МАСТЕР И ЗА КОМПЈУТЕРСКЕ "ИГРАРИЈЕ": Иницијатива "Дигитална Србија" и Универзитет у Крагујевцу покрећу нови програм

Б. БОРИСАВЉЕВИЋ

11. 11. 2020. у 06:47

ИНИЦИЈАТИВА названа "Дигитална Србија" и Универзитет у Крагујевцу су расписали конкурс за упис на мастер 4.0 програм на тему "Развој компјутерских игара".

МАСТЕР И ЗА КОМПЈУТЕРСКЕ ИГРАРИЈЕ: Иницијатива Дигитална Србија и Универзитет у Крагујевцу покрећу нови програм

Фото ДСИ

Пријављивање за прве мастер студије из области гејминга у Србији, настале кроз сарадњу државних универзитета и неких од најпознатијих домаћих студија из ове области, обављаће се од 12. до 19. новембра, а планирано је да се на програм упише највише 35 заинтересованих.

Како је најављено, 15 школарина ће обезбедити Министарство просвете, по пет "Дигитална Србија" и Универзитет у Крагујевцу, док ће највише десет студената самостално финансирати школовање. Током тросеместралног програма, академци ће слушати наставу из предмета као што су дигитална анимација, 3Д моделовање, принципи звука и музике у компјутерским играма и системи виртуелне реалности.

- Гејминг, као атрактивна и константно растућа грана привреде, представља изазов за многе младе људе и захтева све већи прилив стручњака који дигиталне уметности виде као своју будућу каријеру - каже ректор Универзитета у Крагујевцу проф. др Ненад Филиповић. - Верујемо у то да ће наша високошколска установа оправдати поверење полазника и да ћемо, у сарадњи са другим учесницима у реализацији овог наставног програма, отворити пут ка највишим образовним и научноистраживачким дометима из ове области.

Право на упис имају сви студенти који су стекли високо образовање на основним академским студијама у обиму од 240 ЕСПБ, на сродним уметничким или студијским програмима из поља техничко-технолошких наука. Кандидати неће полагати пријемни испит, већ ће се ранг-листа утврђивати на основу резултата претходно завршеног школовања.

Фото ДСИ

ГЛОБАЛНА ПЕРСПЕКТИВА

ДИРЕКТОР "Дигиталне Србије" Небојша Ђурђевић (на слици Р. Росића) каже да је америчка организација под називом "Стартап геном" српски гејминг сектор лане уврстила у један од два домаћа екосистема са највећим потенцијалом. - Процењује се да у Србији већ постоји више од стотину студија и тимова који се баве прављењем игара, а за даље јачање овог сектора је важно не само то да постојећим компанијама понудимо кадрове са релевантним знањима, већ и да изградимо људе који ће бити спремни да покрену нове бизнисе и пробију се на глобалном тржишту - закључује Ђурђевић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)