОЛУ ИНТЕРНЕТА: Малолетницима забрањене рекламе

FOTO: Arhiva novosti

Zakonodavci u Briselu nedavno su usvojili mere koje sprečavaju kompanije poput Fejsbuka i Gugla da oglašavanje na internetu usmeravaju na maloletnike, a manipulativne tehnike, koje prisiljavaju ljude da kliknu na sadržaj, biće zabranjene. Prema novim pravilima, vodeće tehnološke grupe biće prisiljene da otkriju regulatorima EU kako se bore protiv dezinformacija i ratne propagande, kako bi, kako navodi list, obuzdale širenje lažnih informacija.

Zakon o digitalnim uslugama, dogovoren u Briselu između država članica, Evropske komisije i Evropskog parlamenta, deo je nastojanja Brisela da bude svetski lider u regulaciji interneta. Ranije ove godine EU je odobrila Zakon o digitalnim tržištima. Skup zakonskih mera, protiv kojih su najveće svetske tehnološke kompanije ogorčeno lobirale, predstavlja najznačajniju revikao iziju zakona koji regulišu njihovo delovanje u više od dve decenije.

Po Zakonu o digitalnim uslugama internet platforme mogu biti kažnjene sa do šest odsto svetskog prihoda zbog kršenja pravila. U slučaju vlasnika Fejsbuka, kako je izračunato, to bi iznosilo sedam milijardi dolara, dok bi ponovljena kršenja mogla da rezultiraju zabranom poslovanja tehnološke kompanije u EU.

Nova pravila stupaju na snagu 2024, a pored oglašavanja usmerenog na decu, zabranjuju i oglašavanje zasnovano na osetljivim podacima kao što su vera, pol, rasa i političko mišljenje. Takođe omogućavaju vladama članica EU da zatraže uklanjanje ilegalnog sadržaja, poput materijala koji promovišu terorizam, seksualno zlostavljanje dece, govor mržnje i komercijalne prevare.

Zakon pokušava da natera velike platforme (one koje opslužuju više od 45 miliona korisnika u EU), da dele više informacija o tome kako donose odluke i da ponude korisnicima koji se ne slažu s tim odlukama mogućnost da se žale.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

DA LI JE JUTARNJA RAKIJICA OTROV ILI LEK? Stručnjak za toksikologiju razbila mitove (VIDEO)