СТРАНПУТИЦЕ ПУТОКАЗА: Они који краду знакове, шахтове и ограде не наносе штету само “Путевима Србије”, већ угрожавају и животе људи

Бојана Царановић

20. 08. 2021. у 10:17

Уместо што тоне покрадене опреме заврши у старом гвожђу, Србија би сваке деценије могла да добије 120 километара новог пута

СТРАНПУТИЦЕ ПУТОКАЗА: Они који краду знакове, шахтове  и ограде не наносе штету само “Путевима Србије”, већ угрожавају и животе људи

Новости

НЕМА кога није шокирала вест да је само девет дана од свечаног отварања деонице Љиг - Прељина ауто-пута "Милош Велики", са њега украдено два километра заштитне ограде и 20 шахтова. Недавно су на деоници од петље Ковилово оштећена 63 саобраћајна знака и 22 табле у вредности од пет милиона динара. Ови случајеви који су допрли до јавности, само су кап у чаши огромне штете коју због крађа, отимања и немара сваке године сабере Јавно предузеће "Путеви Србије".

Невероватних милион евра годишње, није само губитак за поменуто предузеће, већ пре свега за становнике Србије, који уместо да добију нове асфалтиране друмове, пуне џепове безумних лопова. Уместо што тоне покрадене опреме заврши у старом гвожђу, као ограда нечије авлије, као подлога за печење паприке или кров за свињац, Србија би сваке деценије могла да добије 120 километара новог пута! Само за протеклих 12 месеци, када се прерачуна штета од крађа, рецимо за нови пут од Аранђеловца до Тополе.

Узалуд апели Министарства грађевине и надлежних да се не скидају заштитне ограде са ауто-пута. Узалуд молбе да се не ломе путокази и знакови, не чупају челични стубови и плетива, не исписују графити по зидовима за заштиту од буке, јер пре свега, они који то чине тако угрожавају и себе и остале у саобраћају. Узалуд, јер све су то молбе Н.Н. лицима, која таква углавном и остају. Од хиљаде оваквих лоповлука, за последњу деценију расветљен је тек незнатан број пријава. Чак и тада, упозоравају из Комитета за безбедност, казне су мале.

Једно је јасно. Да надлежни - МУП, тужилаштво и судови пронађу начин да зауставе и адекватно казне преступнике, вероватно бисмо се возили још бољим и новијим друмовима.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)