КОРОНА УСПОРИЛА ЖЕЛЕЗНИЦУ: Велики пад прихода донео милионске губитке у пословању

Љ. ЂУРИЋ

21. 01. 2021. у 08:12

ПРОЦЕС реструктурирања "Железница Републике Српске" касни због пандемије вируса корона.

КОРОНА УСПОРИЛА ЖЕЛЕЗНИЦУ: Велики пад прихода донео милионске губитке у пословању

Фото Љ.Ђ.

Та компанија је од посебног интереса за РС, повериоцима је признала потраживања од 334 милиона марака, док је за 6,4 милиона дуг оспорен.

Укупно је, у Окружном привредном суду Добој, поднето је 214 пријава од 1.670 поверилаца, а Виши привредни суд у Бањалуци је одбацио педесетак жалби, јер повериоци у остављеном року нису отклонили недостатке по пријави.

ВИШАК ЗАПОСЛЕНИХ

НА почетку процеса реструктурирања у ЖРС је било запослено 3.098 радника, на крају 2019. године 2.251. Према плану и обећањима датих Светској банци, која кредитно финансира процес реструктурирања, односно реорганизације ЖРС, тај број до краја ове године требало је свести на 2.098. Међутим, ни тај део плана није остварен, јер је тренутно у ЖРС запослено 2.200 железничара.

На основу Споразума са Светском банком реструктурисање ЖРС требало је да се заврши са 2021. годином. Светска банка је пре три године дала 51,3 милиона КМ кредита "Железници РС" за тај пројекат, са циљем унапређења ефикасности и одрживости функционисања система.

- За финансијско реструктурирање намењено је 42,7 милиона марака, а обухвата исплату заосталих дуговања према радницима, односно повериоцима. За реструктурисање радне снаге одређено је 3,5 милиона и преосталих пет милиона КМ за организационо - изјавио је в. д. генералног директора ЖРС Жељка Радића.

Каже и да су ЖРС покренуле поступак за продужење крајњег рока за реструктурирање за најмање годину дана, јер није реално да се тај процес због проблема које је донела пандемија заврши у првобитно планираном року и договору са Светском банком.

- Није реално очекивати да се тај рок испоштује, јер само за примену новог информационог система је потребно 18 месеци, јер треба испоштовати законске процедуре са роковима жалби за набавку неопходне опреме и софтверских решења - појашњава Радић.

РАЗДВАЈАЊЕ ПОСЛОВА

ЖЕЉКО Радић истиче да Управа компаније остаје при опредељењу да се ЖРС организују као вертикално интегрисано предузеће, према ранијем закључку Владе РС.

ПЛАН Жељко Радић, Фото ЗРС

То подразумева раздвајање послова операције и инфраструктуре на две рачуноводствено и управљачки раздвојене организационе јединице једног привредног друштва, са формирањем профитних центара од постојећих организационих јединица.

Радић признаје да су ЖРС у финансијској дубиози, наводећи податке по којима су приходи за 10 месеци у прошлој години 52,8 милиона марака, а расходи 67 милиона КМ. Односно, губитак у пословању за тај период је 14,2 милиона КМ, а као разлоге Радић наводи да су четири пута мањи приходи из буџета Владе РС, да је дошло до пада привредне активности услед пандемије, а тиме и смањење потреба за услуге ЖРС, обуставу међуентитетског путничког саобраћаја.

ПРОБЛЕМИ Мањи обим превоза робе због короне, Фото Љ.Ђ.

- Све је то утицало на резултате нашег пословања, довело до проблема у плаћању ино-кредита и амортизације и ти ће проблеми остати до окончања процеса финансијског и организационог реструктурисања - сматра Радић.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна