ДЕЦЕНИЈУ ТРАЖЕ НЕИСПЛАЋЕНЕ ЗАРАДЕ: ДГА под стечајем, радници део дуга исплатили продајом бродова

З. ГРУМИЋ

20. 04. 2021. у 07:52

ОТВАРАЊЕ стечаја над бродарском компанијом "Дунав група агрегати" (ДГА), поново је актуелизовала питање наплата потраживања од те и других фирми у власништву Душана Боровице, контроверзног бизнисмена.

ДЕЦЕНИЈУ ТРАЖЕ НЕИСПЛАЋЕНЕ ЗАРАДЕ: ДГА под стечајем, радници део дуга исплатили продајом бродова

Фото: Архива "Новости"

Више од 300 радника ДГА, некадашњег предузећа "Херој Пинки", скоро пуну деценију водили су тешку борбу да им фирма, након приватизације, исплати заостале зараде и друга примања, која су премашила износ од два милиона динара по запосленом. Зато су у више наврата обустављали рад, па чак и блокирали пловни пут Дунава код Новог Сада.

- После много мука, преговарања и прегањања по судовима, успели смо да наплатимо део дуговања, али не сви и не у пуном износу - каже за "Новости" Новица Цветковић, капетан брода, који је водио преговоре у име запослених у ДГА. - Радници су тужили фирму и добили пресуде у своју корист, али успели су да наплате дуг само они који су ставили хипотеку на имовину ДГА. Тако је наплаћено око 40 одсто радничких потраживања.

Цветковић и још двојица његових колега капетана, чија укупна потраживања према фирми прелазе десет милиона динара, ставили су хипотеку на брод "Лазаревац", самоходни теретњак.

ГРАД ДАО 460 МИЛИОНА ЗА БУЛЕВАР

ПРЕ десетак година је Град Нови Сад фирми "Боровица транспорт" платио авансно више од 460 милиона динара за изградњу Булевара Европе, који нису урађени, а уплаћени новац није враћен. Тај новац је Боровица добио од тадашњег руководства Завода за изградњу града, мимо тендерских процедура, изјавио је недавно градоначелник Милош Вучевић. Са затезном каматом тај дуг премашује 790 милиона динара.

- Ја сам успео, после пет-шест година борбе пред судом, да добијем 1,5 милиона динара а остатак укупног дуга од око 3,5 милиона не знам да ли ћу уопште успети да наплатим, по другој судској пресуди.

Цветковић наводи да је њихова фирма, убрзо након приватизације пре нешто више од деценије, запала у велике пословне проблеме. Некада је фирма имала више од 90 бродова и других пловила, који су у међувремену или распродати или, како додаје наш саговорник, "преведени" у нову Боровичину фирму.

 

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

НА САМО ДВА САТА АВИОНОМ ОД БЕОГРАДА: Одлична дестинација за летовање - сви детаљи резервације и аранжмана