КИНА ПЛАНИРА ПРВУ ПОТРАГУ ЗА НАСЕЉИВИМ ПЛАНЕТАМА: Даће одговор на питање да ли смо сами у свемиру

Новости онлајн

19. 05. 2022. у 22:27

КИНЕСКИ научници су предложили свемирски пројекат за истраживање универзума кроз свемирски телескоп како би се откриле насељиве планете сличне Земљи изван Сунчевог система, удаљене око 32 светлосне године од наше планете.

Фото: Free Images Pixabay

Како преноси Кинески међународни радио, пројекат је назван „Откривање оближње настањиве егзопланете” (Closeby Habitable Exoplanet Survey, skraćeno CES скреаћено ЦЕС). Ако буде успешно спроведен, то ће бити прва свемирска мисија специјално осмишљена како би биле откривене настањиве планете сличне Земљи око оближње звезде сличне Сунцу.

Истраживање насељивих планета ван Сунчевог система једно је од кључних поља фундаменталних истраживања у астрономији.

- ЦЕС треба да пружи кључне одговоре на питање да ли смо сами у универзуму, као и на питање како планете могу постати колевка живота - рекао је Ђи Ђијангхуи, професор из Опсерваторије Пурпл Моунтајн при Кинеској академији наука, који је уједно главни истраживач мисије ЋЕЦ.

Ђи је навео да је до сада откривено и потврђено више од 5.000 егзопланета, укључујући 50-ак планета сличних Земљи у насељивој зони, али већина се налази стотинама светлосних година далеко од Земље.

- Откриће оближњих насељивих светова биће велики пробој за човечанство, а такође ће помоћи људима да прошире наш животни простор у будућности - додао је Ђи.

БОНУС ВИДЕО:

КАДА ЈЕ ВРУЋИНА, ЛИЧИ НА САХАРУ: Слано језеро, а у војвођанској равници

НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО? Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

"НЕМЦИ, ОДАКЛЕ ВАМ ПРАВО?" Порука из Русије у вези са Резолуцијом о Сребреници: Ви сте истребили 10 милиона људи!

УЧЕСНИЦИ међународне седнице о безбедности у Санкт Петербургу дошли су до закључка да је резолуција о наводном геноциду у Сребреници, коју Немачка промовише у УН, лицемерје и извртање чињеница, изјавио је секретар Савета безбедности Русије Николај Патрушев.

25. 04. 2024. у 18:08