"ЦРНЕ РУПЕ" ПРЕТЕ ПУТНИЦИМА: Уз тугу се распламсао и гнев после највеће железничке несреће у Грчкој

Звонко ШИМУНЕЦ

03. 03. 2023. у 14:02

БРОЈ жртава највеће железничке несреће у Грчкој, код места Темби, на прилазу Лариси, и даље расте.

ЦРНЕ РУПЕ ПРЕТЕ ПУТНИЦИМА: Уз тугу се распламсао и гнев после највеће железничке несреће у Грчкој

Фото АП

Према званичном саопштењу грчке Ватрогасне службе до овог тренутка из олупина вагон-ресторана, који је највише страдао, извучена су још два угљенисана тела, па је сада број жртава порастао на 57.

Ватрогасци наводе да је седам тела потпуно угљенисано, да је 12 тела могуће идентификовати, док ће за преостал бити неопходна ДНК анализа. Тај процес се приводи крају.

Органи Цивилне заштите најављују да би се током дана могло наћи још тела под олупинама воза. Медицинске службе су јавиле да је 80 одсто жртава било између 19 и 28 година.

Шеф железничке станице у Лариси, који је ухапшен, признао је грешку. Овај 59-годишњи службеник, који је на дужност ступио почетком јануара, признао је "да није кључем затворио колосек за теретни воз који је долазио из Солуна и да је то неопростива грешка".

Фото АП

Ипак, медији документовано извештавају да "Железница Грчке" у овом тренутку нема више од 70 одсто путне мреже покривене "системом даљинског управљања", а да је управо место где се стравична несрећа догодила део тих "црних рупа", које практично морају службеници да контролишу и на којем огроман број семафора није у функцији.

Опште мишљење је да човек са тако мало искуства, на тако захтевном чворишту, није смео да буде сам у смени. Но, против шефа станице Лариса ће бити подигнута оптужница за убиство из нехата и угрожавање јавног саобраћаја са смртним исходом, за које је предвиђена казна од 10 година до доживотне робије.

После министра оставке су поднели и сви у хијерархији државне железнице, као и у компанији "Хеленик трејн". Из исте компаније саопштавају да је систем контроле успостављен још 2000. године, али од тада не може да се успостави пун капацитет контроле због некомпатибилних софтвера.

Управо због тога се на делу пруге Атина - Солун све ради "ручно", већина семафора није у функцији, јер да јесте оваква несрећа никада не би била могућа. Парадоксално звучи, али прескупи систем је постављен, али из техничких разлога не ради, а искључени су застарели семафори који су могли да спасу силне животе младих људи.

У међувремену, у централној авенији Сингру, где је седиште компаније "Хеленик трејн", дошло је до жестоких протеста више стотина младих. Тражили су хитну реакцију државе, казне за одговорне и радикално повећање безбедности на пругама Грчке. Полиција је интервенисала и већих сукоба није било.

Због такве ситуације премијер Киријакос Мицотакис ће вероватно померити датум ванредних избора. Иако је био најављен за 8. април, тешко је поверовати да ће у овим околностима Мицотакис тестирати изборну вољу грађана и то баш на дан када ће се обележавати парастос жртвама трагедије у Тембима.

Свегрчка федерација железничара прогласила је 24-часовни штрајк у знак упозорења властима због тешкоћа и опасности са којима се сусреће у раду.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Две звезде – једно спектакуларно вече!  Да загреје и преокрене будућност

Две звезде – једно спектакуларно вече! Да загреје и преокрене будућност

Рефлектори српске престонице синоћ су били уперени у две звезде - легендарног Здравка Чолића и заиста јединствену, потпуно нову звезду међу уређајима за загревање дувана - Плоом! У препуној хали 5 Београдског сајма, пред више од 1.500 људи и уз добро познате хитове као што су "Ти си ми у крви", "Чија је оно звезда“ и "Тебе чувам за крај", ЈТИ, прва и једна од највећих јапанских инвестиција и цигаретна копанија број један у Србији, лансирала је Ploom X Advanced - најсавременији уређај за загревање дувана са иновативном и јединственом HeatFlow технологијом усавршеном у Јапану.

10. 05. 2024. у 16:45

Коментари (2)

ОД БЕОГРАДА ЗА САМО ДВА САТА: Одличне цене за прелепо летовалиште - ево и где се налази