КИНА ПРЕТЕКЛА НЕМАЧКУ: Опала продаја аутомобила у најјачој европској економији, док на истоку цвета
АУТОМОБИЛСКОЈ индустрији Немачке, гиганту у производњи четвороточкаша, прети криза. Потражња за новим возилима немачке марке опада, упркос повећаној производњи, нарочио када је реч о електричним аутомобилима. Истовремено, у Кини задовољно трљају руке, јер се продаја, посебно електричних возила - повећава.
Фото: Танјуг/АП
На смањену потражњу немачких аутомобила утицала је инфлација и каматне стопе. Продаја је чак за петину мања него пре 2019. године, пише немачки "Дојче веле". Потражња за аутомобилима на електрични погон је сада на 60 одсто у односу на лане.
Док електрични аутомобили у Немачкој "скупљају прашину", њихова продаја у Кини цвета. Овде предњачи компанија BYD, која је, према најновијим подацима Кинеске асоцијације за путничка возила, у првој половини године продала 29 одсто више електричних аутомобила и од америчког ривала "Тесле". Ова кинеска фирма је у првом тромесечју збацила "Фолксваген" са првог места, продавши скоро 20 пута више електричних возила у Кини него немачки произвођач.
Због ових промена, челници "Фолксвагена" решили су да успоставе сарадњу са кинеским произвођачем аутомобила Xpeng, а за овај стартап улажу 700 милиона долара. У првој руци планирана су два електрична модела марке ВW, који би 2026. године требали да се појаве на кинеском тржишту.
- За немачке произвођаче резултати су алармантни - истиче генерални директор консултантске куће "Берилс", специјализоване за индустрију аутомобила у Кини, Вили Ванг.
Возила кинеске производње сада имају посебно добре резултате са дигиталним функцијама као што су софистицирани системи помоћи и забава у возилу. Када је реч о удобности и квалитету, купци оцењују да су та возила готово на истом нивоу, или нешто боља, од етаблираних произвођача.
Конкуренција једино "Тесла"
У Кини је тренутно 80 одсто електричних аутомобила домаће производње. "Тесла" је једина страна компанија која је међу 10 најуспешнијих у Кини, док немачки брендови овде више немају важну улогу. На читавом кинеском аутомобилском тржишту, укључујући и возила са унутрашњим сагоревањем, кинески произвођачи ће 2023. први пут надмашити стране произвођаче са тржишним уделом од 51 одсто. У првом кварталу ове године Кина је заменила Јапан као светски шампион у извозу аутомобила. А пре само три године била је на шестом месту.
Препоручујемо
РАТ У УКРАЈИНИ: Руси напредују код Купјанска; ВСУ пробио део одбране код Орехова, Руси у контранападу (ФОТО/МАПА/ВИДЕО)
09. 08. 2023. у 07:14 >> 01:51
"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку
ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.
07. 12. 2025. у 13:36
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (1)