СНИМАЊЕ ТВ НАСТАВЕ: Емоција са екрана најважнија ученицима

Љ. БЕГЕНИШИЋ

03. 08. 2020. у 11:00

ПОНАШАЊЕ наставника који се деци обраћају са телевизијских екрана не разликује се много од уобичајене наставе.

СНИМАЊЕ ТВ НАСТАВЕ: Емоција са екрана најважнија ученицима

Гордана Поповић (крајње лево) са наставницима математике Фото: М. Анђела

Уз јасан и разумљив говор, одговарајућу дикцију и, наравно, осмех, неопходно је повезати садржај са претходним знањима и искуствима ученика - што овде подразумевамо, а немамо начина да проверимо - као и са њиховим садашњим и будућим потребама. Треба се трудити да поткрепимо наставу примерима из свакодневног живота и да што више повезујемо садржаје из различитих предмета.

Овако Гордана Поповић, наставница математике у београдској ОШ "Ћирило и Методије", види свој посао у условима какви раније нису забележени. Она учествује у снимању часова који ће бити емитовани од септембра, уколико то епидемиолошка ситуација буде захтевала, а била је "ТВ наставница математике" хиљадама ђака током три пролећна месеца када је било уведено ванредно стање.

Говорећи о том искуству, каже да је неким ђацима баш пријао овакав вид наставе, док се други нису снашли и једва су чекали да се врате у клупе.

- Ученици који су и раније самостално извршавали своје обавезе су након одгледаних часова евентуално тражили додатно појашњење на "Гугл учионици" или помоћ при изради појединих задатака. Било је и оних који се из разних разлога нису ни укључивали у учионицу или су то чинили ретко - каже Гордана Поповић.

 Фото Приватна архиваа

Телевизијски час из математике

Да је најважније да деца осете љубав наставника према послу, енергију и харизму и преко малих екрана, сматра и Марија Трујкић, учитељица у ОШ "Младост" на Новом Београду, која је била три месеца "ТВ учитељица" ђацима у Србији. С обзиром на то да је посао учитеља и да држи пажњу деци којој ње мањка у том узрасту, напомиње да су часови морали бити динамични и занимљиви, а да би им градиво било разумљиво, учитељице су морале да воде рачуна о његовој обимности и количини задатака. Примери су морали да буду конкретни и очигледни.

Учитељица Марија имала је прилике да се накратко види са својим ученицима и да размене утиске.

- Поред тога што су им највише недостајали другари и учитељица, недостајала им је интеракција и могућност да питају уколико им је нешто нејасно - прича наша саговорница. - Тешко им је било када су родитељи морали да им објашњавају градиво које им није јасно, и најчешће је било: "Учитељица би нам то лепше и лакше објаснила". То је разумљиво, јер је родитељима веома тешко да се спусте на њихов ниво и објасне им све што је потребно.

Гордану Поповић питамо: Може ли се математика учити на ТВ часу од пола сата и како се такав вид наставе одражава на стицање знања које је неопходно на малој матури?

ПРИПРЕМЕ И ПО 16 САТИ

КАКО теку припреме за снимање, појашњава нам Гордана Поповић:

- Пре било каквог снимања, неопходно је направити добру презентацију са визуелним ефектима и детаљним поступком за решавања задатака. За то је неопходно више сати. Најкраће време које сам провела при изради једне презентације је пет, а најдуже 16 сати. Док смо снимали пред ТВ камерама презентације сам спремала увече и током ноћи, а током дана сам присуствовала часовима својих колега и снимала своје часове. За снимање часа је била задужена трочлана екипа РТС, наставник који снима час и предметни супервизор - саветник из Школске управе или ЗУОВ. Било је и треме, што се на снимцима почетних часова могло и видети. Таман када смо се уходали и ослободили треме морали смо да пређемо на снимање часова од куће, што је донело нове изазове, али мени је, ипак, тај начин више одговарао.

- Математика, за разлику од неких предмета, не може се учити само путем видео-часова јер нема повратне информације - каже она. - Неопходна је интеракција када, на пример, по погледу малог Михајла видим да је у тренутку престао да ме прати и да нешто морам да поновим или додатно појасним. Такође, ученици раде различитим темпом, имају различите стилове учења, воле да износе своје идеје, воле групни рад... Тога овде нема.

На молбу да прокоментарише замерке родитеља да су деца затрпавана градивом, да су задаци из предмета као што је ликовно и музичко били захтевнији него из српског или математике, Марија Трујкић каже:

- На самом почетку смо сви били неснађени. Већина колега се држала ТВ наставе и додавала оно што није било обухваћено, а поједини су се понашали као да је све нормално, не размишљајући много о могућностима које ученици имају или немају. Мислим да је акценат требало да буде на главним предметима - наглашава она.

И Гордана Поповић и Марија Трујкић сматрају да је онлајн настава само помоћно средство, да не може заменити живу реч, али може бити од помоћи.

Фото: М. Анђела

"ТВ учитељица" Марија Трујкић, из ОШ "Младост"

- Недолажење у школу би утицало не само на знање, већ и на њихову социјализацију и уопште однос према школи и обавезама које она носи. Стицање знања је ту најмањи проблем јер се све то може надокнадити много лакше у млађим разредима. Задатак нас одраслих је да их припремимо за живот, а школа има велики удео у свему томе - каже учитељица Марија.

Наставница Гордана додаје:

- Важно је да деца иду у школу и то им недостаје, али важно је и да сачувамо здравље...

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО? Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

"НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО?" Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

УЧЕСНИЦИ међународне седнице о безбедности у Санкт Петербургу дошли су до закључка да је резолуција о наводном геноциду у Сребреници, коју Немачка промовише у УН, лицемерје и извртање чињеница, изјавио је секретар Савета безбедности Русије Николај Патрушев.

25. 04. 2024. у 18:08

Коментари (2)

И МИ КРЕЋЕМО ПУТ ГРЧКЕ Прво оглашавање Николине жене: Деца знају све, морамо бити храбри