ФЕЈСБУК ЈЕ У ПРОБЛЕМУ! Компанија види излаз у стварању "метаверзума" - виртуелних светова будућности

Ђ.М.

28. 10. 2021. у 10:07

ФЕЈСБУК се суочава са највећом претњом до сада. Та друштвена мрежа је све мање привлачна за децу и млађе нараштаје, пише у ауторском тексту за Раша тудеј стручњак за иновације и писац Норман Луис.

ФЕЈСБУК ЈЕ У ПРОБЛЕМУ! Компанија види излаз у стварању метаверзума - виртуелних светова будућности

Фото: Депоситпхотос

Он истиче да није често да се за компанију попут Фејсбука, чији су приходи за три месеца, закључно са септембром, износили чак 29 милијарди долара, може рећи да је у невољи. Али Луис тврди да то јесте тако.

Управо зато је Марк Закерберг најавио да ће улагати у Ријалити Лабс (ФРЛ), одељење у оквиру компаније које ће развијати технологије попут виртуелне стварности. То ће Фејсбуку омогућити да постане значајан играч и креатор "метаверзума" - виртуелног простора онлајн света будућности.

Закерберг је истакао да је циљ трансформисати Фејсбук из друштвене мреже у чвориште нове "масовне креативне економије". Због тога ће уложити око 10 милијарди долара ове године, и наставиће да улажу и у будућности.

Шта је "метаверзум"

"Метаверзум" је термин који се обично користи да опише концепт интернета будућности, састављеног од заједничких, 3Д виртуелних простора повезаних у виртуелни универзум. "Метаверзум" у ширем смислу се не мора односити само на те виртуелне светове, већ на интернет у целини, укључујући читав спектар проширене стварности.

Метаверзум је оно што Фејсбук види као последњи корак у еволуцији друштвених мрежа, а Закерберг је убеђен да ће се његова визија остварити. 

- Надам се да ће људи у наредним годинама заиста почети да размишљају о нама не као о компанији која води друштвене мреже, већ као о компанији "метаверзума", који пружају прави осећај присуства - рекао је Закерберг.

Чињеница је и да Фејсбук нема алтернативу, већ ће морати да се мења.

Интерни документи до којих је дошао Њујорк Тајмс показују забринутост у компанији због губитка младих корисника.

Адам Мосери, шеф Инстаграма, рекао је да компанија не сме да дозволи себи да изгуби тинејџере у САД. Онлајн простор је место где "млади људи дефинишу себе и будућност", додајући да су "млади људи ствараоци на челу културе која тек настаје".

Укратко, ако Фејсбук није део тога, он је заиста изгубљен. Кретање ка "метаверзуму" од стране Фејсбука је покушај да се придобију млади корисници и да компанија постане део генерација које ће дефинисати и обликовати будућност.

ЗАПРАТИТЕ НПОРТАЛ НА ФЕЈСБУКУ

БОНУС ВИДЕО: ЈАВИО СЕ "ВОЈАЏЕР 2" - Порука из свемира путовала 35 минута

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)