ИНИЦИЈАТИВА ЗА ПРОМЕНУ ЗАКОНА: Град тражио да се законом регулише рад електричних тротинета

Танјуг

18. 09. 2020. у 11:46

ИНИЦИЈАТИВА ЗА ПРОМЕНУ ЗАКОНА: Град тражио да се законом регулише рад електричних тротинета

Фото П. Митић

ГРАД Београд је предложио званичне измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја, међу којима је и регулисање рада електричних тротинета, изјавио је данас заменик градоначелника Горан Весић.

Он је истакао да је тражено да држава донесе одлуку да ли ће електрични тротинети бити дозвољени.

"Уколико буду дозвољени, треба да се зна ко их може возити, где, којом брзином, какву опрему возачи морају да имају и које старости морају да буду. Не желимо да имамо ситуацију да деца од 10 година користе електричне тротинете или да бициклисти морају да имају кациге, а они који возе тротинет не морају", рекао је Весић за Студио Б, наводи се у саопштењу Градске управе.

Навео је да смо имали случај да возач електричног тротинета вози на ауто-путу, што може да буде опасно по живот.

Када су у питању бицикли, рекао је да је Град Београд тражио измену закона и да се званично уведе појам бициклистичко-пешачке улице.

"То су улице где је брзина вожње аутомобила ограничена на 10 километара на сат, а предност имају пешаци и бицикли. Такође смо тражили да се дозволи коришћење жуте траке за бициклисте тамо где Град са Саобраћајном полицијом и Саобраћајним факултетом процени да је то безбедно", рекао је Весић, додаје се у саопштењу.

Нагласио је да, због вируса корона, компаније које се баве производњом бицикала у Србији не могу да их довољно произведу јер је потражња огромна.

"Услед велике потражње, захтевали смо да се уведу субвенције за куповину домаћих бицикала јер је то и улагање у еколошки развој. Чекамо да нова влада ступи на дужност и тада ћемо разговарати са надлежним министрима о усвајању наших предлога, а у међувремену градимо бициклистичке стазе", рекао је Весић.

Навео је да се тренутно ради око десет километара бициклистичих стаза и додао да ће Београд у наредне две године имати скоро 60 километара бициклистичких стаза.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

itekako

19.09.2020. 06:04

sve vise licite na Evropu...ne mogu da nr pomidlim da ce i ovaj predlog samo doneti vise novca kao sta to rade i sa kamerama....do sada smo voxili bicikle bez problema....sto da budemo bez problema kad mozemo imati probleme...sve što se predlaže kobajagi za bezbednost treba uzdti sa rezervom...