ПРОТЕИН ПРОДУЖАВА ЖИВОТ ЗА ПЕТИНУ: После мишева, истраживања и на људима

Б.Б.

06. 06. 2021. у 14:08

ПОВЕЋАНИМ снабдевањем организма протеином SIRT6, животни век лабораторијских мишева може да се продужи за 23 одсто, закључак је истраживања израелских научника. Добијени резултати дају наду да би поступак могао бити примењен и на људима.

ПРОТЕИН ПРОДУЖАВА ЖИВОТ ЗА ПЕТИНУ: После мишева, истраживања и на људима

Фото: Депоситпхотос

"Под лупом" је било 250 мишева, којима је повећано давање преотина који контролише брзину здравог старења, али са годинама опада његов ниво. Резултати истраживања, који су објављени су у часопису "Nature Communications", указују да су мишеви код којих је повећано снадбевање поменутим протеинима били виталнији и мање подложни карциному, у односу на остале из контролне групе.

Научници сматрају да, када би људи примили исту количину протеина SIRT6, њихов просечни животни век могао би да буде скоро 120 година. Они сада раде на откривању начина који би омогућили сигурно повећање нивоа овог протеина код људи. Код мишева се то може постићи генетском модификацијом, док би за исти ефекат код људи били потребни лекови.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00