ВЕНЕЦИЈА ОДБРОЈАВА ДО ПЛИМЕ: Радови на спасавању града на води - инфраструктурна брука века

Милица Остојић (РИМ - СПЕЦИЈАЛНО ЗА НОВОСТИ)

10. 04. 2021. у 23:14

НА све је указано још 2016. и ништа није урађено, а структура (баријера под морем) за спасавање Венеције од високе воде коштала је до сада шест милијарди евра, док је у њеној утроби нарастало опако зло, све је кородирало и прети опасност од урушавања, тврде експерти, струњаци за корозију и издржљивост материјала.

ВЕНЕЦИЈА ОДБРОЈАВА ДО ПЛИМЕ: Радови на спасавању града на води - инфраструктурна брука века

Фото АП

На светлост дана изашло је скандалозно стање структуре Мозе у Венецији (открива италијански седмичник "Еспресо") чија је вишедеценијска градња била пропраћена огромним скандалима због корупције, мита, кашњења и разних црних рупа током градње, сменама, новим људима и стигло се до помпезног отварања јула 2019, након 35 година од почетка највећег послератног јавног рада у Италији.

Наиме, у унутрашњости његовој, на дубини од 15 метара испод нивоа мора, царује рђа на уграђеном лошем материјалу, неадекватном за издржљивост у сланој води. Дошло је до инфилтрације слане воде која кружи и прети покретним бранама и њиховом најделикатнијем делу, спојницама, а њих је 156, две на сваким вратима бране.

Овај систем пројектован је 80-их година прошлог века, радови су започети 2003, након огромног скандала о крађи, корупцији и низу неправилности 2014. године. Уследила су хапшења. Због огромних надуваних трошкова конзорцијума који је водио радове и њихових људи, Мозе није довршаван наредних пет година. Стигао је и нови комесар одговоран за довршавање радова и инаугурисан је 2019, а 2020. усред вируса корона, уз велику церемонију први пут је Мозе подигнут у време високе воде.

Ко познаје стање и шта се догађа испод воде, ко је то све најавио - то су два инжењера, струњаци управо за корозију. Они су исписали извештај још 2016, предложили решења и све је остало на папиру, нико ништа није урадио да се невоља не наставља и деградира Мозе од зарђалости, која је толика да се сада сматра веома ризичном структуром за подизање. Два инжењера, које нико није слушао, поднела су оставку, јер су грешке чињене од самог почетка пројектовања. Уграђен је лош материјал, лош челик (који и на колима пропадне за пет година), а испливала је срамна чињеница да, када је усвајан пројекат пре више деценија, у комисији није било стручњака за корозију.

РОК ДО "ПРВЕ ВОДЕ"

МАСИМО Качари, филозоф, политичар и академик из Венеције, говори да је то "највећи скандал у области јавних радова на свету у историји после Другог светског рата, срамота која је опустошила економске ресурсе Италије корупцијом, незаконитим исплатама и митом, а катастрофа урушавања која је била најављена представља рад некомпетентних који неће бити позивани на одговорност". Тако ће први пут висока вода, када је море неминовно донесе на Трг Светог Марка и не само тамо, поплавити по ко зна који пут фреске Базилике Светог Марка.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)