ПРВА ГОДИНА БЕЗ ДОКТОРА! У најјачој категорији се од ове сезоне такмичи Росијев тим "ВР 46"

Стефан РАЈИЋ

21. 04. 2022. у 17:22

ТЕШКО се може рећи да је било који спортиста већи од спорта у којем учествује. Али, оно што је Валентино Роси урадио у каравану двоточкаша за 25 година, односно 21 у најјачој класи Мото ГП шампионата, померило је све границе мотоциклизма.

ПРВА ГОДИНА БЕЗ ДОКТОРА! У најјачој категорији се од ове сезоне такмичи Росијев тим ВР 46

ФОТО: ЕПА

Деветоструки шампион света, од тога седам пута у краљевској категорији и две у нижим, претворио је од првенства за које су неки сматрали да га прате само хипици и ентузијасти, до те мере да сваки тркачки викенд прати вишемилионски аудиторијум, посматрајући његове бравуре.

Док је Роси померао лествицу све више, око стазе се окупљало више стотина хиљада гледалаца, уживајући у звуку мотора, мирису бензина и гума.

Сви су знали да ће у једном тренутку доћи крај ере популарног Доктора. И дошао је 14. новембра 2021, када је у Валенсији одвезао последњи такмичарски круг. Али, чини се да је спорт који је годинама чинио атракцијом и унапређивао, оставио у добрим рукама.

Рејтинзи са почетка ове 2022. обећавају и показују да гледаност никако није опала, иако нема у првенству више "ВР 46" (препознатљиви иницијали и број дреса). Заправо се у другој трци текуће сезоне на писти "Мандалика" у Индонезији тражила и карта више.

Многи од садашњих такмичара одрастали су док је Валентино харао, а већина је и имала прилике да вози уз бок највећем свих времена. Његов "наследник" Марк Маркез, осмоструки шампион, мучи се и бори са констатним повредама. Чини се да је притисак да скине "недодирљивог" са трона по броју титулама огроман. Током сезоне 2021. излетео је са стазе чак 22 пута у само 14 трка! Шпанац поново има проблема са очним нервом, дуплим видом, због чега је и разматрао повлачење. Ипак, када се погледају прве четири трке у овогодишњем првенству, јако је тешко рећи ко ће бити прави Росијев наследник, јер смо на победничком постољу видели чак девет различитих возача.

Иако сви сањају да достигну висине које је поставио легендарни Италијан, заоставштина коју је остварио је невероватна. Појавио се као голобради младић још давне 1996. и до 2017. остварио је 115 победа и једини уз Ђакома Агостинија има троцифрени број тријумфа.

Такође, распон од прве до последње победе једног возача је најдужи у историји мотоциклизма (20 година и 311 дана). Управо му је тај тријумф пре пет сезона на ВН Холандије, на стази "Асен", донео епитет најстаријег победника у светском првенству, а прославио ју је са 38 година и 129 дана.

Мењале су се категорије, кубикаже, мотори... али брзине никада није мањкало. У најслабијој од 125 кубика (данас Мото 3) освојио је прву титулу 1997, две године касније у средњој класи до 250 придодао је још једну. На крају 2001. постао је други возач у историји после Фила Рида, који је успео да обједини пехаре у свим категоријама.

Управо је тај период са почетка 21. века најдоминантнији у историји, током пет сезона није му било равног. Колико је био успешан, говори податак да је био у стању да промени тим и настави са победама. Једини је коме је пошло за руком да у две трке заредом слави са два различита произвођача мотоцикла, будући да је у смирај сезоне 2003. тријумфовао је на ВН Валенсије на "хонди", а потом и на отварању наредне на ВН Јужноафричке Републике на "јамахи". Готово невероватно звучи куриозитет да је на више од половина трка на којима је учествовао, завршио на победничком постољу, испијајући шампањац. Од укупно 432 трке, на подијуму се нашао чак 236 пута, од чега 199 у краљевској категорији.

Тешка срца, током 2021, Роси је саопштио да се повлачи. Био је то дан који су сви имали негде у подсвести да ће се десити, али нико заправо није био спреман да поверује. На наговор или под ултиматумом своје тада трудне партнерке Фанческе Софије Новело, решио је да више не држи главу у торби сваки пут када се нађе на писти. Валентино, отац мале девојчице Ђулијете (свака сличност са моделом аутомобила алфа ромеа је случајна), изабрао је мирнији живот и прелазак на четири точка у "Шампионат издржљивости", где се такмичи са нашим најбољим аутомобилистом Душаном Борковићем.

Ипак, Валентино се физички више не налази на стази којем брује двоточкаши, али његово име још увек пише на семафору. Росијев тим "ВР 46" основан је током 2014. године, пре свега као академија младих италијанских возача у циљу њихвог афирмсања. До 2020. екипа се такмичила у најслабијој Мото 3 класи. Од 2017, прелази у Мото 2 у којој је, засада, освојила два пехара. У појединачној то је успео Франческо Бањаја 2018, а потом 2020, прва тимска. Стога, од ове сезоне на гриду (стартном поретку), у најјачој категорији Лука Марини и Марко Бецеки ће покушати да не окаљају славно име. А ко зна, можда ће Роси као власник екипе успети у наредним годинама да помрси конце најуспешнијима и настави да креира нове странице историје.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
КРИЗА НА СТАМФОРД БРИЏУ: Челси у озбиљним проблемима пред гостовање једне од најразигранијих екипа Премијер лиге

КРИЗА НА "СТАМФОРД БРИЏУ": Челси у озбиљним проблемима пред гостовање једне од најразигранијих екипа Премијер лиге

После болног пораза у Бергаму и серије скромних резултата у Премијер лиги, Челси се враћа на „Стамфорд бриџ“ са јасним циљем, прекинути лош низ и одржати корак са екипама из врха. Међутим, противник који долази у Лондон је тренутно један од најнепријатнијих у првенству, Евертон Дејвида Мојеса који на крилима четири победе у последњих пет кола долази у престоницу.

13. 12. 2025. у 07:30

ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од 45 и плаћаћемо је још

ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од '45 и плаћаћемо је још

ГЛУМАЦ Никола Пејаковић одушевљава публику широм региона улогом Момчила у серији "Тврђава", која се бави ратним деведесетим и распадом некадашње државе Југославије.

13. 12. 2025. у 15:33

Коментари (0)

ДРЖИ ИМ ПРЕДАВАЊЕ О МОМЦИМА: Вујадин запретио ћеркама - Мирка открила детаље из породичног дома