ПРЕДАТОР ИЗ ДОБА ЈУРЕ: Откривена риба фосил која искаче из стене, стара 183 милиона година (ФОТО/ВИДЕО)

30. 07. 2022. у 18:30

НА фарми у Енглеској пронађени су фосили стари 183 милиона година. Током ископавања извађено је око 180 фосила, а истакнути примерак била је тродимензионално очувана рибља глава која је припадала Pachycormus, изумрлом роду риба.

ПРЕДАТОР ИЗ ДОБА ЈУРЕ: Откривена риба фосил која искаче из стене, стара 183 милиона година  (ФОТО/ВИДЕО)

Фото: Принтскрин

На периферији Глостершира у Котсволдсу, испод земље која је прекривена пашњацима истраживачи су недавно открили фосилизоване остатке риба, џиновских морских рептила ихтиосауруса, лигњи, инсеката и других древних животиња које датирају из раног периода јуре. Током ископавања извађено је око 180 фосила, а истакнути примерак била је тродимензионално очувана рибља глава која је припадала Pachycormus, изумрлом роду риба.

Фосил, који су истраживачи пронашли утиснут је у комад кречњака који је вирио из глиновитог тла. Фосил је добро очуван, а у њему су сачувана мека ткива рибе. Глава и тело рибе били су позиционирани као 3-де пројекција, па истраживачи нису могли налаз фосила да упореде са било којим претходним налазом.

- Најсличнији са којим смо могли да упоредимо пронађени фосил био је Big Mouth Billy Bass - рекао је Невил Холингворт, теренски геолог са Универзитета у Бирмингему који је и открио локацију фосила са својом супругом Сели, препаратором фосила и координатором ископавања.

Очна јабучица и дупља су добро очувани, а сачувани су у више димензија, па изгледа као да риба „скаче из стене".

- Никада раније нисам видела тако нешто. Виде се крљушт, кожа, кичма, очна јабучица је и даље ту - истакла је Сели Холингворт.

Некада је овај регион Велике Британије био потпуно потопљен плитким тропским морем, а седименти су вероватно помогли у очувању фосила.

- Када су рибе умрле, потонуле су на морско дно. Локација указује да је било врло мало или нимало ископавања на овим подручјима, па су фосили затрпани седиментима одмах по паду на  дно. Тако су остали прекривени седиментима и заштићени - рекао је специјалиста за фосилне морске рептиле Дин Ломакс, гостујући научник са Универзитета у Манчестеру у Великој Британији и члан групе за ископавања.

(РТС)

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00