МОЋНИ ЛАЗАР И МИЛОШ ВОДЕ НОВЕ ОКЛОПЊАКЕ: Креће модернизација Војске Србије

Раде Драговић

петак, 07. 08. 2020. у 11:00

МОЋНИ ЛАЗАР И МИЛОШ ВОДЕ НОВЕ ОКЛОПЊАКЕ: Креће модернизација Војске Србије

Министарство Одбране

НОВО домаће оклопно возило М-20 отпорно на мине, намењено Војсци Србије, у следећих неколико месеци проћи ће тестирања, чиме ће бити испуњени услови за израду прототипа и серијску производњу.

Овим транспортером са погоном на свих шест точкова и са високим нивоом балистичке и противракетне заштите (тип возила у свету познат као МРАП) домаће оружане снаге решиће проблем вишегодишњег заостатка у сегменту безбедног транспорта пешадије. Војска Србије до недавно располагала је са свега десетак модерних оклопњака, док се слична, па и модернија возила у суседним армијама броје стотинама.

Конструисање савременог оклопног транспортера М-20, на чијој производњи ради Војнотехнички институт, крагујевачка "Застава Терво" и прибојски ФАП, само је један сегмент ширег пројекта развоја оклопних возила точкаша за домаћи систем одбране. Реч је о више фамилија транспортера у којој је и "лазар 3" (погон 8 пута 8) и "милош" (4 пута 4). У плану је развој још једног члана ове фамилије, којим ће бити окончан пројекат модернизације оклопних војних точкаша. Серијском производњом ових возила и њиховим уласком у батаљоне ВС превоз војника у камионима под церадом требало би да оде у историју.

- Војска Србије годинама заостаје у важном делу борбене способности - заштићеном транспорту - објашњавају у Министарству одбране. - Војске региона, које су и чланице НАТО, претходих година на разне начине набавиле су на стотине возила изузетно високе заштите и снажног наоружања. Наш одговор није у куповини, већ у домаћој одбрамбеној индустрији. Овај пројекат у потпуности ће заживети у наредних десет година.

Министарство Одбране

"Лазар 3"


Колику пажњу у комшилуку придају овој врсти наоружања сведочи случај Хрватске, чије оружане снаге су претходних година из САД снабдевене са више од 230 изузетно робусних америчка оклопњака International MaxxPro plus и још познатијег произвођача "Ошкош". Сличне пакете војне помоћи од Америке добила је и Албанија - 77 "хамвија", као и 2019. контигент од 40 "макспро" транспортера. Румунија користи 60 ових возила, а Мађарска 12. Бугарска је већ покренула велики програм куповине 150 оклопњака, а Македонија је закључила уговор о куповини 33 возила "ошкош" од САД. Слично, Црна Гора 2023. ишчекује 67 транспортера.

- Државе чланице НАТО своја возила МРАП набављају углавном из САД. Реч је о транспортерима коришћеним у Ираку и Авганистану, које америчке Оружане снаге повлаче из употребе. Добију се као донација, или врло јефтино, с тим што је прилагођавање и одржавање ових возила скупо. Србија се ослања на сопствену индустрију и науку. Наш циљ је да са што мање пара дођемо до војне технике која нам решава више проблема - наводе у Министарству одбране.

Министарство Одбране

"Милош"
ДОМАЋИ РАД, "МЕРЦЕДЕСОВА" ЛИЦЕНЦА

ДОМАЋА возила "лазар" и "милош" базирана су на компонентама са независним вешањем, од врхунских светских произвођача и она су у класи борбених возила каква се иначе користе у западноевропским војскама. Другу "фамилију" домаћих су транспортери са погоном на шест и четири точка, базирана на технологији прибојског ФАП-а. У њеном средишту је квалитетан систем зависног ослањања аутомобилских "мостова" који се производе у Прибоју, по лиценци немачког "мерцедеса".

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (3)

Kiza

08.08.2020. 11:25

"...превоз војника у камионима под церадом требало би да оде у историју..." Ако је ово изјавио неко од представника министарства, тог треба одмах пензионисани због незнања! Превоз "оклопњацима" се користи на ратишту и у зони б/д, док се у свакој другој прилици користе камиони или чак аутобуси због економичности! Па неће се у позадини војска возикати оклопњаком који кошта као 10 камиона и акати га за џаба!?! Само питам...