УОЧИ АМЕРИЧКИХ ИЗБОРА: Фејсбук ограничава политичке огласе

Новости онлајн

03. 09. 2020. у 23:17 >> 23:07

УОЧИ АМЕРИЧКИХ ИЗБОРА: Фејсбук ограничава политичке огласе

Фото: Танјуг/АП

КОМПАНИЈА Фејсбук саопштила је данас да неће прихватати нове политичке огласе у недељи уочи председничких избора у САД, 3. новембра, што је још један у низу потеза те компаније да смањи ризик од ширења дезинформација и мешања у изборе.

Највећа друштвена мрежа у свету наставиће да дозвољава кампањама и другима да објављују политичке огласе који су већ у систему, као и да промене колико новца желе да троше или публику којој су рекламе намењене, али ће блокирати измену садржаја или дизајна огласа, преноси Ројтерс.

Компанија је најавила да ће направити посебну ознаку за објаве кандидата или кампања који прогласе победу пре објављивања званичних резултата избора, наводи Глас Америке.

Извршни директор Фејсбука Марк Закерберг рекао је данас за ЦБС да ће се нова политика "када ступи на снагу дефинитивно односити на председника и да ће важити за све пођеднако".

У објави на Фејсбуку у којој је најавио промене, Закерберг је навео да је забринут због јединствених изазова с којима се бирачи ове године суочавају због пандемије корона вируса, која је довела до повећаног гласања поштом.

"Такође бринем да би због дубоких подела у нашој земљи и потенцијалног објављивања резултата избора после више дана или чак недеља, могао да буде повећан ризик од грађанских немира широм земље", поручио је Закерберг.

Закерберг је претходно правдао своју одлуку да на Фејсбуку дозволи политичку расправу без ограничења, између осталог и преко огласа, који су изузети из програма за проверу чињеница са спољним партнерима, међу којима је и Ројтерс.

Портпарол Фејсбука рекао је за Ројтерс да нови политички огласи могу да се постављају после избора.

Твитер је прошле године забранио политичке огласе, док је Гугл ограничио начин на који они који креирају предизборне рекламе могу да их намењују одеђеним бирачима.

Фејсбук је био мета оштрих критика, укључујући и запослених у тој компанији, зато што раније овог лета није оспоравао неколико запаљивих објава председника Доналда Трампа, међу којима је и једна у којој се изнете обмањујуће тврдње о гласању поштом.

Компанија је данас ставила нову ознаку на Трампову објаву, у којој се наводи да "гласање поштом има дугу историју поузданости у САД и да исто предвиђа за ову годину".

Експерти такође упозоравају на лажне тврдње и теорије завере у све вероватнијем сценарију одложеног објављивања изборних резултата.

Трампов изборни штаб осудио је нове мере Фејсбука.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)