СИНИША МАЛИ: Ђилас би могао да направи само реплику београдског метроа

Novosti online

24. 09. 2021. у 15:13

МИНИСТАР финансија у Влади Републике Србије и члан Председништва Српске напредне странке Синиша Мали реаговао је данас на обраћање Драгана Ђиласа из Странке слободе правде (ССП) и оценио да овај наступ говори о његовој нервози јер веома брзо почиње изградња метроа у Београду.

СИНИША МАЛИ: Ђилас би могао да направи само реплику београдског метроа

Фото Танјуг

- Како се приближава изградња метроа у Београду, тако је Драган Ђилас све нервознији, пре свега због тога што је његов „метро“ остао на нивоу шарене лаже. Данас тврди да бисмо се већ возили метроом да је он остао на власти. Каква страшна лаж! Истина је да би метро већ био изграђен да смо затекли неки новац у граду, а не празну касу и град пред банкротом. Морали смо да се најпре бавимо сређивањем финансија како бисмо довољно ојачали да можемо да кренемо у овај велики и скуп пројекат. Драган Ђилас је оставио дуг Београду од 1,2 милијарде евра, док је рачуне својих фирми оплеменио за 619 милиона евра. Док је био градоначелник, градска предузећа су се гушила у дуговима, јер се новац преливао на рачуне приватних фирми. Све то уз ријалити, који је оформио отевши Пионирски град од деце, и добро познате реплике Теразија. О метроу је причао, али даље од приче није стигао. Можда би направио реплику метроа, али прави метро сигурно не би. Јер, од којих пара би га градио? - упитао се Мали и констатовао да се Ђиласови пројекти заврашавају само на празним причама.

Он је додао да је имагинарни метро Драгана Ђиласа био потпуно бесмислен, и истакао да садашња власт има другачију стратегију за тај важан пројекат.
- Ђиласов имагинарни метро је био потпуно бесмислен и предвиђао је станице које се у неким деловима града налазе на раздаљини од свега 220 метара, што се прелази за два - три минута пешице. На пример, једна станица би се налазила на Тргу Николе Пашића, а следећа на Тргу Републике. Њихов „стручни“ предлог је био да метро пролази кроз Булевар краља Александра и да иде на Нови Београд, дакле рутом на којој већ имате апсолутно развијен трамвајски саобраћај који добро функционише. То је била потпуна бесмислица. Поред тога, уопште није било дефинисано укрштање са друмским саобраћајем, нпр. у Батутовој, или код Цветкове пијаце. У пројекту није било дефинисано шта је изводљиво на терену. Такође, његов метро је више личио на трамвај, пошто је више ишао изнад земље, него испод земље. Најзабавније од свега у њиховом пројекту је што су дефинисали да им се депо налази у садашњем депоу ГСП-а на Новом Београду, а траса би иначе ишла до Општине Нови Београд. То би значило да би имали чак 3,5 км слепог црева, а да притом није било ни техничког решења како би се прешао тај пут. Такође, јасно је наведено да ако би се линија продужила до Земуна, да тај депо више не би имао довољно капацитета - истакао је министар.
Он је додао и да је апсолутна лаж да метро неће бити повезан са постојећим шинским системом.
- Цео концепт је постављен као висококапацитетни шински систем заједно са БГ возом, као заједнички систем, технолошки различит, али служи истој намени. Дакле, комбинују се нови капацитети и постојећа инфраструктура, а све линије метроа су планиране тако да се повежу са БГ возом. У оквиру прве линије имамо чак четири заједничке станице, а у другој и трећој по две. Такође, имаћемо четири линије градске железнице и три приградске железнице. Трасе наших линија су се засновале на озбиљним анализама и студијама, а подсетићу вас да смо урадили мастер план саобраћајне инфраструктуре Београда – смарт план 2021/2027/2033, који управо дефинише приоритете, активности и кораке који ће се предузети у годинама које долазе, као и правце развоја саобраћаја у Београду. То је био озбиљан посао, који је подразумевао бројање путника, оптимизацију линија јавног градског превоза, пројекцију тренда раста становништва и дефинисање зона које ће се брже или спорије развијати у Београду. Посебно смо се бавили анализом демографских промена у граду, а које утичу на саобраћајне токове и кретања – рекао је Синиша Мали.
Он је оценио да је очигледно да су и Ђилас и његови упосленици навикли да иза њих остаје пустош, због чега им се не допада изградња наше земље, посебно престонице.
- Подсетићу Драгана Ђиласа да на метро Београђани чекају деценијама, као и да им је обећаван још од времена Тита. Ми реализујемо наша обећања и до краја године почињу радови на Макишком пољу. Београђани ће се првом линијом метроа возити 2028. године. То што је за вас бесмислено, за Београђане значи живот, неупоредиво бољу саобраћајну повезаност разних делова града. Метро ће у потпуности променити лице Београда и Србије - рекао је Мали и додао да држава улази у тај посао јер јавне финансије стоје одлично, односно имамо новца да тај важан пројекат реализујемо.
Он је напоменуо да је изградња метроа историјски важна и апсолутни приоритет, као што је била и изградња Београда на води, јер неко мора да поправља и гради оно за шта други нису имали слуха, нити воље.
Како је истакао, у народу се често каже да највише боли када имаш, па одједном изгубиш.
- То је наравно случај и са Ђиласом и његовом интересном групацијом. У њиховом случају, изгубили су фотељу, а самим тим и прилику за лоповлук. Ипак, треба да буду свесни да Београд и Србија више никада неће бити њихова самопослуга. Грађани су у међувремену, од када њих нема у власти, научили како треба да функционише управљање државом, посебно јавним финансијама, и по први пут у историји схватили да држава чврсто стоји иза њих и да испуњава обећања која даје. Тако је и са изградњом метроа - закључио је Мали.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)