РЕВОЛУЦИОНАРНО ОТКРИЋЕ ИЗРАЕЛСКИХ НАУЧНИКА: Открили су "Ахилову пету" ћелија рака!

Новости онлине

30. 01. 2021. у 17:45

ТИМ истраживача предвођен научницима са Универзитета Тел Авив саопштио је да је можда открио “Ахилову пету” ћелија рака, што би у будућности могло довести до потпуно новог спектра лекова и третмана против опаке болести, пише “Џерусалем пост”.

РЕВОЛУЦИОНАРНО ОТКРИЋЕ ИЗРАЕЛСКИХ НАУЧНИКА: Открили су Ахилову пету ћелија рака!

Фото: Депоситпхотос

Научници већ више од једног века знају да малигне ћелије имају абнормалан број хромозома. Људи имају 46 хромозома (два пара од 23), али код рака се ова бројка мења јер током деобе ћелије одиграва сегрегација хромозома која може довести до феномена званог анеуплоидија, присуства абнормалног броја хромозома у ћелији.

Анеуплоидија не само што узрокује уобичајене генетске поремећаје већ је и знак присуства ћелија рака. Не доводи сваки рак до анеуплоидије, али то до извесног степена важи за отприлике око 90 одсто чврстих тумора и 75 одсто рака крви.

Др Ури Бен Давид са Универзитета Тел Авив, вођа истраживања, каже да њихово откриће отвара потпуно нови пут за медицинска истраживања.

- Деценијама покушавамо да разумемо зашто се анеуплоидија дешава код рака и како то доприноси формацији и прогресији тумора – рекао је он.

- Важније од тога је да ли можемо да искористимо ову прилично јединствену разлику између ћелија рака и нормалних ћелија како би селективно убили ћелије рака.

Нова студија, објављена у журналу “Натуре”, спроведена је у лабораторији Универзитета Тел Авив у сарадњи са још шест у четири друге земље – Сједињеним Америчким Државама, Немачкој, Холандији и Италији.

- Генерална визија је да би, разумевањем како се ове анеуплоидне ћелије разликују од нормалних и детектовањем “Ахилове пете” анеуплоидних ћелија, ово могао бити згодан начин за селективно убијање ћелија рака – рекао је др Бен Давид.

Ново истраживање има важне импликације по будуће третмане рака и медицине. Тренутно је неколико лекова који спречавају или одлажу одвајање хромозома на клиничким истраживањима, али научници нису успели да идентификују који пацијенти би реаговали на њих а који не. Бен Давидова студија указује да би анеуплоидија могла помоћи научници да установе реакцију појединца на те лекове.

Даље, то би могло довести до развоја ефикаснији третмана против рака у будућности, јер би лекари могли да тестирају пацијенте на анеуплоидију и сходно томе да одреде третман.

Др Јаел Коен Шарир, водећи аутор студије који управља лабораторијом Бена Давида, рекла је да је ово истраживање револуционарно.

- Анеупоидију је веома, веома тешко проучавати. Погађа много гена одједном – истакла је она.

Бен Давид је указао да је ово први пут да је анеупоидија систематски процењивана у људским ћелијама рака.

- Зато је ово велики пробој – рекао је он.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

ОБРУКАНА ЛАЖНА ДРЖАВА У ЊУЈОРКУ: Шамар за Приштину и Вјосу Османи пре почетка седнице СБ УН о Косову (ФОТО)

У ЊУЈОРКУ се данас одржава седница Савета безбедности Уједињених нација посвећена шестомесечном извештају генералног секретара УН Антонија Гутереша о раду УНМИК-а, а Србију ће представљати председник Александар Вучић.

22. 04. 2024. у 16:14