ШВЕДСКА ПОДМОРНИЦА КОЈА ЈЕ "ПОТОПИЛА" АМЕРИЧКИ НОСАЧ: Класа Готланд постаје све боља и стално се унапређује (ВИДЕО)

Novosti online

06. 04. 2022. у 18:52

ШВЕДСКЕ подморнице класе Готланд постају све боље – Прошлог месеца, Шведска управа за одбрамбени материјал (ФМВ) објавила је да је Саабу доделила уговор о надоградњи на средњи рок (МЛУ) за подморницу класе Готланд ХМС Халанд (Gotland-class submarine HMS Halland).

ШВЕДСКА ПОДМОРНИЦА КОЈА ЈЕ ПОТОПИЛА АМЕРИЧКИ НОСАЧ: Класа Готланд постаје све боља и стално се унапређује (ВИДЕО)

Фото U.S. Navy photo by Photographer’s Mate 1st Class Michael Moriatis


У оквиру пројекта надоградње, који је наводно процењен на 116,75 милиона долара, Сааб ће обавити радове на модернизацији и модификацији подморнице – током тог времена ће постојећи борбени системи такође бити подвргнути ремонту.

Заједно са водећом подморницом те класе, шведска морнарица тренутно има три овакве дизел-електричне подморнице, које је пројектовало и изградило бродоградилиште Коцкумс (Kockums). Развијена као вишенаменска подморница и изграђена између 1990. и 1997. године, класа Готланд се може користити у борби против површинског пловила (АСуВ), у противподморничком рату (АСВ), прикупљању обавештајних података укључујући комуникационе обавештајне податке (ЦОМИНТ) и обавештајне електронске сигнале (ЕЛИНТ), као и за напредно осматрање, специјалне операције и постављање мина – подморнице су се показале као прикладне за сваку од ових акција.

Прве две подморнице класе већ су прошле кроз МЛУ програм, а у оквиру уговора Сааб ће уградити више од 50 нових система на ХМС Халанд. Нови системи треба да буду инсталирани и на новим подморницама шведске морнарице класе Белкинге (А25)( Belkinge-class A25), које су сада у фази производње.

Класа Готланд су прве подморнице на свету које имају Стирлинг мотор, независан од ваздуха погонски систем (АИП), који омогућава подморницама продужену издржљивост од неколико недеља – способност која је раније била доступна само у подморницама на нуклеарни погон.

Подморнице са дизел моторима обично морају да израњају сваких неколико дана или да увлаче ваздух из дисалице да би напуниле батерије. Уместо тога, са класом Готланд, батерије се чувају за време када је подморницама потребна брзина, али и иначе крстаре АИП-ом. Подморнице могу да достигну брзину од једанаест чворова на површини и двадесет чворова под водом.

Технологија која стоји иза АИП-а у суштини укључује складиштење кисеоника у подморници како би се покренуо дизел мотор док је потопљен. Течни кисеоник (ЛОКС) се складишти у резервоарима на подморници и шаље у дизел мотор на сагоревање. Кисеоник се меша са инертним гасом као што је аргон, а затим се шаље у моторе. Издувни гасови се хладе и прочишћавају да би се извукао остатак кисеоника и аргона, док се преостали гасови испуштају у море након мешања са морском водом. Извучени аргон се може мешати са кисеоником и послати у дизел мотор.

Употреба АИП-а на дизел-електричној подморници може значајно повећати њихову подводну издржљивост, омогућавајући им да непрекидно остану потопљени недељама без изрона. Још једна предност АИП система је та што подморнице коштају далеко мање од подморнице на нуклеарни погон, али остају смртоносно тихе док крстаре под водом малим брзинама, чак и недељама у исто време.


ГОТЛАНД ПРОТИВ РЕАГАНА

Технологија АИП се посебно показала успешном када је морнарица Сједињених Држава изнајмила ХМС Готланд (А-19) за употребу у вежбама против подморничког ратовања (АСВ) 2004. године, подморница је заправо била у стању да „потопи“ амерички носач авиона класе Нимиц УСС Роналд Реаган (ЦВН-76).

Исход је поновљен више пута и тајна шведска подморница је била у стању да кружи око тада новоизграђеног носача авиона вредног 6,2 милијарде долара и његове ударне групе.

Морнарица САД је током године одржала више вежби са Готландом, и сваки пут је подморница успешно и нечујно маневрисала око разарача и нуклеарних јуришних подморница. Амерички званичници су били толико импресионирани (а вероватно и ужаснути) да су изнајмили шведско пловило на још годину дана да би разумели како је тако успешно прошао неоткривен.


СТАЛНА ПОБОЉШАЊА ЗА КЛАСУ ГОТЛАНД

Мале и исплативе подморнице – које су наводно коштале само једну трећину руских подморница класе Кило – биле су дугачке само 60,7 метара када су направљене и касније надограђене на 62,7 метара, и депласмана нешто мањег од 1.380 тона. Максималан борј посаде је 32 официра и морнара, а подморнице су опремљене са четири торпедне цеви калибра 533 мм.

(19fortyfive.com)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

ЂОКОВИЋ МУ НИЈЕ ПРВИ НА ЛИСТИ: Ево шта је Андреј Рубљов рекао након што је избацио Алкараза у Мадриду