НАУЧНИЦИ ГЛЕДАЛИ КАКО ЦРНА РУПА "ПРОЖДИРЕ" ЗВЕЗДУ: Невероватно откриће, супермасивно "чудовиште" прогутало небеско тело (ВИДЕО)

Новости онлине

12. 10. 2020. у 22:15

АСТРОНОМИ су успели да "сниме" тренутак када је супермасивна црна рупа у галаксији удаљеној 215 милиона светлосних годила "прогутала" звезду.

НАУЧНИЦИ ГЛЕДАЛИ КАКО ЦРНА РУПА ПРОЖДИРЕ ЗВЕЗДУ: Невероватно откриће, супермасивно чудовиште прогутало небеско тело (ВИДЕО)

Фото: Принтсцреен

Ово је најближа "смрт звезде" коју су научници забележили, а на овај фасцинантан догађај их је упозорио интензиван бљесак светлости, који је био видљив стотинама милиона светлосних година, баш пре него што су делови звезде нестали у црној рупи, пише Раша Тудеј.

Овај догађај је приметио у септембру 2019. године астроном Мет Николс са Универзитета у Бирмингему. Иако их је немогуће предвидети, стална будност научника довела је до тога да овај фантастичан догађај не прође незапажено.

Када се десио бљесак, астрономи су реаговали невероватно брзо и уперили велики број телескопа ка сазвежђу Ериданус где се и одиграло драматично "прождирање" звезде.

- Одмах смо усмерили земаљске и свемирске телескопе у том правцу да бисмо видели шта је извор бљеска - рекао је астроном Томас Виверс, који је током истраживања био на Кембриџу.

Снимак је симулација која одговара догађају који су посматрали научници.

На основу запажања истраживачи су утврдили да је звезда у једном тренутку била приближно исте масе као и наше Сунце, док је чак половину своје масе изгубила због црне рупе која је приближно милион пута масивнија.

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00