МИСТЕРИЈА БЕЗ ПРЕСЕДАНА: Званична физика „занемела“, откривена честица којa jе дошла ниоткуда

24. 11. 2023. у 23:05

КАДА је „Аматерасу“ откривен, научници су остали без речи: „Немамо појма одакле је дошао. Шта се дођавола дешава?! То би могли бити дефекти у структури простор-време“

Foto: Shutterstock/Denis Belitsky

Астрономи су открили ретку честицу изузетно високе енергије која пада на Земљу. Назвали су је по јапанској богињи сунца Аматерасу, а научници тврде да је то један од космичких зрака највише енергије икада откривених.

Аматерасу честица има енергију већу од 240 ека-електронволта (ЕеВ) и тек је друга у историји после честице Ох-Ми-Боже, још једног космичког зрака ултра-високе енергије откривене 1991. године, са енергијом од 320 ЕеВ, пише „Скај њуз“.

„ТО ЈЕ НАЈВЕЋА МИСТЕРИЈА - ШТА СЕ ДОЂАВОЛА ДЕШАВА?“

Порекло честица је непознато, али стручњаци верују да их могу створити само најмоћнији небески догађаји, већи од експлозије звезде.

Тоширо Фуџи, ванредни професор на Универзитету Осака Метрополитен у Јапану, рекао је да је у почетку мислио да је дошло до „неке грешке“.

-Ниво енергије коју показује честица је без преседана у последње три деценије, рекао је он.

Научници имају пред собом невиђену мистерију јер је честица наизглед настала ни из чега.

Џон Метјуз, професор истраживања на Одељењу за физику и астрономију на Универзитету у Јути, објашњава да у том подручју није било довољно високе енергије да би се произвела честица. Чинило се да излази из Свемирске празнине, празне области свемира која се граничи са галаксијом Млечни пут.

-Требало би да будете у могућности да покажете одакле на небу долазе, рекао је професор Метјуз.

-У случају честице „О мој Боже“ и ове нове честице, када пратите њену путању до извора и не проналазите ниједан високоенергетски догађај који би могао да је произведе, рекао је он. „То је највећа мистерија - шта се дођавола дешава?“

ДА ЛИ ЈЕ У ПИТАЊУ НЕПОТПУНО РАЗУМЕВАЊЕ ФИЗИКЕ ЧЕСТИЦА ВИСОКИХ ЕНЕРГИЈА

Нормално, када космички зраци ултрависоке енергије ударе у Земљину атмосферу, они изазивају каскаду секундарних честица и електромагнетног зрачења званог Велики ваздушни пљусак.

Неке наелектрисане честице у ваздушном облаку путују брже од брзине светлости, производећи врсту електромагнетног зрачења које се може детектовати посебним инструментима. Један од ових инструмената је опсерваторија Telescope Arrai у Јути, која је пронашла честицу Аматерасу.

Сада се надамо да ће честица утрти пут за даља истраживања која би могла помоћи у расветљавању космичких зрака ултра високе енергије и откривању одакле долазе.

Стручњаци сугеришу да би ово могло да укаже на много веће магнетно скретање од предвиђеног - неидентификовани извор у Локалној празнини или непотпуно разумевање физике честица високих енергија.

Други професор Џон Белц рекао је да добија луде идеје покушавајући да објасни мистерију.

-Чини се да ови догађаји долазе са потпуно различитих места на небу. Није да постоји један мистериозни извор. То би могли бити дефекти у структури простор-време, судар космичких струна, рекао је он.

-Не постоји конвенционално објашњење, закључује он.

БОНУС ВИДЕО - РУСКА ПАЦИФИЧКА ФЛОТА: Извођење вежбе одбране Северног морског пута

УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА Вучић положио цвеће у школи Владислав Рибникар (ФОТО)

"УЧИНИЋЕМО СВЕ ДА СЕ КАО ЗЕМЉА УЗДИГНЕМО ПОСЛЕ ОВОГ УЖАСА" Вучић положио цвеће у школи "Владислав Рибникар" (ФОТО)

ПРЕДСЕДНИК Републике Србије Александар Вучић положио је цвеће у школи "Владислав Рибникар" на годишњицу убиства девет ученика и радника обезбеђења ове школе.

03. 05. 2024. у 07:26