ИСТИНА О БЛОКАДАМА: Не уништава држава факултете, већ блокадери!
БЛОКАДЕРИ користе факултете као политичко оружје, игноришу студенте, промовишу антисрпство и циљано руше институције - баш на Видовдан, симбол српске државности
Новости
Док опозициони медији попут "Нове" шире панику насловима о наводном "плану режима да уништи државне факултете и доведе странце", права истина је потпуно другачија: држава не затвара факултете - то раде политички активисти, организовани у нелегалне пленуме, уз подршку појединих декана и ректора!
Данас факултети не раде не зато што је то одлучила држава, већ зато што су блокирани од стране мањине - пленума који немају никакву правну основу. Уместо да се боре за знање и услове студирања, они већ месецима спречавају колеге да полажу испите, малтретирају професоре, закључавају зграде и уништавају будућност хиљада младих.
Почетна четири захтева студената одавно су заборављена. Сада се све врти око политичких захтева, конкретно - тражења ванредних избора које опозиција не може да добије, па покушава да до власти дође на улици!
Пленуми хоће у фотеље
Пленуми су преузели улогу самозваних "лидера студентског покрета", али све је јасније да им студенти нису приоритет - већ рушење власти и освајање фотеља. У томе им помаже и ректор Владан Ђокић, који отворено спроводи оно што пленуми нареде, игноришући Устав, законе и интересе већине студената.
Гостујући у емисији "Утисак недеље“, поједини представници блокада су јасно поручили да их не занима питање Косова, да им је циљ долазак на власт, и да се залажу за наратив да је у Сребреници почињен геноцид. Све то желе да промовишу баш - на Видовдан, најзначајнији датум српске историје!
Видовдан је стуб српске државности и симбол борбе, жртве и вере. На том дану изграђена је идеја Србије - слободне, праведне и непокорене. А блокадери га користе да би ширили поруке које су супротне свему што је српски народ вековима бранио: част, истину, правду и слободу.
Силом срушити систем
Баш зато не чуди што је наредни протест планиран за 28. јун. Њихов циљ је јасан - изазивање хаоса, беса, омасовљавање блокада кроз лажи, манипулације и ширење панике међу студентима који нису део блокаде. Јер када су већ свесни да не могу да убеде народ на изборима, покушавају да "запале" улице и сруше систем силом, наводно захтевајући нове изборе за које ће опет рећи да су покрадени, и тако у круг.
Док држава гради и улаже у образовање, отвара научне центре, гради домове и повећава буџете за науку, блокадери све то газе. Уништавају школску годину, заустављају наставу, паралишу универзитете, а сада желе да зауставе и цео систем.
А шта је са тврдњама да држава "хоће да угаси факултете"?
Опозициони наратив о томе да "режим планира да доведе стране универзитете и уништи домаће" потпуно је изокренута стварност. Прави разлог због којег се данас говори о гашењу факултета јесте чињеница да не раде - због блокада које су сами студенти, И то они мањински који су уједно и политички активисти, уз помоћ својих професора организовали!
Многи факултети су у реалној опасности да изгубе уписне квоте, професори најављују колапс испитних рокова, а студенти који нису део политичких активиста већ масовно прелазе на приватне факултете како не би изгубили годину. Додуше, то су урадили и поједини блокадери. Блокирајући домаће, завршавају стране приватне факултете!
Министарство просвете месецима уназад упозорава - ако се настава ускоро не настави, факултети неће имати како да упишу нове студенте. Нема места за демагогију -блокаде воде гашењу домаћих факултета, не Влада!
Милијарде на рачуну
Ако државни факултети сами себе блокирају и не желе да раде, а шта онда друго преостаје студентима? И ко је крив за ту ситуацију? Подсетимо, четврти захтев студената испуњен: Финансирање државних факултета је поверћано за 20 одсто.
Међу четири првобитна захтева блокадера, четврти је био директно финансијски - а тражили су конкретно повећање буџета факултета за 20 одсто и да се преполове школарине (плаћање па рефундација). На основу тог захтева, Влада је 12,01 милијарди динара определила за високо образовање, што представља управо повећање од око 20 одсто издвајања за факултете. Уведено је и правило да држава директно рефундира студентима половину школарине, док је држава преузела обавезу да плате професора повећају за 16 одсто од 1. марта.
Значи - не само да је испуњен главни финансијски захтев, већ су уведене и значајне мере за побољшање положаја студената и наставног особља.
Држава хоће да ради, држава је спремна да улаже, али ако сами студенти затворе врата образовања и изиграју сопствену будућност, одговорност није на власти већ на њима.
Блокаде нису студентски бунт, већ политичка операција
Константна производња “кризе” нема везе и не тиче се права студената, не тиче се жртава пада надстрешнице, не тиче се ни некакава одавно испуњена четири захтева, већ политичког покушаја рушења државе. Они који блокирају факултете данас, блокирају институције, систем и поредак. Блокирају сопствени народ, његова права на кретање, рад, школовање, лечење..
А као што историја показује - они који издају на Видовдан, никада не представљају народ.
И никада не доносе ништа добро.
"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку
ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.
07. 12. 2025. у 13:36
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (0)