НАЂЕНИ ФОСИЛ ДОБИО ЈЕ ИМЕ - ЏО БАЈДЕН: Истраживање у Монтани - Хоботнице су постојале пре диносауруса (ВИДЕО )

11. 03. 2022. у 23:40

ОСТАЦИ најстаријег познатог претка хоботница ископани су у Монтани. Научници су проценили да су фосили стари око триста тридесет милиона година.

Фото: Free Images Pixabay

Истраживачи су закључили да је древно створење живело милионима година раније него што се веровало, што значи да су хоботнице настале пре ере диносауруса.  Фосил има ширину од 12 центиметара и наставке са остацима 10 екстремитета (савремене хоботнице их имају осам). Сматра се да је ова жвотиња насељавала плитке тропске заливе.

- Веома је ретко пронаћи фосиле меког ткива, осим на неколико места - рекао је Мајк Векионе, зоолог из Националног музеја природне историје Смитсонијан који није био укључен у студију. - Ово је веома узбудљиво откриће. То потискује њихово порекло временски много даље него што се раније знало.

Узорак је откривен у кречњачкој формацији Бир галч у Монтани и дониран је Краљевском музеју Онтарија у Канади 1988. године. Ипак, фосил је деценијама био смештен у посебном одељку, чекајући да научници проуче најпре фосиле ајкула и остале налазе са исте локације. Када су почели анализу, палеонтолози су приметили 10 сићушних удова обложених кречњаком.

- Добро очувани фосил такође показује трагове резервоара са мастилом, који је вероватно коришћен за избацивање тамне течности, у циљу заштите од предатора, што хоботнице и данас чине - рекао је Кристофер Велен, палеонтолог и сарадник америчког Музеја историје природе, аутор студије објављене у часопису Nature Communications.

Створење је утврђени предак и модерних хоботница и лигњи.

Претходно пронађени фосили најстаријег познатог претка ових животиња стари су, процењују научници, око 240.000.000 година.

Иначе, истраживачи су фосил назвали Sillipsimopodi Bideni, по председнику Џоу Бајдену.

(РТС)