ФОРМИРАНА РАДНА ГРУПА ЗА ЖЕЛЕЗНИЦУ: Ко ће возити брзе возове?

З. Р.

19. 04. 2021. у 16:14

МИНИСТАР саобраћаја Томислав Момировић састао се данас са синдикатима железничких предузећа и директорима предузећа Инфраструктура железнице Србије, Железнице Србије, Србија Воз и Србија Карго на конститутивној седници Радне групе "Железница 2025", која ће се бавити решавањем проблема запослених радника у железничким предузећима.

ФОРМИРАНА РАДНА ГРУПА ЗА ЖЕЛЕЗНИЦУ: Ко ће возити брзе возове?

Фото: infrazs.rs

Формирање Радне групе је реултат преговора четири железничка синдиката са премијерком Аном Брнабић и ресорним министром. Они су прошле недеље организовали и протест испред зграде предузећа, а одустали су од одласка пред зграду Владе Србије, захваљујући преговорима са премијерком и министром Момировићем.

Циљ рада Радне групе је да предложи решења за проблеме на које су указали представници синдиката радника железнице   вези анализе, израде и примене Методологије обрачуна зарада, унапређење пословања железничких предузећа, кроз боље управљање и однос са корисницима, унaпређење комуникације са директорима железничких предузећа, на тему судских поступака и принудне наплате, веће транспарентности у начинима ангажовања радника и улагања у развој и образовање запослених.

У односу на остала јавна предузећа, железничка предузећа имају највећи број запослених са ниском стручном спремом чија је зарада испод минималне зараде и то око 40-50 одсто запослених, па је постигнута сагласност да се мора пронаћи начин како да се подигне постојећа цена радног сата.

Министар Момировић истакао је да је неопходно да сви заједно нађу адекватно решење и пођу од заједничког интереса, а то је да се значајно побољша стање железничких предузећа и запослених радника са циљем да се реше проблеми који су се годинама гомилали, а који значајно оптерећују пословање предузећа и последично материјални статус запослених. Момировић је напоменуо да без инвестиција у запослене, повећања плата и улагања у њихова знања доводимо рад железнице у питање, јер постоји могућност да неће бити радника који ће возити брзе возове у Србији.

- После деценија стагнирања сведоци смо историјских инвестиција у железницу, врло брзо ћемо имати најмодернију и најбржу пругу у Источној Европи. Тај пројекат и друге инвестиције неће испунити свој смисао ако запослени у железници остану на социјалном нивоу на каквом су данас - рекао је Момировић.

Представници синдиката захвалили су се на разумевању, ангажовању у разговорима и претходно обављеним састанцима председници Владе Ани Брнабић и министру Момировићу, истичући да су после дужег времена у могућности да директно разговарају са представницима власти о проблемима социјалног питања радника железнице.

У Штрајкачком одбору се надају да ће Радна група спровести све што је обећано, а у случају да се то не догоди, наставиће протестни штрајк до испуњења захтева.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

Tihi

20.04.2021. 11:15

Brze vozove neće imati ko da vozi to je tačno jer upravljati brzinom od 200 km/h i prevoziti 500 putnika za platu od 35.000 din niko neće da preuzima toliku odgovornost za tako mizernu platu. Da ne zaboravim cena novog voza je više od 20 miliona evra i poveriš takav voz mašinovodji čija je zarada 35.000 din,da li je to realno?