ЗАДРЖАЛИ БИОМЕТРИЈСКЕ ПОДАТКЕ: Ланац тржних центара снимио 5 милиона купаца без њиховог пристанка

Танјуг

30. 10. 2020. у 22:45

КАНАДСКИ гигант тржних центара Cadillac Fairview прикупио је пет милиона фотографија купаца путем уграђених камера на инфо киосцима користећи технологију препознавања лица без пристанка купаца.

ЗАДРЖАЛИ БИОМЕТРИЈСКЕ ПОДАТКЕ: Ланац тржних центара снимио 5 милиона купаца без њиховог пристанка

Фото: Танјуг/АП

Cadillac Fairview уграђивао је камере у киоске дигиталних информација у 12 тржних центара у Канади и користио технологију препознавања лица без знања или пристанка купаца.

Ова компанија је једна од највећих за комерцијалне некретнине у Северној Америци и снимила је 5 милиона фотографија „малим, неупадљивим камерама“, што је потврдила истрага савезних комесара за заштиту приватности Алберте и Британске Колумбије.

Компанија је саопштила да је прикупљала податке за анализу старости и пола купаца, а не за идентификацију појединаца. Фотографије су избрисане након анализе, али истражитељи су открили да је „осетљива биометријска информација“ чувана у централизованој бази података.

У компанији кажу да нису били упознати са постојањем ове базе података.

„Купци нису очекивали да ће бити усликани“, каже канадски комесар за приватност Даниел Териен и додаје да недостатак сагласности посебно забрињава.

Cadillac покушава да се одбрани наводећи да је упозорио купце постављањем налепница на улазна врата тржних центара које су се односиле на њихову политику приватности, али повереници сматрају да је то недовољно.

Портпаролка Cadillac-а рекла је у изјави Си-Би-Сију да АВА технологија није сачувала ниједну слику током пилот програма и није била способна да препозна било кога, док је компанија за СИ-Би-Си Њуз у четвртак саопштила да је обрисала податке.

„Накнадно смо деактивирали директоријумске камере и нумерички прикази и повезани подаци су у међувремену избрисани“, речено је из компаније.

„Забринутост наших посетилаца схватамо озбиљно“, поручили су.

Истрага је утврдила да је технологија коришћена у пет канадских провинција.

Ен Кавукијан, извршна директорка Глобалне приватности и безбедности Design Center-а, рекла је да би овакав случај довео до милиона долара новчане казне да се то догодило у Сједињеним Државама, али да нажалост према канадском закону нема новчаних казни.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)