ПЛЕС У СВЕМИРУ: Откривен планетарни систем са шест савршено синхронизованих егзопланета (ВИДЕО)

01. 12. 2023. у 00:00

НАУЧНИЦИ су у свемиру открили планетарни систем, удаљен на 100 светлосних година, са шест егзопланета које у савршеној хармонији „плешу“ око матичне звезде HD 110067.

Фото твитер НАСА

Ово је изузетно ретка појава у космосу с обзиром на то да је систем остао непоремећен више од милијарду година.

-Мислимо да само око један одсто свих система остаје у резонанци. То нам показује савршено очувану конфигурацију планетарног система која је до сада остала нетакнута, изјавио је Рафаел Луке, астрофизичар са Универзитета у Чикагу.

Орбиталне резонанце, које се јављају када два орбитирајућа тела врше редован, периодичан утицај једно на друго, нису неуобичајене. Међутим, резонантни ланац који укључује шест егзопланета изузетно је ретко астрономско откриће.

Насин TESS телескоп је први пут открио знаке овог јединственог система 2020. године, који је кружио око наранџасте патуљасте звезде у сазвежђу Береника Кома, а детаљније је проучаван две године касније коришћењем Кеопсовог свемирског телескопа, преноси „Science alert“.

Комбинација сјаја звезде домаћина и претпостављеног присуства проширене атмосфере на већини њених планета чини HD 110067 најповољнијим мултипланетарним поднептунским системом за посматрање, закључују аутори студије објављене у часопису „Nature“.

БОНУС ВИДЕО - РУСКА ПАЦИФИЧКА ФЛОТА: Извођење вежбе одбране Северног морског пута

УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.

03. 05. 2024. у 07:26